Po ogłoszeniu zmiany nazwy usługi Apple TV+ na „Apple TV”, wiceprezes Apple ds. usług, Eddy Cue, pojawi się w rzadkim podcaście jako kolejny gość hollywoodzkiego podcastu branżowego Matta Beloniego Miasto.
W wywiadzie Cue zostaje zapytany o popularność Apple TV jako usługi przesyłania strumieniowego. Belloni przytacza pogłoski o liczbie abonentów wynoszącej około 45 milionów, o których mówili niektórzy wybitni analitycy. Cue nie chce podawać szczegółów, ale potwierdza, że jest to „znacznie więcej”.
Sugeruje to, że Apple radzi sobie lepiej w przestrzeni transmisji strumieniowej, niż wielu sądzi, mimo że firma frustrująco odmawia podania konkretnych danych dotyczących oglądalności i liczby subskrybentów.
Apple TV kosztuje obecnie 12,99 dolarów miesięcznie jako samodzielną subskrypcję, chociaż prawdopodobnie wiele osób ma dostęp za pośrednictwem Apple One lub ofert pakietów innych partnerów. Cena 12,99 USD znacznie wzrosła w porównaniu z poziomem 4,99 USD miesięcznie, który wprowadzono na rynek w 2019 r., co odzwierciedla rosnący katalog oryginalnych treści Apple.
Oto, co Cue powiedział na temat dotychczasowych wyników Apple TV:
„Słuchaj, to o wiele trudniejsze, niż się wydaje” – powiedział o budowaniu bazy abonentów dzięki oryginalnym programom i filmom oraz bez starszą bibliotekę treści, dodając: „Nie przewidywałem przerwy w produkcji przez półtora roku, nie przewidywałem z tego punktu widzenia dziewięciomiesięcznego strajku, więc byliśmy trochę dalej w tyle, niż chciałbym być. Ale to, gdzie jesteśmy dzisiaj, jest świetne”.
Kto wie, co oznacza „znacznie więcej” niż 45 milionów. Niemniej jednak każda liczba bliższa 100 milionom umieściłaby Apple zdecydowanie na drugim poziomie globalnych usług strumieniowego przesyłania wideo pod względem popularności. Dla porównania lider rynku Netflix ma ponad 300 milionów abonentów na całym świecie.
Nie jest jasne, czy Apple TV jest opłacalne. Uważa się, że firma wydaje rocznie na programy telewizyjne i filmy ponad 4 miliardy dolarów.
Cytaty pochodzą z Biuletyn Belloni’s Puckdrażniąc fakt, że pełny odcinek podcastu z Cue zostanie opublikowany później.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.