Dotemu ma całkiem niezły bieg. Studio gier wideo i wydawca istnieje od 2007 roku, a znaczna część jego historii w dużej mierze pracuje nad przeróbkami i remasterami starszych gier. Ale było również zaangażowane w główne hity w postaci kontynuacji i nowych gier, które są w duchu starszych klasyków, w tym Ulice wściekłości 4 I Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge.
Cała ta praca jest kulminacyjna w obiecującym 2025 roku, z trzema nowymi, ale inspirowanymi klasykami gier: Ninja Gaiden: Rageboundnowy bok-scroller do serii; Marvel Cosmic InvasionArcade-y Beat-up; I Absolumoryginalny beat-up z elementami Roguelike.
„Jesteśmy otwarci na wszystko”, mówi Cyrylle Imbert The Verge. Pomimo jego tytułu Imbert twierdzi, że jego praca polega na zachowaniu się jak producent wykonawczy, aby zebrać pojęcia, które odpowiadają na konkretne potrzeby dla franczyz.
Zanim Zemsta ShredderaNa przykład wydanie 2022 nie było dobrego skarcia się Tmnt Gra na „chwilę”, mówi. (Żółwie w czasiektóry pomógł zainspirować grę, ukazał się w 1991 roku.) „Byliśmy przekonani, że istnieje potrzeba”. Było: gra sprzedała 1 milion egzemplarzy w pierwszym tygodniu, Deweloper Tribute Games powiedział wówczas.
Imbert mówi, że Dotemu przyjmuje „większość ryzyka” projektu opartego na istniejącej franczyzy, co oznacza, że chociaż firma musi przekonać właściciela franczyzy do wejścia na pokład, Dotemu zazwyczaj finansuje wszystko i jest odpowiedzialna za znalezienie studia w celu wykonania koncepcji.
„Od A do Z, kontrolujemy projekt, ale podejmujemy ryzyko od A do Z”, wyjaśnia Imbert. „Czasami studio również uczestniczy finansowo, ale jest dość rzadkie lub zwykle jest to mniejszość całkowitych wydatków”.
Z nowym Ninja Gaiden Na przykład Imbert mówi, że był znany z 3D iteracji franczyzy na Xbox, a także widział sukces najnowszych platformerów akcji takich jak Wysłannik. Zaczął więc rozmowy z Koei Tecmo, a następnie pracował z Game Kitchen, deweloperem Bluźnierczyna boisku. „Zasadniczo taka jest historia” – mówi Imbert.
Dla Marvel Cosmic InvasionImbert mówi, że następujące Ulice wściekłości 4„Wiele osób” prosiło o nowe X-Men Gra, która była tak, jak kiedyś znajdowałeś w arkadach. „Wiedzieliśmy, że istnieje potrzeba i że ludzie naprawdę by się spodoba” – mówi, zwłaszcza jeśli ma podobne leczenie jak Ulice wściekłości 4 Lub Zemsta Shreddera. Pomysł był „bardzo oczywisty” dla zespołu Tribute Games, więc Dotemu i Tribute zrobili boisko do Marvel Games.
Absolumjako w pełni oryginalna gra, różni się od innych tytułów. Z czystej perspektywy biznesowej jest to sposób na dywersyfikację swojej oferty, aby firma nie polegała całkowicie na licencjonowanych grach. Imbert mówi, że zespół Dotemu czuł się, jakby mógł zrobić swoje własne rzeczy, a dzięki inspirowaniu klasykami nadal pasowałoby do składu Dotemu. Chcieli także pracować z Guard Crush, która działała Ulice wściekłości 4na kolejnym bicie.
Wszystko to składa się na to, co będzie pracowitym rokiem dla firmy. Ma trzy gry, które pokazują różne podejścia, jakie musi tworzyć tego rodzaju doświadczenia, a wszystkie z nich zostały wybrane z określonego powodu. „W ten sposób będziemy dumni z tego, co robimy”.