EA współpracuje ze Stability AI, firmą opracowującą model obrazu AI Stable Diffusion, aby pomóc we włączeniu sztucznej inteligencji do procesów rozwojowych. Obie firmy będą „wspólnie opracowywać transformacyjne modele, narzędzia i przepływy pracy AI, które umożliwią naszym artystom, projektantom i programistom ponowne przemyślenie sposobu tworzenia treści” twierdzi EA.
Firma twierdzi, że ludzie nadal będą „w centrum opowiadania historii”, ale „ewoluujemy sposób, w jaki pracujemy, tak aby sztuczna inteligencja stała się zaufanym sojusznikiem: wspierała szybsze iteracje, poszerzała możliwości twórcze, przyspieszała przepływ pracy i zapewniała więcej czasu na skupienie się na tym, co najważniejsze – tworzeniu światowej klasy gier i doświadczeń, które bawią ogromne społeczności internetowe”. EA dodaje, że sztuczna inteligencja „może projektować, generować i analizować, ale nie potrafi wyobrażać sobie, wczuwać się ani marzyć. To dzieło niezwykłych artystów, projektantów, programistów, gawędziarzy i innowatorów EA”.
Dyrektor generalny EA, Andrew Wilson, w przeszłości bardzo wypowiadał się o sztucznej inteligencji, stwierdzając w zeszłym roku, że technologia ta jest w zaawansowanym stadium „bardzo podstawowy” działalności firmy. W przyszłości sztuczna inteligencja może zostać w jeszcze większym stopniu wdrożona w działalność EA, czyli w grupę inwestorów Chcę przejąć EA na własność ma na oku wykorzystanie sztucznej inteligencji w firmie, z „Financial Times”. zgłaszając to „inwestorzy obstawiają, że obniżki kosztów oparte na sztucznej inteligencji znacznie zwiększą zyski EA w nadchodzących latach”. EA nie jest jedyną dużą firmą zajmującą się grami, która chce zwiększyć wykorzystanie sztucznej inteligencji; PUBG: Pola bitew producent Krafton właśnie ogłoszono że intensywnie inwestuje w sztuczną inteligencję w ramach strategii „AI First”.
Według EA, jedną z pierwszych inicjatyw, nad którymi będą wspólnie pracować EA i Stability, jest „przyspieszenie tworzenia materiałów renderowania opartego na fizyce (PBR) poprzez opracowanie nowych przepływów pracy inspirowanych przez artystów – na przykład narzędzi generujących tekstury 2D, które zachowują dokładną dokładność kolorów i światła w każdym środowisku” – twierdzi EA. Stabilność AI zauważa to obie firmy będą „kontynuować także rozwój systemów sztucznej inteligencji zdolnych do wstępnej wizualizacji całych środowisk 3D na podstawie szeregu celowych podpowiedzi, umożliwiając artystom kreatywne kierowanie generowaniem zawartości gier z niezrównaną szybkością i precyzją”.
