Zespół opracował rozwiązanie wykorzystujące transformator reprezentacji pośredniej (IR) firmy LLVM, który umożliwia emulatorowi jednorazowe wygenerowanie kodu dla platform x86-64, a następnie przekształcenie go dla platform arm64. Takie podejście wyeliminowało potrzebę utrzymywania oddzielnych baz kodu dla różnych architektur. Szczególne wyzwanie techniczne wynikało z różnicy w zarządzaniu pamięcią pomiędzy systemami x86 i arm64. Podczas gdy PlayStation 3 i tradycyjne systemy x86 korzystają Strony pamięci 4 KBnowoczesne platformy arm64 zazwyczaj działają ze stronami o rozmiarze 16 KB. Chociaż większy rozmiar strony może poprawić wydajność pamięci w aplikacjach natywnych, stwarzał wyjątkowe wyzwania w przypadku emulacji systemów graficznych PS3, szczególnie podczas obsługi mniejszych tekstur i buforów. Chociaż emulator działa teraz na urządzeniach arm64, wydajność różni się znacznie w zależności od sprzętu. Proste aplikacje i oprogramowanie homebrew dają obiecujące wyniki, ale bardziej wymagające gry komercyjne mogą wymagać znacznej mocy obliczeniowej, przekraczającej możliwości dostępnych obecnie, niedrogich urządzeń Arm.