Google jest powoli aktualizacja wielu aplikacji na iOS z etykietami prywatności App Store, wyszczególniającymi rodzaj danych, które zbiera od użytkowników. Aplikacje Google i Chrome zostały niedawno zaktualizowane o te nowe etykiety, a DuckDuckGo już je wykorzystuje.
W poście na Twitterze dzisiejszego popołudnia DuckDuckGo zakwestionował etykiety prywatności Google dla wyszukiwarki i Gmaila, jednocześnie wskazując, że firma dodała tylko etykiety „po miesiącach przeciągania. ” DuckDuckGo często reklamowało się jako przyjazna dla prywatności alternatywa dla aplikacji Google, a teraz używa etykiet prywatności App Store jako dodatkowych dowodów:
Po miesiącach zwłoki Google w końcu ujawnił, ile danych osobowych gromadzi w przeglądarce Chrome i aplikacji Google. Nic dziwnego, że chcieli to ukryć. Szpiegowanie użytkowników nie ma nic wspólnego z budowaniem świetnej przeglądarki internetowej czy wyszukiwarki. Wiedzielibyśmy (nasza aplikacja jest w jednym).
DuckDuckGo Privacy Browser jest drugą najczęściej pobieraną przeglądarką mobilną w USA (po Chrome) i, jak można się spodziewać, nie gromadzi żadnych danych, które są z Tobą powiązane, dzięki czemu możesz łatwo uzyskać prywatność, na którą zasługujesz w Internecie.
Obraz dołączony do tweeta pokazuje bezpośrednie porównania etykiety prywatności DuckDuckGo App Store, aplikacji Chrome i Google. Etykieta prywatności DuckDuckGo wskazuje, że nie gromadzi żadnych danych powiązanych z użytkownikiem, ale tego samego nie można powiedzieć o aplikacjach Google i Chrome.
Etykiety prywatności Google i Chrome pokazują, że dane, takie jak lokalizacja, historia przeglądania, informacje finansowe, historia wyszukiwania i inne, są powiązane z użytkownikiem w celach takich jak analityka, personalizacja i reklamy innych firm. Nic z tego nie powinno być zaskoczeniem dla użytkowników Google, ale DuckDuck wykorzystuje to na swoją korzyść.
Etykiety prywatności App Store pojawiły się w App Store w grudniu. Te „etykiety żywieniowe” dotyczące prywatności zostały po raz pierwszy wprowadzone na WWDC latem, a Apple twierdzi, że ich celem jest lepsze informowanie konsumentów o praktykach dotyczących prywatności poszczególnych aplikacji. Etykiety prywatności aplikacji są podzielone na trzy sekcje: „dane służące do śledzenia”, „dane powiązane z Tobą” i „dane niepołączone z Tobą”.
Co sądzisz o używaniu przez DuckDuckGo etykiet prywatności App Store jako sposobu na odróżnienie się od Google? Dajcie nam znać w komentarzach!
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: