Dyrektor ds. komunikacji w centrum tuszowania nigdy nie uważał, że Urząd Pocztowy to „złodzieje”


Dyrektor ds. komunikacji, kluczowy dla strategii Urzędu Pocztowego zakładającej ukrywanie problemów z oprogramowaniem przed opinią publiczną, powiedział, że on i inni są przekonani, że postępują słusznie.

Mark Davies, były dyrektor ds. komunikacji grupy i spraw korporacyjnych w Post Office, a zespół ds. public relations odegrał rolę w utrudnianiu dziennikarzom dochodzenia w sprawie zarzutów postawionych przez kierowników poczty przeciwko systemowi księgowemu Horizon stosowanemu w oddziałach Poczty.

Subpostmasterów obwiniono i opublikowano za niewyjaśnione braki księgowe, a setki osób niesłusznie skazano za przestępstwa finansowe na podstawie dowodów z systemu. Wielu trafiło do więzienia, a wielu innym zniszczono życie.

Davies to kolejny były dyrektor Poczty, który był przesłuchiwany w ostatnim czasie Skandal na poczcie Horizon publiczne przesłuchanie śledcze. Były dyrektorem ds. komunikacji był Azapytany przez adwokata śledczego Juliana Blake’a, czy on i inni członkowie jego zespołu kiedykolwiek zadali sobie pytanie: „Czy to my możemy być złymi?”. Davies wielokrotnie powtarzał: „Naprawdę wierzyliśmy, że postępujemy właściwie”.

Jednakże dowody przedstawione w dochodzeniu ujawniły, że w 2013 r., po wiadomości, że były zastępca naczelnika poczty Martin Griffith znalazł się w szpitalu w stanie krytycznym po próbie odebrania sobie życia, jedną z pierwszych rzeczy, jakie Davies zrobił, było poinformowanie głównego radcy prawnego Urzędu Pocztowego o konieczności znajdź specjalistycznego prawnika ds. mediów. W tym czasie Griffiths był zmuszony spłacać niewyjaśnione braki na koncie w systemie Horizon i tracił oddział poczty. Griffiths zmarł w szpitalu kilka tygodni później.

Davies napisał w e-mailu bezpośrednio po wiadomości o hospitalizacji Griffitha: „Biorąc pod uwagę potencjalny element medialny, czy możemy zatrudnić specjalistycznego prawnika ds. mediów, na wypadek, gdybyśmy dziś wieczorem potrzebowali pilnej porady”.

Reklama

Davies powiedział śledczym: „To była naprawdę głęboka, tragiczna i straszna sprawa i wszyscy w Urzędzie Pocztowym byli głęboko, głęboko zszokowani, gdy przeczytaliśmy ten e-mail”. Powiedział, że jego rola oznacza, że ​​ma obowiązek dopilnować, aby w tej sprawie znajdowała się osoba posiadająca odpowiednią wiedzę prawniczą, która mogła doradzić w tej sprawie.

Z publicznego dochodzenia wynika również, że Davies w swoim zeznaniu pochwalił kontrowersyjną byłą dyrektor naczelną urzędu pocztowego Paulę Vennells i dyrektor wyższego szczebla Angelę van den Bogerd. Blake powiedział Daviesowi, że „maluje obraz zespołu ds. komunikacji i zespołu kierowniczego wyższego szczebla, którzy byli zaangażowani w otwarcie się na wyzwania [over Horizon]” w zeznaniach świadka. Davies powiedział, że to uczciwy opis.

Jednak Blake zakwestionował Daviesa w związku z brakiem otwartości Urzędu Pocztowego w stosunku do dziennikarzy i twierdzeniem, że wszystkie niedobory zastępców naczelnika poczty były spowodowane przez zastępców naczelnika poczty, a nie błędy programu Horizon. Blake powiedział: „To, co widzimy tutaj od 2013 roku, rok po roku to ta sama mantra. Czy jako dyrektor ds. komunikacji był Pan odpowiedzialny za realizację tej mantry?”

„Wcale nie” – odpowiedział Davies, utrzymując, że Urząd Pocztowy był otwarty dla dziennikarzy.

Dowody zebrane na rozprawie wykazały, że Davies odegrał rolę w opracowywaniu strategii Urzędu Pocztowego wykraczającej poza komunikację. Po opublikowaniu w czerwcu 2013 r. raportu okresowego na temat systemu Horizon, sporządzonego przez niezależnych biegłych księgowych Second Sight, który ujawnił poważne obawy w przypadku systemu Horizon zarząd zlecił Daviesowi stworzenie odpowiedzi.

Blake powiedział, że Davies nie tylko przygotowywał komunikaty prasowe, ale opracowywał „całą strategię, którą firma ma zastosować w odpowiedzi na raport okresowy Second Sight”. Davies temu zaprzeczył i stwierdził, że komunikat prasowy i stanowisko Urzędu Pocztowego są tożsame.

Davies bronił Horizon przed roszczeniami wysuwanymi przeciwko nim, nawet przez śledczych, którym Urząd Pocztowy zlecił jego zbadanie. Po opublikowaniu w kwietniu 2015 r. raportu końcowego Second Sight, w którym stwierdzono, że Urząd Pocztowy przed zbadaniem przyczyny niewyjaśnionych braków na rachunkach wniósł oskarżenie przeciwko ludziom za kradzież i fałszywe księgowanie, Davies napisał list do magazynu internetowego Post Office Subspace. Poinformował w nim zastępców poczty o przekonaniu organizacji, że większość doniesień medialnych na temat rzekomych problemów z systemem księgowym Horizon została wyolbrzymiona, aby przedstawić alarmujący obraz, który nie odzwierciedla rzeczywistości.

Napisał: „Większość reportaży ma na celu, jak to często bywa w reportażach, przedstawienie obrazu, który wydaje się alarmujący: nie odzwierciedla on jednak rzeczywistości sytuacji, która w pewnym stopniu odbiega od tej, o której można przeczytać lub zobaczyć w telewizji .”

Davies napisał również, że raport Second Sight nie poparł swoich twierdzeń faktami. „Niestety biegli w zakresie medycyny sądowej również powtarzali zarzuty, które nie są poparte faktami. Nie możemy oczywiście poprzeć ich ustaleń w tych kwestiach – i nie można oczekiwać, że zrobimy inaczej”.

Jeden z e-maili przekazanych dochodzeniowcom ujawnił, że Davies powiedział dyrektor naczelnej urzędu pocztowego Pauli Vennells, że jego zdaniem Second Sight „wchodzi w zmowę” z prowadzącymi kampanię zastępcami poczty Sprawiedliwość dla Subpostmasters Alliance (JFSA), „zamiast działać jako niezależni gracze”. W e-mailu napisał: „Istnieje koalicja prowadząca kampanię przeciwko nam i [Second Sight] są jego częścią.”

Davies przyznał, że rzeczywiście uwydatniło to obawy Urzędu Pocztowego dotyczące niezależności Second Sight.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu od 2009 roku).

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.

Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

SonicFi wprowadza produkty sieciowe dla małych i średnich firm

SonicFi Inc., zupełnie nowa firma, której celem jest dostarczanie rozwiązań dla małych i średnich firm, debiutuje dziś swoją serią produktów sieciowych w chmurze...

Oferty z okazji Dnia Pamięci Apple 9to5Mac

Oferty Apple z okazji Dnia Pamięci są już dostępne. Zbliża się weekend z okazji Dnia Pamięci, a to oznacza, że ​​śledzimy więcej...

IRDM przedstawia dyski SSD M.2-2230 z serii Pro Nano do przenośnych konsol do gier

IRDM, europejska marka pamięci komputerowych przeznaczona dla graczy i entuzjastów, należąca do Wilk Elektronik SA, z dumą wprowadza do swojej oferty najnowszy produkt...
Advertisment