Drugi sezon „Fionna and Cake” odkrywa tajemnicę najbardziej enigmatycznej postaci z „Pory na Przygodę”.


Jeszcze przed fabułą Fiona i Ciasto Sezon 2 zaczyna nabierać kształtu, ton natychmiast nadaje zupełnie nowa sekwencja otwierająca, która jest szalenie trudna. Wypełniony szybkimi gitarami i odlotowymi wizualizacjami Fionny i Huntress Wizard, mówi fanom dokładnie, co otrzymają w drugiej części tej Czas przygody spinoff: wir pełen akcji.

„Mieliśmy motyw przewodni na pierwszy sezon” – showrunner Adam Muto mówi Polygon – „ale oczywiście nie mogliśmy ponownie wykorzystać wielu tych samych elementów wizualnych. Nie próbowaliśmy tego skopiować, ale też nie ograniczaliśmy go drastycznie. Wiele z nich było napędzanych scenorysami, które [director] Zrobił to Ryann Shannon, a kiedy go zredagowaliśmy, mieliśmy ścieżkę tymczasową i czułem się lepiej, gdyby kręcił się znacznie szybciej. To zadecydowało o tym, jaki rodzaj muzyki ostatecznie wybraliśmy.”

Temat skomponowała Amanda Jones, która pracowała nad muzyką do obu Odległe Krainy i pierwszy sezon Fiona i Ciasto.

„Amanda Jones sama jest gitarzystką, więc myślę, że to prawdopodobnie ona” – wyjaśnia Muto, po czym robi pauzę. „Nie sprawdziłem jeszcze raz, czy to ona” – mówi ze śmiechem. „Ale tak, kiedy poeksperymentowaliśmy z aranżacją – wcześniej była ona bardziej oparta na syntezatorach i klawiszach – ale po prostu pomyśleliśmy: „Nie, tylko gitary”. Kiedy już dostaliśmy tę wersję i wszystko było w porządku, to właśnie tam wylądowało.”

Reklama

Te akordy gitarowe mogą oznaczać tylko jedno: drugi sezon Fiona i Ciasto nadeszła, rozpoczynając tam, gdzie zakończył się sezon 1, z zakrzywionymi pod względem płci, wielostronnymi wariantami Finna, ludzkiego chłopca (teraz młodej kobiety) i rozciągliwego magicznego psa Jake’a (obecnie Cake, rozciągliwego magicznego kota). Przed premierą, transmitowaną teraz w HBO Max, Polygon rozmawiał z showrunnerem Muto, który wcześniej był showrunnerem w serialu Czas przygody przez większą część swojego okresu, aby omówić ewolucję Fiona i Ciasto pomiędzy sezonami 1 i 2, dlaczego zdecydował się położyć większy nacisk na nieprzeniknioną postać Czarnoksiężnika Łowczyni oraz przyszły Czas przygody– projekty związane.

[Ed. note: This interview contains light spoilers for the first episode of Fionna and Cake season 2.]

Poznajemy Czarodziejkę Łowczynię

Zdjęcie: WBD

Jeden z największych motorów napędowych fabuły Fiona i Ciasto sezon 2 kręci się wokół Czarodziejki Łowczyni, która próbuje uratować Finna przed trucizną. W oryginalnej serii postać ta zawsze była dość zagadką i Muto była podekscytowana, że ​​w końcu mogła ją dokładniej poznać.

„To była świetna okazja” – mówi. „Wzięcie postaci, która jest znana głównie z stwierdzenia: «Och, to bardzo fajny projekt postaci», było również dość ryzykowne”. Występuje w kilku odcinkach – wystarczająco dużo, aby mieć własną bazę fanów, ale niekoniecznie na tyle, aby znali tajniki jej postaci. Z pewnością jej historia pozostała bardzo tajemnicza.”

Fiona i Ciasto chodzi o nowe podejście do długoletnich postaci. Nowy sezon jeszcze bardziej rozszerza tę koncepcję, zapewniając więcej czasu ekranowego dla wersji postaci o zaburzonych płciach, takich jak Hunson Abadeer, demoniczny ojciec Marceliny w Czas przygody. Jednak w przypadku Czarodziejki Łowczyni, która podróżuje między rzeczywistościami w celu uratowania Finna, Muto przyjęła bardziej subtelne podejście.

„Dało nam to szansę na stworzenie wersji postaci, która różniłaby się od oryginalnej serii, ale jednocześnie stanowiła naturalną ewolucję” – mówi. „W oryginalnej serii jest raczej samotniczką, więc w tym jest trochę bardziej zrzędliwą samotniczką, tak na początek”.

Znalezienie właściwej równowagi

Czarnoksiężnik Łowczyni i Ciasto badają coś. Zdjęcie: WBD

Pierwszy sezon Fiona i Ciasto często sprawiał wrażenie wręcz apokaliptycznego, gdy alternatywna rzeczywistość bohaterów stała w obliczu zagłady ze strony wielostronnego „boskiego audytora” zwanego Skarabeuszem. Jednak pod koniec sezonu ich świat nie był już zagrożony, co zapewniło Muto i reszcie zespołu interesującą szansę. Mogli opowiedzieć „przytulną” historię osadzoną w tym nowym wymiarze lub znaleźć sposób na ponowne podniesienie stawki. Ostatecznie podzielili różnicę.

“Nie miałem dość śmiałości, żeby po prostu powiedzieć:” Zrobimy bardzo kameralny sezon. Każdy odcinek będzie trochę nudny, ale będzie zabawny “- mówi. „Zdecydowanie istnieje pokusa, aby po prostu zrobić kawałek życia i utrzymać wszystko na zupełnie niskich stawkach, tylko w odniesieniu do Fionny i jej przyjaciół, co mogłoby być w pewnym sensie satysfakcjonujące, ale czuję, że nie zapaliliby zielonego światła dla tego programu. Znalezienie złotego środka było pewnym wyzwaniem”.

Skupienie się całkowicie na wymiarze Fionny i Cake mogłoby rozwiązać inny problem, którym zajmował się Muto, a mianowicie obawę związaną z powtarzaniem tego samego Czas przygody historie, którym dał wyraz Termin ostateczny w wywiadzie z 2024 r. „To zdecydowanie daje bardzo jasny obraz sytuacji: «No dobrze, tym różni się to od Ooo»” – mówi, gdy poruszam tę kwestię. Nie można było jednak oprzeć się pokusie powrotu do wymiaru, w którym rozpoczęła się seria.

Scena Fionny i Ciasto przedstawiająca Marcelinę i Gumę Balonową na balkonie. Zdjęcie: WBD

Sezon 2 Fionna and Cake również czasami powraca do akcji w krainie Ooo, gdzie rozgrywa się oryginalna Pora na Przygodę. Muto przyznaje, że kuszące jest skupienie się na najbardziej rozpoznawalnych postaciach z serii, ale ważne było znalezienie równowagi między ważnym rozwojem fabuły a obsługą fanów.

„Za każdym razem, gdy wydawało nam się, że zbyt często wybieramy się do Ooo, był to zwykle znak, że musimy coś wzmocnić w świecie Fionny” – mówi. „Myślę, że ryzyko polega na pokazaniu starych ulubionych postaci i po prostu powiedzeniu: „Och, tęskniłeś za tymi postaciami, zobaczmy ich więcej!” Ostatecznie łatwiej było wyciąć materiał Ooo, jeśli wydawało się, że wkracza on w to, co robi Fionna.

Przyszłość Pora na Przygodę

Fionna i Cake czekają w kolejce do klubu. Zdjęcie: WBD

Czas przygody zawsze było przedstawieniem technicznie przeznaczona dla dzieci, ale spodoba się także starszej publiczności. Zaczynając od Odległe Krainy promocjektóry był emitowany w HBO Max i nie miał takich samych ograniczeń wiekowych, zespołowi udało się szczegółowo zbadać tematy bardziej dla dorosłych, takie jak śmierć i romantyczne związki dorosłych. Fiona i Ciasto sięga jeszcze głębiej. Bohaterowie przeklinają, ale to tylko jeden z przykładów wielu ograniczeń, które zostały zniesione w związku z przejściem z serii Cartoon Network na transmisję strumieniową.

„W dużej mierze mniej chodzi o to, jak prostacko możesz się posunąć, ale bardziej o rzeczach, które robisz intuicyjnie, a które zwykle są sprawdzane w notatkach dotyczących standardów i praktyk, których było mnóstwo, gdy grałeś w programie od 18:00 do 11:00, nawet byś o tym nie pomyślał” – mówi Muto. „To tak, jakbyś chciał, żeby postać pobierała krew, chodziła bez pasów bezpieczeństwa lub robiła inne rzeczy, które wydają się błahe, ale spędzasz dużo czasu w długich łańcuchach e-maili, dyskutując o tym całym zamieszaniu na temat tego, co dokładnie możesz zrobić, a czego nie. Usunięcie tego jako ograniczenia było o wiele bardziej uwalniające.

Brak tych ograniczeń nie oznacza Fiona i Ciasto jednak całkowicie schodzi z torów. Jako steward Czas przygodyMuto nadal jest niezwykle świadomy nadawania odpowiedniego tonu, nawet gdy nowe spin-offy skupiają się na bardziej dojrzałej publiczności.

„Ograniczenia narzucamy sobie sami” – mówi. „To coś w stylu: „Możemy przeklinać. Czy przeklinamy za dużo? Czy wydaje ci się to teraz nie na miejscu?” Mogliby teraz zupełnie nieprzyzwoicie się wypowiadać, co technicznie rzecz biorąc nie mieściłoby się w rankingu, ale to wyglądałoby jak inny program.

Fionna z pistoletem zamiast ramienia, celuje. Zdjęcie: WBD

Jeśli chodzi o inne projekty to tak jak obiecałem Czas przygody film i animacja dla dzieci Cześć BMOMuto nie może wiele powiedzieć, ale oferuje intrygujące spojrzenie na to, jak franczyza zmieniła się po przejściu z Cartoon Network do Warner Bros. Animation.

„Rozwój trwa wiecznie, a teraz zajmuje jeszcze więcej czasu” – mówi. “Stawanie się częścią WBA bardziej oficjalnie umożliwiło serialowi istnienie na różnych platformach i w różnych formatach, ponieważ kiedy byliśmy oryginalną serią, nie było filmu, nie było żadnych spin-offów. To było po prostu linearne, po prostu robiliśmy więcej odcinków, a potem w końcu zdecydowali, że mają dość odcinków i po co robić więcej?”

„Dziwnie jest więc teraz znaleźć się w sytuacji, w której możemy sprzedawać go na różne platformy i może istnieć w różnych formach, ale wciąż musimy uzyskać pozwolenie i faktycznie aktywnie go sprzedawać, w przeciwieństwie do Cartoon Network jako swego rodzaju domu. Ale tak, w tym momencie po prostu sprawy toczą się znacznie wolniej, niż byśmy tego chcieli, a także są ogłaszane znacznie wcześniej, niż prawdopodobnie powinny, więc myślę, że jest to połączenie tych dwóch rzeczy”.


Fiona i Ciasto Odcinek 1 sezonu 1 jest teraz transmitowany strumieniowo w HBO Max. Nowe odcinki emitowane są co tydzień w każdy czwartek.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak zinfiltrować stację przekaźnikową Vox w The Outer Worlds 2

Zastanawianie się jak zinfiltrować stację przekaźnikową Vox w Światy zewnętrzne 2 to Twoje pierwsze duże zadanie i masz wiele sposobów, aby je wykonać....

Broń, Długi marsz i najlepsze filmy w streamingu w tym tygodniu

Brońnajnowszy horror z Barbarzyńca scenarzysta-reżyser Zacha Creggerabył ogromny sukces kasowy gdy widzowie tłumnie przybywali do...
Advertisment