Epic przedstawia szczegóły nowego planu cenowego Unreal Engine dla twórców nie zajmujących się grami


Fortnite deweloper Epic Games pobierze od twórców gier innych niż gry roczną subskrypcję w wysokości 1850 dolarów „za stanowisko” za korzystanie z silnika Unreal Engine w przeciwieństwie do modelu opartego na opłatach licencyjnych, którego używa w przypadku twórców gier. Firma ogłosiła zmian w systemie płatności w zeszłym rokua teraz podaje szczegóły planu, który wejdzie w życie wraz z wydaniem wersji 5.4 silnika Unreal Engine pod koniec kwietnia.

Zmiany nie dotyczą twórców gier, którzy w dalszym ciągu będą płacić za dostęp do narzędzi Epic w formie 5% tantiem od produktów, które w całym okresie przynoszą ponad 1 milion dolarów przychodów brutto. Zamiast tego nowa opłata subskrypcyjna za miejsce (w rzeczywistości za użytkownika) będzie obowiązywać twórców innych niż gry, takich jak ci, którzy korzystają z silnika Unreal Engine do tworzenia treści linearnych, takich jak programy filmowe i telewizyjne, systemy informacyjno-rozrywkowe w samochodach lub doświadczenia immersyjne, takie jak jako przejażdżki po parkach rozrywki, które nie są sprzedawane bezpośrednio klientom.

Nie wszyscy twórcy spoza gier będą musieli płacić za Unreal Engine, korzystając z nowego modelu cenowego. Epic zwalnia firmy, które zarabiają mniej niż 1 milion dolarów rocznych przychodów brutto, a także studentów, nauczycieli i „hobbystów”. Firmy tworzące wtyczki do silnika Unreal Engine mogą nadal z niego korzystać bezpłatnie; w takich przypadkach firma Epic będzie nadal otrzymywać obniżki dzięki modelowi udziału w przychodach na rynku Unreal Engine.

Roczna opłata w wysokości 1850 dolarów obejmuje dostęp zarówno do silnika Unreal Engine, jak i narzędzia do wizualizacji w czasie rzeczywistym Twinmotion firmy Epic oraz oprogramowania fotogrametrycznego RealityCapture. Epic twierdzi, że łączy dodatkowe narzędzia przed zintegrowaniem ich bezpośrednio z silnikiem Unreal Engine do końca 2025 r., ale będą one również dostępne osobno za 445 dolarów rocznie w przypadku Twinmotion i 1250 dolarów w przypadku RealityCapture.

Epic ogłosił plany wprowadzenia nowego modelu cenowego zaledwie kilka tygodni po konkurencyjnym Unity ogłoszony – i wtedy szybko się wycofał — kontrowersyjny system cenowy dotyczący płatności za pobranie. Podobnie jak w przypadku wycofanego modelu cenowego Unity, Epic twierdzi, że nowy model cenowy będzie miał zastosowanie tylko do gier stworzonych przy użyciu najnowszej wersji silnika: Unreal Engine 5.4. Jeśli programista korzysta z wersji 5.3 lub wcześniejszej, zmiany cen nie będą obowiązywać do czasu aktualizacji.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NVIDIA DLSS pojawia się w Manor Lords i dwóch kolejnych grach

Ponad 500 gier i aplikacji wykorzystuje technologie RTX, a zaledwie tydzień nie ma nowej, niesamowitej gry integrującej technologię NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex i...

Ghost of Tsushima: Director’s Cut otrzymuje oficjalne wymagania sprzętowe na PC

Nixxes Software opublikowało oficjalne wymagania systemowe gry Ghost of Tsushima: Director's Cut, której oficjalna premiera odbędzie się 16 maja. Ponadto gra będzie...

Linia Razer Huntsman V3 Pro z analogowymi przełącznikami optycznymi Gen-2 uwalnia precyzję

W konkurencyjnym świecie gier, gdzie liczy się każda milisekunda, narzędzia, którymi posługujesz się, mogą zadecydować o porażce lub zwycięstwie. Każde naciśnięcie klawisza...
Advertisment