Electronic Arts właśnie to zrobiło
ogłoszony współpraca ze Stability AI, firmą najbardziej znaną z modelu generowania obrazu Stable Diffusion. EA twierdzi, że w ramach partnerstwa EA i Stability AI będą współpracować w celu „wspólnego opracowywania transformacyjnych modeli, narzędzi i przepływów pracy AI”, aby wzmocnić zespoły kreatywne w procesie tworzenia gier. Deklarowanym celem jest poprawa wydajności i zapewnienie artystom „więcej czasu na skupienie się na tym, co najważniejsze”, chociaż jednym z przykładów podanych w oświadczeniu jest generowanie tekstur do wykorzystania w grach, więc jest oczywiste, że gry EA wkrótce będą zawierać niebagatelną ilość treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Współpraca rozpocznie się od wygenerowania materiałów PBR do teksturowania modeli w grach.
Chociaż Stability AI jest znana ze swojego modelu generowania obrazów Stable Diffusion, jest również odpowiedzialna za narzędzia do generowania wideo, audio i 3D, a z oświadczenia jasno wynika, że te narzędzia do generowania 3D będą wykorzystywane w procesie rozwoju. Z komunikatu wynika, że na razie systemy sztucznej inteligencji opracowywane w ramach partnerstwa będą wykorzystywane do generowania indywidualnych zasobów i „wstępnej wizualizacji całych środowisk 3D na podstawie szeregu podpowiedzi”. Czas pokaże, jak społeczność graczy zareaguje na ogłoszenie EA, ale tak się stało w innych przypadkach znaczny sprzeciw ze strony graczy w przypadku gdy w grach lub w ich marketingu wykryto treści generowane przez sztuczną inteligencję.