Etsy opóźnia wypłaty dla sprzedawców po upadku Silicon Valley Bank


Etsy twierdzi, że niektórzy sprzedawcy nie otrzymają płatności na czas z powodu nagłego upadku Silicon Valley Bank. W e-mail wysłane do właścicieli sklepów, których dotyczy problem, firma twierdzi, że wykorzystała zamkniętą instytucję do wysyłania depozytów do „niektórych sprzedawców” i że w rezultacie mogą nie otrzymać zaplanowanych płatności, pozostawiając właścicieli sklepów zaniepokojonych przyszłością swoich sklepów.

Etsy zaczęło powiadamiać sprzedawców o potencjalnych opóźnieniach w piątek, tego samego dnia, w którym Federalna Korporacja Ubezpieczeń Depozytów i kalifornijskie organy regulacyjne zamknąć Silicon Valley Bank. Bank służył jako podstawa w venture capital i startup branże, a firmy takie jak Etsy, Roku i Roblox mają fundusze związane z instytucją. The Aukcja FDIC na aktywa Silicon Valley Bank ma się odbyć w niedzielę po południu, a jeśli nie pojawi się żaden kupiec, FDIC będzie zmuszona sprzedać swoje aktywa, próbując spłacić deponentów.

Chociaż Etsy nie podał jeszcze harmonogramu, kiedy sprzedawcy mogą spodziewać się otrzymania płatności, rzeczniczka firmy Veronica Heino mówi, że Etsy pracuje nad realizacją wpłat za pośrednictwem innych partnerów płatniczych.

„Ostatnio doświadczyliśmy opóźnienia w płatnościach dla niektórych sprzedawców w związku z nieoczekiwanym upadkiem Silicon Valley Bank” – mówi Heino. „Nasze zespoły pracowały przez całą dobę nad wdrożeniem rozwiązania i spodziewamy się zapłacić sprzedawcom za pośrednictwem naszych innych partnerów płatniczych w ciągu kilku następnych dni roboczych”.

Wielu właścicieli małych firm na Etsy polega na dochodach uzyskiwanych ze sprzedaży ręcznie robionych produktów na platformie, a nieotrzymanie zaplanowanych płatności może utrudnić im pokrycie kosztów związanych z ich rzemiosłem. Właściciel sklepu Etsy Cultivated Laser, który nazywa się Gee, jest tylko jednym z wielu sprzedawców dotkniętych opóźnieniami w płatnościach.

„Opóźnienie w wpłacie nastąpiło w najbardziej nieodpowiednim momencie dla naszej firmy: tuż po dużym zakupie zapasów i tuż przed przeprowadzką w całym kraju” — mówi Gee Krawędź. „Mam ponad 100 zamówień, które zostały zrealizowane i wysłane i nie otrzymałem za nie zapłaty”.

Reklama

Nie jest jasne, ilu sprzedawców dotknęły te opóźnienia i możliwe, że nie wszyscy właściciele sklepów zostali jeszcze powiadomieni. Od sprzedawcy mają taką możliwość aby skonfigurować płatności dzienne, tygodniowe, dwutygodniowe lub miesięczne, wygląda na to, że powiadomienia zostały wysłane tylko do osób z płatnościami zaplanowanymi na ostatni piątek. To sprawia, że ​​osoby, które mają ustawione płatności na dowolny czas w najbliższej przyszłości, z niepokojem czekają na wiadomość od Etsy.

„Mam konto ustawione na codzienną wpłatę, więc na szczęście kwota pieniędzy w zawieszeniu nie wystarczy na cały tydzień” — mówi Rachel Lynn, cosplayerka i sprzedawczyni Etsy, znana również jako Maridah Krawędź. „Mimo to wykorzystuję sprzedaż do planowania codziennych wydatków i martwię się, jak długo może potrwać opóźnienie w otrzymaniu pieniędzy”.

Oprócz wiadomości e-mail wysłanej do sprzedawców, powiadomienia w aplikacji i przypięcia publikować na forach Etsyfirma nadal nie opublikowała żadnych dodatkowych informacji na temat potencjalnego wpływu, jaki upadek Silicon Valley Bank może mieć na sprzedawców, powodując frustrację — i dezorientację — wśród właścicieli sklepów.

Alison Ugur, właścicielka HookN20, sklepu Etsy, który produkuje niestandardowe kości i szydełkowane torby na kości, nie została jeszcze poinformowana, że ​​dotknęło ją opóźnienie płatności, ale twierdzi, że nigdy nie otrzymała żadnego powiadomienia w aplikacji ani wiadomości e-mail o Ekspozycja Etsy na Silicon Valley Bank. „Gdyby mama nie wysłała mi SMS-a, nadal nie wiedziałbym o upadku banku” — mówi Ugur. „Nie ma aktualizacji ani alertów na stronie Etsy, nie ma komunikacji. To nie jest wspaniałe.

„Jestem zdezorientowany i zaniepokojony Etsy i przyszłością mojego sklepu”.

Zarówno Lynn, jak i Gee wyraziły podobne obawy, a Lynn zauważyła, że ​​nigdy nie otrzymała e-maila z informacją o opóźnieniu płatności, co utrudnia sprzedawcom bycie na bieżąco w tej sprawie. „Wyszukiwanie oświadczenia z Etsy powoduje wyświetlenie artykułów z wiadomościami” — mówi Lynn. „Konieczność wyszukiwania tych informacji jest frustrująca”.

Ponieważ jej następna data spłaty została wyznaczona na poniedziałek, Ugur martwi się, czy rzeczywiście otrzyma należne jej pieniądze. „Mam niewysłane zamówienia, na które nie otrzymałem środków”, wyjaśnia Ugur. „Jeśli wyślę je jutro, zanim otrzymam płatność, czy otrzymam zapłatę za moją pracę i kiedy? Jestem zdezorientowany i zaniepokojony Etsy i przyszłością mojego sklepu”.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Równoważenie przepisów i innowacji, aby zapewnić Wielkiej Brytanii pozostanie światowym liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji

Niedawne zatwierdzenie unijna ustawa o sztucznej inteligencji sygnalizuje kluczowy moment dla Europy i jej początkującego statusu światowego wyznaczającego standardy w dziedzinie sztucznej inteligencji....

ZOTAC przedstawia nową serię komputerów Intel i AMD ZBOX AI z akceleracją NPU

ZOTAC TECHNOLOGY, globalna firma skupiona na innowacjach, ogłasza trzy zupełnie nowe serie kompaktowych komputerów mini AI wyposażonych w najnowocześniejsze procesory. Te mini...

Każda agencja federalna w USA musi zatrudnić głównego specjalistę ds. sztucznej inteligencji

Wszystkie amerykańskie agencje federalne będą teraz musiały mieć starszego przywódcę nadzorującego wszystkie używane przez nie systemy sztucznej inteligencji, ponieważ rząd chce mieć pewność,...
Advertisment