Epickie opowiada Pogranicze że jest „otwarty na gry, które obsługują kryptowaluty lub aktywa oparte na blockchain” w swoim sklepie z grami, w przeciwieństwie do jego konkurenta Valve, który zakazał gier wykorzystujących technologię blockchain lub NFT ze Steam. Kiedy zapytaliśmy o zezwolenie na gry zawierające NFT, Epic powiedział nam, że będą pewne ograniczenia, ale jest chętny do współpracy z „wczesnymi programistami” w „nowej dziedzinie”.
Epic twierdzi, że gry musiałyby być zgodne z przepisami finansowymi, wyjaśniać, w jaki sposób używany jest łańcuch bloków i mieć odpowiednie oceny wiekowe. Mówi również, że programiści nie będą mogli korzystać z usługi płatniczej Epic do akceptowania kryptowalut; musieliby zamiast tego korzystać z własnych systemów płatności.
Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic, powiedział, że firma: nie jest zainteresowany dotykaniem NFT, ale to stwierdzenie wydaje się teraz dotyczyć tylko jej własnych gier. Epickie opowiada Pogranicze że wyjaśni zasady, ponieważ współpracuje z programistami, aby zrozumieć, w jaki sposób planują wykorzystać technologię blockchain w swoich grach.
Nie oznacza to, że deweloperzy odrzuceni przez Steam mogą spieszyć się i rzucić swoją grę w Epic Game Store. Obecnie program self-publishing firmy Epic jest w zamkniętej wersji beta, a FAQ Epic mówi, że wybiera, kto może dołączyć, „na zasadzie indywidualnej”. Epic okazał się jednak dość liberalnym właścicielem platformy – coś, co stało się punktem spornym w procesie z Apple kiedy prawnicy wychowali się „obraźliwe i zseksualizowane” gry, które były dostępne na Itch.io, a sklep z grami dostępny w sklepie z grami Epic.
Zezwalanie na gry zakazane przez Steam to kolejny sposób, w jaki Epic może konkurować z Valve. Epic już pokazał, że chce robić duże zakłady próbuje uczynić swój sklep głównym graczem w przestrzeni gier na PC, a to może być kolejna gra, aby przeciągnąć niektórych graczy lub programistów na swoją stronę. Niektórzy fani NFT natychmiast zwrócili się do Epic po tym, jak pojawiły się wieści o Steamie. Enjin, firma, która pomaga programistom zintegrować NFT z ich produktami (w tym SpacePirate, który tweetował o usunięciu ich gry ze Steam) retweetował nasz artykuł na Steamie, i otagował Tima Sweeneya, dyrektora generalnego firmy Epic, prosząc o rozmowę. Wygląda na to, że mają już odpowiedź na co najmniej jedno pytanie.