Drive-Away Dolls to zabawna podróż dla lesbijek i niewiele więcej


Filmografia braci Coen jest tragicznie prosta. Cenione za szerokość stylistyczną i dowcip, ich filmy są bogate i skłonne do zabawy rolami płciowymi w sposób, który wita queerowe odczytanie – szalone wybryki Pełnomocnik Hudsuckera oraz mrugająca choreografia do numerów tanecznych Channinga Tatuma Witaj, Cezarze! należą do wielu zabawnych ozdobników, w których przestrzeń między dziwactwem a zamiarem jest tak szeroka, jak chce tego widz.

Otwarte historie dla i o nich oraz o gejach? Nie jest to ich mocna strona. Ale w Lalki do jazdy, Ethan Coen odrywa się od rodzeństwa i nakręci swój pierwszy solowy film będący wspaniałą lesbijską zabawą, próbując upchnąć kilka dekad straconego czasu w jedną skandaliczną komedię. Nie do końca to jest spójne, ale na pewno jest impreza.

Wyreżyserowany przez Ethana Coena, napisany wspólnie przez Coena i jego żonę Tricię Cooke. Lalki do jazdy to długo rozwijający się projekt pasji Cooke’a, list miłosny do (teraz maleje) lesbijska scena barowa z jej młodości, której akcja rozgrywa się pod koniec tysiąclecia. Film opowiada historię dwójki przyjaciół, niepohamowanego Jamiego (Margaret Qualley) i spiętej Marian (Geraldine Viswanathan), którzy podróżują z Filadelfii do Tallahassee na Florydzie, zatrzymując się po drodze w cudownie nazwanych queerowych miejscach. (Pomyśl o „She Shed” lub „The Butter Churn”). Ale Jamie i Marian nie zdają sobie sprawy, że wynajęli samochód przeznaczony dla kogoś innego, przewożąc ładunek, którego pragnie ktoś bardzo ważny.

Reklama

Zdjęcie: Wilson Webb/tytuł roboczy/funkcje fokusowe

Ten ostatni fragment to znajoma passa Lalki do jazdykryminału, jakiego mogą się spodziewać znawcy twórczości braci Coen. Ale w tym przypadku kapar jest w czymś ukryty Cooke opisuje jako „bardziej tandetne” niż współpraca Ethana z Joelem. Innym dobrym sposobem opisania tego byłoby „bardziej lekkomyślne”. Jest to ekscytujące porzucenie Lalki do jazdy co jest sprzeczne z charakterystyczną dla rodzeństwa kontrolą. Żarty są obszerne, seks sprośny, przejścia między scenami szalone, a psychodeliczny materiał śródmiąższowy pojawia się i znika niemal bez powodu, aż do momentu, gdy w ostatnim z nich pojawi się puenta, o której publiczność może nie mieć pojęcia, że ​​jest ustawiona Do.

Cały ten nadmiar jest niesamowitą zabawą, a obserwowanie, jak ukochani aktorzy, tacy jak Pedro Pascal, Bill Camp i Beanie Feldstein, wpadają na podróż Jamiego i Marian, jest nieskończenie zachwycające. Jako całość jednak Lalki do jazdy wydaje się trochę lekki. Film nie wykorzystuje w zbyt dużym stopniu scenerii z epoki — głównie rok (1999) jest paliwem fabularnym, a brak smartfonów stanowi stały, prawdopodobny powód nieporozumień i wprowadzenia w błąd stojących za kaparowymi wybrykami filmu.

Lalki do jazdy mógł z łatwością wyciągnąć więcej ze swojej epoki, choćby po to, by uwypuklić swoich dwóch bohaterów. Qualley i Viswanathan są wspaniale obsadzeni w rolach Jamiego i Marian, ale ich dynamika jest zbyt znajoma: swobodny przyjaciel chce pomóc nadętemu kumpelowi otworzyć się i być może po raz pierwszy od trzech lat związać się z kobietą. A może byliby razem szczęśliwsi? Żartuję! (Chyba że…)

Marian ściska drinka obiema rękami i nerwowo patrzy na lesbijską scenę w barze z „Drive-Away Dolls”.

Zdjęcie: Wilson Webb/tytuł roboczy/funkcje fokusowe

Lalki do jazdy„wytarte rytmy są wzmocnione niesamowitym stylem, głęboką starannością przy produkcji filmu i projektowaniu kostiumów. Cała ta uwaga poświęcona epoce, która nie jest w pełni obecna w scenariuszu, pojawia się zamiast tego w grafice. Różne postoje Mariana i Jamiego nie mają zbyt wiele narracji — w szczególności nie ma zbyt wiele wspólnego z Jamiem i Marian. Chociaż podczas podróży oboje mają częste i zabawne interakcje, ludzie, których spotykają, to mniej więcej postacie z kreskówek, które organizują knebel.

Podobnie nie jest do końca jasne, skąd Jamie w ogóle wie o barach, przy których chce się zatrzymać. Możliwości Jamiego i Mariana nawiązania kontaktu z ludźmi w miejscach, do których trafiają, aby film mógł żyć w rzeczywistości, w której osoby queer odnajdywały społeczność w epoce przed pojawieniem się sieci społecznościowych, są skąpe. Ta brakująca tekstura sprawia, że ​​film jest słodkim koktajlem z Pop Rocks na brzegach, przytłaczającym smakiem z prawdopodobnie zbędnym trzaskiem, na który trudno się złościć. Poszukaj czegoś głębszego, a zaczniesz czuć się jak Szef (Colman Domingo), naprawiacz filmowego złoczyńcy (w tej roli ktoś, kogo przyjemniej będzie odkryć samemu), który goni teczkę, z którą Jamie i Marian nieświadomie się związali. .

Colman Domingo jako Szef i jego dwaj poplecznicy stoją w garażu samochodowym w scenie z filmu Drive-Away Dolls.

Zdjęcie: Wilson Webb/tytuł roboczy/funkcje fokusowe

Jednak ten brak treści dokucza Lalki do jazdybo film robi przecinają się z rzeczywistością polityczną swojej epoki, zakorzeniając swoich antagonistów w polityce „wartości rodzinnych” z przełomu wieków i etykietowaniu wulgarnej egzystencji queer. Przy wielokrotnym oglądaniu możliwe jest, że to dokuczliwe uczucie okaże się pustką, ponieważ szczupłość postaci ma jedynie ułatwić gagowanie, a żarty w niewielkim stopniu budują bohaterów ani świat, w którym żyją.

Coen i Cooke nie wydają się jednak specjalnie tym przejęci, ponieważ nakręcili film, w którym bycie oburzającym, gejowskim i skandalicznie gejowskim jest wystarczającym stwierdzeniem. To prawdopodobnie najprzekonujący argument twórców filmu Lalki do jazdyjeden tekstowy, gdy napisy końcowe zaczynają eksplodować na ekranie, poprzedzony oryginalnym, mniej uprzejmym tytułem filmu: Groby do odjazdu.

Lalki do jazdy jest teraz w kinach.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

57-calowy Predator Z57 firmy Acer trafia do sprzedaży detalicznej

Dla tych, którzy nie są zadowoleni z rozdzielczości większości ultraszerokokątnych wyświetlaczy dostępnych na rynku, nowy dodatek firmy Acer do linii Predator powinien zadowolić...

Emulator iPhone’a „iGBA” został usunięty z App Store, ale nie jesteśmy pewni dlaczego

W weekend pierwszy emulator gier na konsolę przenośną trafić do App Storepo złagodzeniu wytycznych dotyczących recenzji App Store tydzień wcześniej. Przewiń do przodu o...

MSI prezentuje serwery GPU dla branży mediów i rozrywki na targach NAB Show 2024

MSI, wiodący światowy dostawca serwerów, zaprezentuje swoje najnowsze serwery GPU wyposażone w procesory AMD podczas targów NAB Show 2024 na stoisku nr SL9137...
Advertisment