Stellantis wstrząsa swoim przywództwem. Firma ogłoszono dzisiaj że dyrektor generalny Carlos Tavares odejdzie na emeryturę po wygaśnięciu umowy w 2026 r., a wielu innych członków kadry kierowniczej zostanie natychmiast przetasowanych. Zmiany pojawiają się, gdy Stellantis ma trudności z zarządzaniem swoją działalnością samochodową w USA, która obejmuje Chryslera, Jeepa, Dodge’a i Ram. Firma aktywnie poszukuje następcy Tavaresa.
Po jego odejściu zmiany na stanowisku kierowniczym obejmują zastąpienie obecnego dyrektora finansowego Natalie Knight i dyrektora operacyjnego na Amerykę Północną Carlosa Zarlengę odpowiednio dyrektorem operacyjnym firmy na Chiny Dougiem Ostermannem i dyrektorem generalnym marki Jeep Antonio Filosa. Knight odchodzi z firmy, Filosa, oprócz objęcia stanowiska dyrektora operacyjnego w Ameryce Północnej, zachowa swoją rolę w Jeepie, a nowe stanowisko Zarlengi zostanie ogłoszone później.
Tavares kieruje Stellantis od momentu powstania firmy w 2021 roku, co było wynikiem fuzji Fiata Chryslera i Peugeota SA. Póki firma była zyskowne w 2023 rwdrażanie pojazdów elektrycznych w porównaniu z prawie wszystkimi innymi producentami samochodów przebiega powoli, a ceny popularnych modeli marek Jeep i Ram zaczęły gwałtownie rosnąć.
Teraz Stellantis obniżył prognozę zysków na ten rok, a jego akcje spadają. Producent samochodów jest oskarżany przez swoich partnerów dealerskich o degradując swoje amerykańskie markispowalniając harmonogramy między produktami i nie zwalniając niedrogie pojazdy.