W środę podczas wewnętrznego spotkania wszystkich pracowników prowadzonego przez dyrektor generalną X, Lindę Yaccarino, zaniepokojeni pracownicy słuchali, czy poruszy ona palącą kwestię, która leży im na sercu: oceny wyników.
Źródła wewnątrz firmy potwierdzają, że proces awansów został niedawno bez wyjaśnienia opóźniony i że zespół sprzedaży X nie spodziewa się, że osiągnie docelowe przychody w tym kwartale. Biorąc pod uwagę, że firma wcześniej nazywana Twitterem w dalszym ciągu borykała się z problemami będącymi własnością Elona Muska, pracownicy przygotowują się na kolejne zwolnienia.
Według wielu pracowników, którzy prosili o anonimowość, aby wypowiadać się bez zgody firmy, jeden z kluczowych zastępców Muska, dyrektor generalny The Boring Company Steve Davis, przez ostatnie kilka tygodni przeglądał finanse w centrali X w San Francisco. Jak opisał Davisa jeden z nich: „To ponury żniwiarz, który pojawia się tylko w złych sprawach”.
Źródło w X podało Krawędź że w ostatnich dniach zwolniono kilka osób. Wielu zauważyło nagłe odejście prawej ręki Yaccarino, Joe Benarrocha. Kiedy więc w zeszłym tygodniu rzadkie spotkanie wszystkich pracowników znalazło się w kalendarzach pracowników X, około 1500 pozostałych pracowników X z niecierpliwością czekało, aby dowiedzieć się więcej.
Spotkanie rozpoczęło się od montażu wirusowych tweetów m.in jeden autorstwa niesławnego handlarza GameStop Keitha Gilla, po którym dołączył Yaccarino z sali konferencyjnej X o nazwie „eXtraordinary”. Próbowała wzbudzić zainteresowanie wydarzeniami na żywo na platformie, takimi jak Super Bowl i March Madness, i namawiała pracowników, aby omówili z reklamodawcami chatbota x.AI firmy Musk. Podkreśliła także, że skupienie się X na wideo „zdecydowanie napędza reklamę”, bez wchodzenia w szczegóły.
W miarę kontynuacji spotkania szef działu kadr X, Walter Gilbert, powiedział pracownikom, że X planuje wdrożyć szerszy i solidniejszy proces awansu, który obejmie „mniejsze meldowanie się przez cały rok”. Jedno ze źródeł, które oglądało spotkanie, zażartowało, że większość przesłanych pytań pracowników „zdecydowanie dotyczyła HR, awansów, podwyżek/kapitału własnego” i nie została poruszona.
Musk był zauważalnie nieobecny, mimo że był w San Francisco wraz z Yaccarino. Zamiast tego dołączyło kilku innych dyrektorów: Monique Pintarelli, dyrektor ds. reklamy na Amerykę, Nick Pickles, który kieruje polityką, Kylie McRoberts, ostatnia dyrektor ds. zaufania i bezpieczeństwa firmy oraz Haofei Wang, dyrektor ds. inżynierii.
Podczas gdy Yaccarino nie wypowiadała się na temat konkretnych danych na temat wyników działalności reklamowej, Pintarelli powiedziała pracownikom, że X ma obecnie ponad „50% naszych przychodów przypisanych do celów związanych z wynikami”, co określiła jako „całkiem dużą zmianę w porównaniu z momentem zakończenia działalności” ostatnie kilka lat.”
Choć ta współpraca mogła nie udzielić pracownikom X wielu odpowiedzi, Yaccarino podkreślił, że firma będzie je przeprowadzać raz na kwartał, dodając, że zespół „wkrótce także otrzyma informacje od Elona i mnie”.
Alex Heath wniósł wkład w raportowanie.