Eksperci zszokowani „nadzwyczajnym” twierdzeniem biegłego informatyka Poczty


Były inżynier Fujitsu, który zeznawał na korzyść Poczty podczas procesów kierowników podstacji pocztowych, złożył „nadzwyczajne” oświadczenie podczas przesłuchania w Skandal na poczcie zapytanie publiczne.

Gareth Jenkins powiedział podczas dochodzenia publicznego, że odniesienia do „komputera” w jego poprzednich zeznaniach przed sądami były powszechnie błędnie rozumiane jako odnoszące się do oprogramowania Horizon.

Akapit, który Jenkins przedstawił sądowi w trakcie ścigania zastępców naczelnika poczty, w tym zastępcy naczelnika poczty Noela Thomasa z Północnej Walii, brzmiał: „Nie ma powodu sądzić, że informacje zawarte w tym oświadczeniu są niedokładne ze względu na niewłaściwe użycie komputera. Zgodnie z moją najlepszą wiedzą i przekonaniem we wszystkich istotnych momentach komputer działał prawidłowo, a jeśli nie, to w jakimkolwiek aspekcie, w którym nie działał prawidłowo lub był niesprawny, nie miał on wpływu na przechowywane na nim informacje . Zajmuję odpowiedzialne stanowisko w związku z obsługą komputera.”

Chociaż było to jego zeznanie, Jenkins stwierdził, że ten akapit jest standardowym oświadczeniem Fujitsu. Odzwierciedla zasady dotyczące wykorzystania dowodów komputerowych określone w ustawie o policji i dowodach karnych z 1984 r., uchylonej w 2000 r.

W swoich niedawnych zeznaniach świadka w dochodzeniu Jenkins napisał, że kwestionowany akapit został błędnie zrozumiany jako odnoszący się do systemu Horizon, gdy opisywał komputer użyty do napisania zeznania.

„Jak rozumiem, niektórzy świadkowie śledztwa sugerowali, że te akapity miały wskazywać (lub tak je interpretowano), że Horizon działał prawidłowo w danym oddziale lub nawet, że Horizon działał prawidłowo na całym osiedlu. Nie to, moim zdaniem, miały znaczyć te akapity” – napisał Jenkins w swoim zeznaniu podczas publicznego dochodzenia.

Reklama

„Myślę, że tak to zrozumiałem [this] związane z prawidłowym działaniem komputerów wykorzystywanych do sporządzania zeznań świadka.”

Podczas przesłuchania Jason Beer KC zapytał o stwierdzenie: „Naprawdę? Mówisz, że Twój pulpit działał poprawnie?” Jenkins potwierdził, że tak jest.

Beer wyjaśnił Jenkinsowi, że „komputer” miał odnosić się do komputera w szerszym znaczeniu. Zapytał: „To odnosi się do Horizon, prawda?”

Jenkins, który podczas składania pierwotnego oświadczenia występował w charakterze biegłego w dziedzinie informatyki, powiedział: „Nie sądzę, żebym był w stanie stwierdzić, że Horizon działał wówczas prawidłowo, jeśli chodzi o to”.

Były zastępca kierownika poczty Tim McCormackktóry również pracował w IT usług finansowych, powiedział: „To było bardzo dziwne wyjaśnienie i na pewno wiedział, że jest niewiarygodne.

Steven Murdoch, profesor inżynierii bezpieczeństwa na wydziale informatyki na University College London, powiedział, że dyskusję podczas dochodzenia uznał za „całkiem niezwykłą”.

„Prosta lektura standardowego akapitu jest taka, że ​​gdy stwierdza on: «nie ma powodu sądzić, że informacje zawarte w tym oświadczeniu są niedokładne», oznacza to, czy stwierdzenie to jest dokładnie [described] co się wydarzyło w oddziale Poczty” – powiedział.

– powiedział James Christie, ekspert IT z dużym doświadczeniem w tworzeniu oprogramowania IZadziwiające jest, że Fujitsu użyło tego sformułowania, tak mało zastanawiając się, co ono oznacza. „Wydaje się, że Jenkins był ekspertem technicznym i wyjątkowo mało interesował się możliwością wystąpienia odpowiednich błędów, znaczeniem tego, co mówił sądom i przerażającymi konsekwencjami dla oskarżonych. Pomysł, że to [statement] mógł zastosować na komputerze stacjonarnym, na którym przygotowywał swój raport, jest całkowicie niedorzeczne. Jeśli naprawdę wierzył, że był to poważny błąd w zakresie odpowiedzialności za zarządzanie, to nikt go nie naprawił.”

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 roku, ujawniający historie siedmiu kierowników poczty – w tym Alana Batesa – i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego. To jedna z największych pomyłek sądowych w historii Wielkiej Brytanii (poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu od 2009 roku).

• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak ułatwić korzystanie z telefonu jedną ręką

Będą chwile, kiedy będziesz mieć tylko jedną wolną rękę, aby korzystać z telefonu. Możesz wyprowadzać psa, nieść zakupy, trzymać się słupka metra lub...

Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o plotkowanym HomePodzie z wyświetlaczem firmy Apple

Po uwolnieniu HomePod 2 na początku 2023 r. pojawiło się wiele plotek o nowym modelu HomePoda, który zawiera jakiś rodzaj wyświetlacza. Plotki te...

Wadliwa aktualizacja CrowdStrike’a spowodowała awarię 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows, twierdzi Microsoft

Błędna aktualizacja CrowdStrike spowodowała ogólnoświatową katastrofę technologiczną, która w piątek dotknęła 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows, według Microsoftu. Microsoft twierdzi, że to...
Advertisment