Dyrektor generalny Rivian opowiada o premierze R2 i R3 i dlaczego ma „całkowitą pewność”, że pojazdy elektryczne wygrają


W czwartek rano w wypełnionym po brzegi teatrze w Laguna Beach założyciel i dyrektor generalny Rivian, RJ Scaringe, rozpoczął swoją prezentację przy głośnych okrzykach publiczności, na długo przed tym, jak firma zaprezentowała swoje trzy nowe, ekscytujące pojazdy, Rivian R2, R3 i R3X.

Chociaż nierzadko zdarza się, że podczas premiery pojazdu zapełnia się salę fanami, rzadko zdarza się, aby dyrektor generalny firmy samochodowej innej niż Elon Musk spotkał się z taką reakcją jak Scaringe. Jeszcze rzadsze jest to, że odsłonięcie pojazdu wywołuje optymizm i ekscytację bez uczucia wzdrygnięcia.

„Każda decyzja, którą podjęliśmy, dotycząca produktów, strategii, tego, co budujemy, jak budujemy nasz biznes, sposobu, w jaki budujemy nasze zespoły, sposobu, w jaki myślimy o naszej kulturze, została zbudowana wokół tej kultury zapewniając światu przygodę na zawsze” – mówi Scaringe.

Przez całą swoją prezentację Scaringe podkreślał „na zawsze” część misji Riviana, która, biorąc pod uwagę dobrze udokumentowane kłopoty finansowe spółki w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ostatnie tury zwolnień, oraz wczorajsze ogłoszenie, że wstrzymuje na czas nieokreślony budowę wartej 5 miliardów dolarów fabryki w Gruzji, wydaje się nieco oderwana od realiów stojących przed dzisiejszą firmą.

Nie dotyczy to tylko Rivian. Wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych wzrósł z rakietowego do lodowatego, co wielu producentów samochodów stawia fabryki, inwestycjeI całe serie modeli na lodzie. Ale Scaringe twierdzi, że jest już za późno na powrót.

„Powiedziałbym z absolutną i całkowitą pewnością, że cały świat przejdzie na pojazdy elektryczne” – mówi Scaringe Krawędź po wczorajszym wydarzeniu. „Nigdy nie byłem bardziej nastawiony do elektryfikacji. Nigdy nie byłem bardziej nastawiony do Riviana.”

Reklama

Wiatry tylne i czołowe

Spotkałem Scaringe w prywatnej przestrzeni nad Teatr Południowego Wybrzeża Rivian gdzie miało miejsce wydarzenie R2 (i R3). (Firma kupiła teatr i odrestaurowała go w 2023 r., a obecnie wykorzystuje go zarówno jako teatr, jak i przestrzeń firmową do organizacji wydarzeń.)

Właśnie zszedł ze sceny po zapoznaniu świata z R2 i R3 i wydawał się pobudzony, choć nieco zmęczony. Scaringe, który jest weganinem, zjadł kilka kawałków masła orzechowego i tostów z dżemem, rozmawiając o mieszance wiatrów tylnych i przeciwnych skierowanych w stronę Riviana.

„W 2012 i 2013 roku, kiedy chodziłem na spotkania i mówiłem ludziom, że zbudujemy elektrycznego SUV-a, ludzie mówili: «Oszalałeś, nie ma na to rynku»” – mówi. „A w latach 2016 i 2017 ludzie myśleli: «Och, to będzie ta mała, niszowa rzecz». Nie sądzę, żeby dzisiaj ktoś debatował nad stanem końcowym. Ale w porównaniu z tym, jak to wyglądało 10 lat temu, nigdy nie widziałem takiego wiatru w plecy”.

Misja „zapewniania światu przygód na zawsze” stanowi szczególne wyzwanie w dzisiejszym środowisku gospodarczym. Scaringe zauważa, że ​​wysokie stopy procentowe sprawiają, że koszt kapitału dla firm takich jak jego jest bardzo wysoki. Inne przeszkody obejmują rosnące upolitycznienie transformacji elektroenergetycznej, a także skąpą i zawodną infrastrukturę ładowania w całym kraju, szczególnie w obszary wiejskie i odległe. Jeśli dodać do tego rosnące napięcia geopolityczne, pozostanie poczucie, że wszystko to może się wykoleić w dowolnym momencie.

Rivian ma odpowiedzi na niektóre z tych wyzwań, ale nie na wszystkie. Firma będzie używać złączy NACS Tesli w swoich przyszłych pojazdach od 2025 roku, co umożliwi właścicielom Rivian korzystanie z firmowej sieci Supercharger Network. Zarówno R2, jak i R3 będą miały porty NACS wbudowane w pojazd.

Rivian ma nadzieję, że nowy R2 z niższą ceną początkową wynoszącą 45 000 dolarów, a ostatecznie R3, gdy tylko wejdzie do produkcji, pomoże firmie zachęcić więcej osób do przejścia na napęd elektryczny. Zwłaszcza jeśli kwalifikuje się do ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne o wartości 7500 USD.

„Siedem procent sprzedaży nowych pojazdów to pojazdy elektryczne” – zauważa Scaringe. „Niestety, wszyscy chcą rozmawiać o elektryczności na elektryczności. Jak Rivian radzi sobie z Teslą? Rzeczywistość jest taka, że ​​Tesla w dalszym ciągu odnosi ogromne sukcesy, a my chcemy wyciągnąć z tych 93 procent, które nie zdecydowały się na przeskoczenie na pojazd wyłącznie elektryczny, ponieważ obudowa nie odpowiadała ich stylowi życia”.

Podobnie jak Tesla, linia Riviana jest w pełni elektryczna, bez widocznej rury wydechowej. Ale w przeciwieństwie do Elona Muska Scaringe traci pieniądze na każdym nowym pojeździe. Według najnowszego raportu zysków Rivian traci obecnie szacunkowo ponad 43 000 dolarów na każdym wyprodukowanym przez siebie samochodzie dostawczym R1T, R1S i EDV.

Planowane jest zamknięcie fabryki w Normal w stanie Indiana w celu poprawy wydajności i przygotowania się do produkcji R2 i R3. W złożonym do SEC wniosku Rivian stwierdził, że wstrzymanie planu budowy fabryki w Gruzji pozwoli firmie zaoszczędzić około 2,5 miliarda dolarów.

Scaringe twierdzi, że widzi obecnie zderzenie trzech światów: brak wyboru dla nabywców pojazdów elektrycznych, otoczenie polityczne i polityczne oraz obecny stan rzeczy na świecie, który wpływa na wszystko, od łańcuchów dostaw po dostępność surowców do produkcji akumulatorów i frytki.

„Jesteśmy w bardzo wyjątkowym makromomencie” – mówi Scaringe. „Stopy procentowe są najwyższe od dłuższego czasu. Istniejące na wiele sposobów globalne napięcia są wysokie. Chęć próbowania nowych rzeczy jest bardziej ograniczona. Ale to nie będzie coś na zawsze. Oznacza to, że musisz dokonać właściwych kompromisów”.

Marka pełna nadziei

Rivian wiele się nauczył, podejmując – być może nierozsądnie – decyzję o wypuszczeniu i zbudowaniu jednocześnie dwóch zupełnie nowych pojazdów, R1T i R1S. Scaringe twierdzi, że z biegiem czasu nigdy nie stało się to łatwiejsze. Firma wiele się nauczyła z tego doświadczenia i od tego czasu znalazła sposoby na dokonanie mądrych kompromisów, aby utrzymać nadchodzący R2 w magicznej cenie początkowej wynoszącej 45 000 dolarów.

Po pierwsze, Scaringe twierdzi, że R2 będzie mniej skomplikowany niż pojazdy R1. Nie będzie miał adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego, ale raczej stałe zawieszenie, które będzie opierać się na tym, czego firma nauczyła się z linii R1.

R2 nie zapewni także innych udogodnień dla małych stworzeń, takich jak wyjmowany głośnik Bluetooth, który jest standardem w R1T i R1S. (Latarka w drzwiach pozostanie.)

Ale Scaringe twierdzi, że R2 nadal będzie zdolny do jazdy w terenie. Zaprezentowanych zostanie także kilka nowych, zabawnych funkcji, takich jak składane na płasko siedzenia do biwakowania w samochodzie; okno podnoszone do tyłu do przechowywania desek surfingowych; masywne kółka przewijania dla każdego, kogo irytuje utrata fizycznych przycisków na ekranach; i przepastne schowki na rękawiczki – prawdopodobnie na wszystkie rękawiczki.

R2 nie zapewni także innych udogodnień dla małych stworzeń

Firma nie wprowadzi jednocześnie na rynek modeli R2 i R3. R2 będzie na pierwszym miejscu, a obecnie prezentują R3 jako „bardzo bliskie rodzeństwo” R2.

Przyszłość Riviana stoi pod znakiem zapytania. Zasoby gotówki maleją. Plany fabryki wyglądają ponuro. Ale firma w dalszym ciągu emanuje optymizmem – nawet w obliczu finansowej zapomnienia.

Cybertruck Elona Muska może być wehikułem na koniec świata. R2 i R3 firmy Rivian proszą nas, abyśmy wyobrazili sobie znacznie lepszą i pełną nadziei przyszłość.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment