Elektryczny Jeep za 25 000 dolarów? „To trudne, ale możliwe” – mówi dyrektor generalny


Na początku tego tygodnia dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, wystąpił na scenie podczas konferencji inwestorów w Bernstein i rzucił wyzwanie.

Tavares, który nadzoruje takie firmy jak Fiat, Chrysler, Dodge, Ram i, co najważniejsze, Jeep, powiedział, że wprowadzenie na rynek nowy, w pełni elektryczny Jeep Wagoneer S zasygnalizowałoby początek „ofensywy” pojazdów elektrycznych, która szturmem podbiłaby Stany Zjednoczone, według wielu raportów. Część tej ofensywy obejmowałaby bardziej przystępny cenowo elektryczny Jeep, którego cena wahałaby się w granicach 25 000 dolarów.

Dla dyrektora generalnego Jeepa, Antonio Filosa, oświadczenie jego szefa było lekkim szokiem.

„To duże wyzwanie” – powiedziała Filosa w czwartek kilka godzin po zaprezentowaniu Wagoneera S w Nowym Jorku. „I nieoczekiwane.”

Dyrektor generalny Jeepa Antonio Filosa.
Zdjęcie: Michael M. Santiago / Getty Images

Niespodziewane – i być może także trochę niezręczne. W końcu Wagoneer S, ze swoimi najwyższej jakości materiałami, zaawansowanymi technologicznie komponentami i imponującymi możliwościami, zdecydowanie nie jest pojazdem elektrycznym przystępnym cenowo. W pełni wyposażona edycja First Launch będzie zaczynać się od 71 995 dolarów — nie jest to dokładnie cena, która ma pobudzić masową adopcję.

Reklama

Mimo to Filosa twierdzi, że Jeep sprosta wyzwaniu. Ale jak długo to zajmie? Czas jest najważniejszy. Sprzedaż pojazdów elektrycznych wciąż rośnie, ale w wolniejszym tempie niż w latach ubiegłych. Kupujący są bardziej wymagający. Poszukują pojazdów, które szybko się ładują i mają duży zasięg, a jednocześnie są niedrogie. Większość ekspertów twierdzi, że EV o wartości 25 000 dolarów może pomóc w zmianie wykresu liniowego z łagodnego nachylenia w kij hokejowy. Ale jeśli chodzi o dokładne rozkłady jazdy, na razie wydaje się, że zna je tylko Tavares.

„To duże wyzwanie. I nieoczekiwane.

„Mój szef mówi, że wkrótce” – powiedziała Filosa z uśmiechem. „Oczywiście jest to inżynieria [challenge]więc musimy umieścić ludzi [in charge of] rozwój samochodu. Mamy dobre pomysły, przeprowadziliśmy już kalkulację i mocno wierzymy, że uda nam się to osiągnąć. Mocno wierzyć.”

Oczywiście projekt jest wciąż na bardzo wczesnym etapie. Ogłaszając Wagoneera S, Filosa powiedział: Jeep Recon w stylu Wranglera zostanie ujawnione jeszcze w tym roku. Następnie w następnym roku ogłoszony zostanie trzeci, nienazwany pojazd – chociaż Filosa nie powiedziałby, czy będzie to pojazd akumulatorowo-elektryczny, hybryda typu plug-in, czy może jedno i drugie. „Będzie niedrogi” – powiedziała Filosa, nazywając go „mniejszym Jeepem”, ale prawdopodobnie nie będzie to model za 25 000 dolarów, o którym wspomina Tavares.

Pojazdy zasilane akumulatorowo stanowią dla Jeepa znaczącą zmianę, która w dużej mierze już nastąpiła koncentruje się na pojazdach hybrydowych typu plug-in w Stanach Zjednoczonych. Hybrydy 4xe (wymawiane „cztery na e”) firmy, takie jak Wrangler 4xe i Grand Cherokee 4xe, cieszą się ogromną popularnością, a sprzedaż pojazdów PHEV w 2023 r. wzrosła o 124 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jeep sprzedaje także w Europie kompaktowego elektrycznego SUV-a Avengera za około 35 000 euro, czyli około 37 800 dolarów. Ceny najtańszego modelu firmy, Jeepa Compass, zaczynają się od 25 900 dolarów.

Rzeczywiście, dla szerszej branży pojazd elektryczny za 25 000 dolarów był nieco nieuchwytny. Tesli podobno odwołany swoje plany na bardziej przystępny cenowo pojazd „Model 2”. na polecenie Elona Muska, który jest w trakcie przesuwania zasobów firmy w stronę budowy w pełni autonomicznego robotaxi. (Piżmo później ponownie zaangażowali się w budowanie „niedrogich” modeli jednocześnie starannie unikając powoływania się na cenę 25 000 dolarów).

„Głęboko wierzymy, że możemy to osiągnąć”.

Bród, VolkswagenaI Kia wszyscy powiedzieli, że planują produkcję mniejszych, tańszych pojazdów elektrycznych w nadziei, że pobudzą większy popyt wśród kupujących zwracających uwagę na cenę. GM ponownie wprowadza na rynek swoją przystępną cenę Bolt EV na nowej platformiepodczas gdy Nissan nie powiedział, jaka będzie jego przyszłość pionierski hatchback Leaf.

Tymczasem widmo tanie jak barszcz chińskie pojazdy elektryczne zalanie rynku niepokoi wielu producentów samochodów – w tym Filosa. Firmy takie jak BYD, Li Auto i Nio eksportują pojazdy typu plug-in po agresywnych cenach do Afryki, Ameryki Południowej i Europy. Administracja Bidena uważa cła mogą je zatrzymać przed przyjazdem do USA, ale to może tylko opóźnić to, co nieuniknione.

„Martwię się, ponieważ wymagany przez nich poziom kosztów jest o 20–25 procent niższy od naszych” – powiedziała Filosa o BYD i innych chińskich producentach samochodów. „Oczywiście mówię o nadchodzących wyzwaniach, które będą dla nas wyzwaniem, aby stać się lepszymi”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przeprojektowany Slim Slim System Q -Release – ASUS potwierdza debiut na „Nowych płytach głównych x870”

Ponad tydzień temu Asus „Cicho” zaprezentował odnowiony Slime Mechanizm-uprawny sprzętowy punkt multimedialny-sprzęt Uniko-skontaktował się z tym zmienionym systemem PCIE szybkiego wydania na świeżo...

Zakresowanie konta Microsoft ma nowy tryb projektu i ciemności

Microsoft wprowadza nowy ekran logowania dla ponad miliarda konsumentów, którzy uzyskują dostęp do usług, takich jak Outlook, Windows, Xbox, Microsoft 365 i wiele...

Elon Musk właśnie został rozłożony przez konto zabójcy Creed X

Oficjalne konto X Ubisoft X dla Assassin's Creed wyskoczyło we wtorek po południu, gdy ogromna franczyza odpowiedziała na krytykę Elona Muska. Odpowiedź była...
Advertisment