Dragon’s Dogma 2 to urzekająca, ale na początku trudna gra RPG


Miałem ponad kilkanaście godzin Dogmat smoka 2 kiedy znalazłem swoją pierwszą kolej linową — system transportu, który potencjalnie pozwoliłby mi zaoszczędzić czas na przemierzaniu rozległego, otwartego świata gry, zabierając mnie w przestworza. Przekręciłem korbę, aby ruszyć drewnianą gondolą kolei linowej, po czym przekazałem wspomniane obowiązki jednemu z pionków z mojej drużyny. Całkiem zadowolony z siebie, że odkryłem tę nową metodę podróżowania, postanowiłem do końca tej podróży rozkoszować się widokami rozległej pustyni pode mną.

Potem gigantyczny, wkurzony gryf uderzył w moją gondolę i całkowicie ją rozbił. Moja grupa i ja spadliśmy do doliny poniżej i natychmiast zginęliśmy. Człowiek planuje i Dogmat smoka 2 śmiech.

Incydent z Gryfem to tylko jedna z wielu podobnych historii, jakie przeżyłem w ciągu 30 godzin z okrutnym bogiem żartownisiem, jakim jest Dogmat smoka 2. Zostałem zaatakowany przez bandytów w trakcie oczyszczania zagajnika z goblinów i zrzucony z klifów przez harpie. Zostałem dźgnięty nożem, postrzelony, otruty, zamrożony i spalony przez wszelkiego rodzaju fantastyczne stworzenia. To wyzwanie, ale fantastyczna gra RPG firmy Capcom jest tak niezachwiana w swoich ideałach projektowych i tak ułożona w skomplikowanych, powiązanych ze sobą systemach gry — gra jest zarówno fascynująca, jak i wyczerpująca.

Przedstawia świat, który sprawia wrażenie, jakby istniał już od eonów, zanim w ogóle postawiłem w nim stopę. Wydaje się, że nie przejmuje się rozpieszczaniem, a nawet witaniem mnie w swoim niebezpiecznym świecie i napiętej średniowiecznej polityce. Od fabuły po mechanikę rozgrywki, a nawet sposób działania postaci niezależnych, Dogmat smoka 2Świat, w którym żyjesz, sprawia wrażenie, jakbyś został tu przeniesiony jako outsider i odważył się przetrwać w trudnych warunkach.

Reklama

Zdjęcie: Capcom

W Dogmat smoka 2, Jestem Powstańcem: wybrańcem, któremu smok wyrwał serce i który zgodnie z tradycją jest zatem prawowitym władcą królestwa Vermund. Ale na tronie zasiada uzurpator, fałszywy Powstaniec, któremu powierzono władzę rządzącą w ramach tajemniczego spisku. Na szczęście niektórzy obywatele i brokerzy władzy w Vermund po cichu uznają moją moc Powstańców i pomagają mi w mojej podróży mającej na celu odkrycie prawdy i zdemaskowanie oszusta.

W mojej wyprawie dołączają do mnie sterowane komputerowo postacie znane jako Pionki, coś w rodzaju obywateli drugiej kategorii, którzy walczą u mojego boku. W dowolnym momencie mam u boku maksymalnie trzy Pionki: jednego stałego, stworzonego przeze mnie i dwóch innych, których mogę zatrudnić w ramach Dogmat smoka 2komponent fałszywego trybu wieloosobowego. Podczas gry mogę spotykać nowe pionki, przechadzając się po królestwach Vermund i Battahl, lub mogę robić zakupy pionkami w miejscach znanych jako Riftstones, gdzie pionki przesłane przez innych graczy szukają tymczasowych zadań od Arisens w równoległych światach.

System pionków dodaje organicznego charakteru żywego świata Dogmat smoka 2, gdzie mieszkańcy gry, w których nie można grać, zazwyczaj zajmują się swoimi małymi życiami. Gdy dzień zmienia się w noc, sklepy się zamykają, a po okolicy krążą potężniejsze potwory. Owoce i mięso dojrzewają i gniją w moim ekwipunku wraz z upływem dni. Podczas mojej podróży Pionki komunikują się ze mną i między sobą, dzieląc się szczegółami, których nauczyły się z innych światów i innych mistrzów Powstańców. Poinformują mnie o lokalizacji skrzyń ze skarbami, które napotkali w swoich światach i poprowadzą mnie do nich. Kiedy dokonuję odkrycia, jeden z moich pionków obiecuje podzielić się tą wiadomością z innymi graczami. Pionki będą nawet plotkować o swoich byłych panach; jeden z nich zabawnie zastanawiał się na głos, dlaczego jej Powstańcy zatrudniali do swojej grupy tylko kobiety. Pionki przychodzą i odchodzą i można je łatwo wymienić, aby zbudować drużynę odpowiadającą moim obecnym potrzebom, ale wszystkie one zwiększają poczucie, że ten świat jest większy niż mój plik zapisu.

Para harpii atakuje Powstańców i ich pionki na gondoli kolejki linowej na zrzucie ekranu z Dragon's Dogma 2

Zdjęcie: Capcom

Ja też bardzo przywiązałem się do niektórych moich Pionów. Mag, którego spotkałem wcześnie, stał się moim ulubionym uzdrowicielem, ale pozostawał w tyle za mną i moim głównym pionkiem, łucznikiem-kotem, którego stworzyłem i nazwałem na cześć mojego psa. W końcu musiałem rozstać się z moim magiem na rzecz silniejszego czarodzieja, ale później ponownie się z nią zjednoczyłem i odkryłem, że stała się niesamowicie potężna i zmieniła profesję.

Dogmat smoka 2 oferuje 10 profesji – w zasadzie klas postaci – które oferują różnorodne style gry, zaczynając od łucznika, wojownika, maga i złodzieja. W miarę postępów i rozwijania mojej profesji odblokowuję nowe umiejętności i nowe odmiany profesji, w tym możliwość używania nowych rodzajów broni, zarówno tradycyjnej broni, jak i magii w tandemie, a także bardziej nietypowe opcje, takie jak oszust. To drugie powołanie — nowość w Dogmat smoka 2 — nie bierze udziału w walce jeden na jednego, zamiast tego dzierży kadzielnicę, aby wyczarować iluzje, powodując, że wrogowie walczą między sobą, i wspiera Pionki, aby zwiększyć ich skuteczność w walce.

Trickster to tylko jeden z elementów wizji reżysera gry Hideaki’ego Ituno, zakładającej stworzenie „imprezowej gry akcji online dla jednego gracza”, w której gracze mogą „doświadczyć radości z gry w grupie” bez konieczności przyłączania się do innych graczy lub polegania na nich. ludzie. Symulując wrażenie gry Ostateczna fantazja 14 Lub Świat Warcrafta z perspektywy pojedynczego gracza oszust pełni rolę uzdrowiciela lub postaci wspierającej.

Zawsze jednak opowiadałem się za bardziej praktycznym podejściem w grach akcji typu RPG Dogmat smoka 2seria Monster Hunter i FromSoftware wypadają podobnie Pierścień Eldena. Dlatego też preferowałem rozgrywkę głównie mieczem i tarczą i zdecydowałem się być w samym środku walki, będąc wspieranym przez Pionki. Poleganie na nich ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w tej grze ze względu na czasami niejasne sterowanie w walce; nie ma twardego systemu namierzania celu Dogmat smoka 2i zauważyłem, że zwąchałem wiele ataków, podczas gdy moi sojusznicy-Pionki przejęli luz.

Ciemnowłosy mistyczny włócznik Arisen ciie trio goblinów na zrzucie ekranu z Dragon's Dogma 2

Zdjęcie: Capcom

Potyczki bojowe są ekscytujące pomimo tej luzu, dzięki wielu narzędziom do walki mieczem, którymi dysponuję. Jako wojownik mogę wyposażyć się w umiejętności, które pozwalają mi wystrzelić w powietrze, aby powalić latające sukuby, lub uderzyć tarczą bandytów, aby ich powalić, a następnie wykończyć ich potężnym pchnięciem. Różne typy wrogów wymagają różnej taktyki, szczególnie w przypadku gigantycznych wrogów w grze, takich jak cyklopy, golemy, smoki i smoki. Mogę wspiąć się na szczyt tych ogromnych bestii, a la Cień kolosa, aby wycelować w słabe punkty lub zrównoważyć je i przewrócić. Takie bitwy są pełne dramatyzmu i zaciętej akcji i często zdarzają się organicznie. Często podczas mojej podróży byłem atakowany przez ogra lub innego wielkiego potwora, gdy po prostu włóczyłem się po okolicy. Czasami będę musiał uciec – w przeciwnym razie potwór, z którym walczę, ucieknie, gdy zorientuje się, że nie jestem wart wysiłku.

Podróżowanie Dogmat smoka 2świat jest niebezpieczny i często nudny. Szybka podróż po ogromnym obszarze gry praktycznie nie istnieje. Kilka miast, w których byłem, jest domem dla kryształów portowych, punktu orientacyjnego, do którego mogę się teleportować, używając bardzo drogiego i rzadkiego kamienia eksploatacyjnego. W przeciwnym razie często rozbijam obóz na pustyni, aby przywrócić moją drużynę do pełnego zdrowia. Podróżuję pieszo lub w wozach, które poruszają się z prędkością lodowcowych wozów i wyruszają tylko w określone miejsca. (Istnieją koleje linowe, które oferują skróty, ale już wiesz, jak mogą przebiegać takie wycieczki.)

I Dogmat smoka 2Historia, będąca mieszanką głównych wątków narracyjnych i zadań pobocznych o niezwykle zróżnicowanym znaczeniu, wymaga ogromnej ilości podróży. Gracze, którzy tak jak ja nie lubią długich wędrówek po krainach pełnych potworów, uznają poleganie na tej formie podróżowania za nudne. Innym może działać uspokajająco spacer po lesie, zobaczenie, co jest za wzgórzem lub po prostu czerpanie przyjemności z złapania deszczu. Ale uczciwe ostrzeżenie: jest to gra, która szanuje Twoje wybory, ale nie przejmuje się zbytnio Twoim czasem.

Jednak pojawiające się historie, które dzieją się po drodze, czasami sprawiają, że te wycieczki są tego warte. Nawet gdy w jakiś sposób pogubiłem się w fabule fałszywego Powstania, smoku, z którym będę musiał się zmierzyć, i moich wysiłkach, by odzyskać zasłużony tron ​​w Dogmat smoka 2, Nadal dobrze pamiętam bitwy, niespodziewane spotkania, a nawet mniejsze historie mieszkańców miasta, z którymi spotkałem się podczas mojej podróży. Nadal zobaczę historię gry do końca i w pewnym momencie dotrę do tego miejsca — tak szybko, jak poniosą mnie nogi.

Dogmat smoka 2 ukaże się 22 marca na PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...

„Zakaz” TikToka ponownie przechodzi w Izbie

Izba po raz kolejny przyjęła ustawę, która może zakazać TikToka w USA, chyba że jego chińska spółka-matka ByteDance go zbędzie – ale tym...
Advertisment