Czwarta gra z kultowej serii deskorolkowej firmy EA — znanej wcześniej jako Jeździć na łyżwach 4teraz nazywany po prostu Łyżwa – wreszcie zaczyna nabierać ostrości, cztery lata po jego ogłoszeniu… W pewnym sensie. Odpowiednio w przypadku gry, która przeszła nietypową drogę do urzeczywistnienia i która znacznie różni się od swoich poprzedniczek, EA podchodzi również do marketingu gry nieco inaczej.
Zamiast krzykliwego zwiastuna podkreślającego funkcje nowej gry, EA zmyliło i zachwyciło wszystkich, publikując skecz na żywo z udziałem Myślę, że powinieneś odejśćTim Robinson w piątek Transmisja z Sumer Game Fest. W skeczu Robinson gra Richiego Dandle’a, dyrektora M-Corp, fikcyjnej korporacji, która wcześniej była właścicielem i zarządzała miastem San Vansterdam, w którym Łyżwa jest ustawiony. Robinson zaprzecza, że M-Corp opuszcza San Vansterdam, podczas gdy pracownicy uciekają, płaczą i niszczą dokumenty za nim. (M-Corp to prawdopodobnie nowa wersja tyrańskiego Mongocorp, który rządził miastem San Vanelona w Jeździć na łyżwach 2. Tak, te gry na łyżwach mają fabułę.) Tak czy inaczej, film jest całkiem zabawny, powinieneś go obejrzeć.
To wszystko jest świetną zabawą i jest wspierane przez urzędnika dotychczasowa historia wpis na blogu, a także wspaniale przestarzały stronie internetowej M-Corp. Ale co z, no wiesz, grą?
Na szczęście programiści z Full Circle, studia gier działającego wyłącznie zdalnie, utworzonego przez EA specjalnie do tworzenia Łyżwakontynuując szkic Robinsona, podnosząc pokrywę obecnego stanu gry w a post na blogu i towarzyszące wideo dotyczące aktualizacji rozwoju. Łyżwa, jak wcześniej ogłoszono, będzie darmową grą MMO o łyżwiarstwie na żywo z usługą na PC i konsolę. Nie ma jeszcze daty premiery.
W poście i filmie jest sporo szczegółów, ale żaden z nich nie jest aż tak zaskakujący; Full Circle kontynuuje charakterystyczny dla serii Skate schemat sterowania typu „flick-it”, wykorzystując nowe technologie fizyki i animacji, a także kładzie duży nacisk na dostosowywanie graczy. Jedną z najbardziej ekscytujących ciekawostek jest system „szybkiego zrzutu”, który daje graczom swobodę dostosowywania samego miasta, dodając poręcze do balkonu, aby zwiększyć jego potencjał trikowy. Możesz to zrobić w trybie wieloosobowym w czasie rzeczywistym, a następnie rzucić wyzwanie innym graczom, aby wypróbowali Twoje dzieła: Rzuty to sposób na natychmiastowe rzucanie wyzwania innym skaterom przechadzającym się po opuszczonym mieście zamienionym w gigantyczny skatepark.
W innych miejscach wiele mówi się o tym, że gracze będą teraz mogli dostosować kolor swoich skarpetek (przypuszczam, że jest to najważniejsza prośba fanów), a Full Circle obiecuje, że gra będzie z czasem stale ewoluować, wprowadzając nowe otwierają się nowe obszary, a do ścieżki dźwiękowej dodawana jest także nowa muzyka. Studio aktywnie apeluje do nowych testerów o pomoc w rozwoju i twierdzi, że jeszcze w tym roku rozszerzy swoją działalność z komputerów PC na konsole.
Wydawało się, że seria Skate przeszła już do historii Jeździć na łyżwach 3 ukazała się w 2010 roku. Jednak mniej więcej od 2014 roku gra ta znalazła niespodziewane drugie życie na YouTube, ponieważ twórcy wykorzystali jej dziką fizykę ragdoll do celów komediowych. W 2016 roku tak było ponownie udostępniono grę na konsoli Xbox. Kampania fanów dotycząca kontynuacji nabrała rozpędu i została w końcu nagrodzona ogłoszeniem Łyżwa w 2020 r.
Łyżwa może nie być taką grą, jakiej oczekiwali fani, i okaże się, czy decyzja EA o przekształceniu jej w darmową grę z usługą na żywo to posunięcie biznesowe najemników, czy też sprytny sposób na obsłużenie tej pasjonującej publiczności. Ale Łyżwa nie wygląda jak nic innego, a to już coś.