Dropbox ogłosił kilka zmian wprowadza usługę hostingu plików obejmującą nowy interfejs sieciowy, otwartą wersję beta uniwersalnej funkcji wyszukiwania opartej na sztucznej inteligencji, aktualizacje innej funkcji sztucznej inteligencji, która jest w fazie alfa, oraz kolejną wczesną wersję alfa nowego narzędzia do współpracy wideo.
Zacznijmy od nowego interfejsu internetowego, ponieważ jest to coś, z czym prawdopodobnie zetknie się większość użytkowników Dropbox po jego wprowadzeniu, niezależnie od tego, czy korzystają z bardziej zaawansowanych funkcji usługi. Na całej stronie znajduje się nowy pasek akcji, zapewniający szybki dostęp do takich funkcji, jak nagrywanie ekranu, tworzenie folderów i przesyłanie plików. Przeprojektowano także podglądy plików, a Dropbox twierdzi, że ułatwią one edycję obrazów, filmów i plików PDF. Dostępny jest usprawniony lewy pasek nawigacyjny, a cały interfejs jest ogólnie czystszy i prostszy.
Według komunikatu prasowego Dropbox nowy interfejs jest wdrażany powoli i będzie dostępny dla wszystkich klientów w nadchodzących miesiącach. Oto krótkie porównanie nowego i starego interfejsu:
Następny w kolejce jest Kropla, uniwersalna funkcja wyszukiwania oparta na sztucznej inteligencji, którą firma udostępnia obecnie w otwartej wersji beta. Kiedy ogłoszono to w czerwcu, Dash był przedstawiany jako „Google dla Twoich osobistych rzeczy,”, pomagając Ci znaleźć swoją pracę w wielu aplikacjach i kartach przeglądarki.
Następnie dostępna jest Dropbox AI, osobna, ale powiązana funkcja oparta na sztucznej inteligencji, która od czerwca jest w stanie podsumowywać i odpowiadać na pytania dotyczące treści użytkowników, takich jak dłuższe filmy, pliki audio i dokumenty. Teraz Dropbox twierdzi, że rozszerza tę funkcję, aby objąć wszystkie elementy konta użytkownika, umożliwiając mu zadawanie pytań i otrzymywanie zebranych podsumowań swoich plików. Cechą jest obecnie dostępny w wersji alfa dla stopniowo rosnącej liczby użytkowników Dropbox.
Wreszcie firma ogłasza Studio Dropboxa, narzędzie do współpracy, które stanowi punkt kompleksowej obsługi dla twórców filmów. Opierając się na istniejących funkcjach przechwytywania i odtwarzania w usłudze, Dropbox Studio ma łączyć funkcje edycji (w tym narzędzia oparte na sztucznej inteligencji), narzędzia do komentowania i publikowania w scentralizowanej lokalizacji. Dropbox Studio zostanie udostępnione wybranym klientom w wersji alfa w nadchodzących tygodniach.
Oprócz tego Dropbox wprowadza także nowe poziomy subskrypcji, począwszy od 22 USD miesięcznie (lub 18 USD/miesiąc przy rozliczeniu rocznym) w przypadku poziomu Essentials, aż do 32 USD miesięcznie (lub 26 USD/miesiąc przy rozliczeniu rocznym) w przypadku Business Plus, który oferuje dodatkowe funkcje, takie jak wspólne miejsce na dane dla członków zespołu, ogólna większa ilość miejsca na dysku i ulepszone funkcje bezpieczeństwa. Od dzisiaj plany są dostępne dla nowych klientów.