Electronic Arts w weekend przyznał, że prowadzi dochodzenie za skandal związany z wartą miliard dolarów serią FIFA Ultimate Teami że może obejmować pracowników EA. „Też jesteśmy wściekli”, powiedziała firma, wyjaśniając, w jaki sposób i dlaczego przyznaje rzadkie przedmioty, i obiecując surowe działania przeciwko tym, którzy nadużyli tego procesu.
Ze skutkiem natychmiastowym programiści EA FIFA „zawiesili wszelkie uznaniowe przyznawanie treści na czas nieokreślony”. Wynika to z niepotwierdzonych doniesień z mediów społecznościowych, odebrane przez Eurogamer w zeszłym tygodniu, że pracownik firmy sprzedawał „Icon” i „Prime Icon Moments” FUT – niezwykle rzadkie, niezwykle cenne przedmioty w grze – za nawet 2500 $.
„Nasze wstępne dochodzenie wykazało wątpliwą działalność obejmującą bardzo małą liczbę kont i elementów” – mówi oświadczenie Electronic Arts. „Po zakończeniu dochodzenia podejmiemy działania przeciwko każdemu pracownikowi, który był zaangażowany w tę działalność. Wszelkie przedmioty przyznane w ramach tej nielegalnej działalności zostaną usunięte z ekosystemu FUT, a EA na stałe zablokuje każdemu graczowi, o którym wiadomo, że uzyskał zawartość w ten sposób ”.
Niemal od momentu powstania w 2009 roku, FIFA Ultimate Team ma czarny rynek na sprzedaż i transfer waluty w grze, mimo że Electronic Arts wyraźnie zabrania takiej działalności zgodnie z warunkami użytkowania FUT. Eurogamer zauważył w zeszłym tygodniu, że jest to pierwszy zarzut dotyczący sprzedaży kart w grze za gotówkę, transakcja, która wydaje się wymagać osoby pracującej w środku, ponieważ przedmioty FUT zwykle zmieniają ręce graczy za pośrednictwem domu aukcyjnego w grze. , gdzie każdy może licytować wszystkie tam przedmioty.
EA wyjaśniła swój proces „przyznawania zawartości”, w ramach którego gracze są legalnie nagradzani przedmiotami FUT w grze. Najczęstsze zastosowania tego procesu przyznawania to produkty do rozwiązywania problemów technicznych w grze lub przypadkowe usunięcie treści przez użytkowników. Firma wykorzystuje ten proces również w swoich operacjach testowania i weryfikacji jakości, ale zwykle odbywa się to na serwerach testowych, które nie są publicznie ujawniane.
Trzeci scenariusz obejmuje jednak udostępnianie treści „sportowcom, partnerom i pracownikom”. „Często chcemy docenić wkład wniesiony przez niektórych profesjonalnych piłkarzy, celebrytów, a nawet naszych pracowników” – napisała EA. Jednak przedmioty przyznane w ten sposób „są zawsze niezbywalne i mogą być używane tylko przez konto, na które zostały pierwotnie przyznane”.
„Nie korzystamy z tego uznaniowego procesu, aby udostępniać treści profesjonalnym wpływowym graczom gier wideo” – powiedział EA. EA powiedział, że takie uznaniowe przyznawanie pozycji stanowi „mniej niż 0,0006% wszystkich pozycji graczy w FIFA 21 ekosystem ”i nie wpływają na szanse, które inny gracz mógłby znaleźć lub zdobyć w normalny sposób.
Mimo to program jest wstrzymany, podczas gdy firma bada, co dokładnie się tutaj wydarzyło i jak. “Bez względu [of the investigation], doceniamy, jak niepokojące jest to dla wszystkich naszych graczy i przepraszamy za wpływ tych niewłaściwych dotacji w społeczności ”- powiedział EA. „Doceniamy również, jak niezwykle irytujące i frustrujące jest to, że ta praktyka mogła pochodzić z EA. My też jesteśmy źli. Wiemy, że zaufanie naszych społeczności jest ciężko wypracowane i opiera się na zasadach Fair Play. … To również jest pogwałcenie tej zasady i nie pozwolimy temu ostać ”.
Przychody netto Electronic Arts z FIFA Ultimate Team, za rok obrotowy kończący się wiosną 2020 rwyniosła 1,49 miliarda dolarów. W zeszłym roku, gdy warunki pandemii COVID-19 pchnęły większość świata do wewnątrz i w izolację, przychody FIFA Ultimate Team wypadł z listy przebojów – wzrost o 70% w okresie od kwietnia do czerwca 2020 r. W porównaniu z tym samym kwartałem 2019 r.
Siła zarabiania pieniędzy przez franczyzę spowodowała powstanie czarnych rynków i inne nielegalne zachowanie, sformułowana krytyka praktyk biznesowych EA i zagrożenia regulacji od prawodawców europejskich i amerykańskich. W 2018 roku rozpoczęło się EA Sports ujawniając szanse jakiego rodzaju przedmioty gracze mogą się spodziewać w różnych typach wirtualnych pakietów kart w grze. A w zeszłym roku programiści FIFA uruchomiła narzędzie o nazwie FIFA Playtime, które pozwoliło graczom (lub ich rodzicom) monitorować i kontrolować ilość czasu i pieniędzy, które spędzają w grze.