Dragon Quest Slime Akiry Toriyamy to doskonały projekt postaci


Akiry Toriyamywpływ na media mangi i anime, dzięki Doktor Slump I Smocza kula, był gigantyczny. Oprócz rozległych fikcyjnych światów i charakterystycznego stylu ilustracji, Toriyama był genialnym projektantem postaci — aż do skromnego Dragon Quest Slime, najdoskonalszego projektu postaci w grach wideo.

Dzięki skromnemu Slime’owi Toriyama przekształcił prosty pomysł w potężną ikonę wizualną, która prosperowała przez prawie cztery dekady. Projekt zwykłego potwora (i okazjonalnego bohatera) zainspirował modę, meble, żywność, elektronikę domową i setki innych produktów.

The Slime zadebiutował w oryginale Wyprawa Smokawydany na konsoli Nintendo Famicom w 1986 roku. Kula niebieskiej (lub pomarańczowej) mazi jest jedną z pierwszych, jeśli nie the po pierwsze, wrogowie, których gracze spotykają w grze Dragon Quest. Są urocze, ale pierwotnie miały być przerażające.

Yuji Horii, twórca serii Dragon Quest, twierdzi, że Slime został zainspirowany technologią Sir-Tech Czary, klasyczna gra RPG, w której występują własne oślizgłe potwory. „Naprawdę się wciągnąłem Czarygra na PC i to właśnie stamtąd zaczerpnąłem inspirację do stworzenia Slime’a” Horii powiedział MTV w 2010 roku. „Bazgowałem postać wyglądającą jak śluz i zaniosłem ją panu Toriyamie, który zaprojektował postać, i zrobił z niej Slime, którego widzimy dzisiaj.”

Dopiero niedawno wielu fanów Dragon Quest miało okazję rzucić okiem na to, co pierwotnie wyobrażał sobie Horii. Jego luźny szkic tego, jak mógłby wyglądać Slime, narysowany w połowie lat 80., był czymś więcej szeroko rozpowszechnione w 2017 r. Oto dobre spojrzenie na oryginalny pomysł Horiiego (po lewej) i interpretację Toriyamy po prawej.

Z opisu Horii wynika, że ​​jest amorficzny i galaretowaty. Według jego notatek dla Toriyamy przyczepiał się do twarzy ludzi i dusił ich na śmierć.

Reklama

„Początkowo, kiedy wymyśliliśmy szlam, była to kupa mazi i daliśmy ją Toriyamie-san, aby narysowała obraz i uczyniła z niego prawdziwego potwora.” Horii powiedział IGN w wywiadzie z 2007 roku. „Wyobrażaliśmy to sobie [as] obrzydliwa kałuża śluzu, ale kiedy wrócił z tym doskonale ukształtowanym potworem w kształcie łezki, pomyśleliśmy, że jest idealny. To część mocy Toriyamy, która pozwala mu wziąć coś w rodzaju kałuży szlamu i użyć swojej wyobraźni, aby stworzyć z tego wspaniałą postać.

Projekt Toriyamy jest rzeczywiście doskonały. Używając tylko kilku prymitywnych kształtów i linii, nadał Slime’owi poczucie objętości i wilgoci. Jego duże, okrągłe oczy i nieelastyczny uśmiech nadają mu pusty, bezcelowy wyraz — wygląd, który sprawia, że ​​idealnie nadaje się jako mięso armatnie niskiego szczebla i jako wesoły towarzysz imprez.

Podstawowe elementy Slime’a, a mianowicie jego łatwe do narysowania kształty, czerpią z tej samej prostoty, która rządzi projektami Astro Boya Osamu Tezuki i Myszki Miki Walta Disneya. Ponieważ składają się z okrągłych elementów, można je łatwo przywołać i szybko narysować, dzięki czemu można je łatwo dostosować.

Autoportret Toriyamy z książki o ilustracjach Ilustracje Dragon Quest
Zdjęcie: Akira Toriyama, Bird Studio/Shueisha

Projekt Slime’a został gruntownie przeprojektowany i przekształcony przez Toriyamę i innych w ciągu ostatnich czterdziestu lat. Dla Wyprawa Smoka 2Toriyama stworzył nowe odmiany, w tym przypominający meduzę Healslime i szkodliwy Bubble Slime — wersja, która bardziej przypominała istotę Czary korzenie. Wyprawa Smoka 4 przyniosło nam King Slime, kolejny projekt Toriyamy, który wyobrażał sobie hierarchię Slimów z nabrzmiałą niebieską mazią noszącą królewską koronę. W miarę ewolucji Slime stał się bohaterem w grach takich jak Bohaterowie Dragon Quest: Szlam rakietowy i anime CG Dragon Quest: Twoja historia.

Wydawca Dragon Quest, Square Enix, sprzedaje teraz wszelkiego rodzaju towary inspirowane Slimem, w tym stoliki do kawy, gigantyczne worki z fasolą, klepsydry i tacki na lód. W Japonii Square Enix sprzedaje obecnie prawie wszystko, czego potrzebujesz ubierz dzieckood botków, przez śpioszki, aż po czapki, w całościowych projektach Slime. Slime został nawet zaprojektowany na nowo jako kontroler gier — kontroler Hori’s Slime, pierwotnie wydany na PlayStation 2, a później przywrócony na Nintendo Switch i PlayStation 4, jest jednocześnie najsłodszym i najmniej ergonomicznym gamepadem na świecie.

Dziecko ubrane w akcesoria inspirowane Dragon Quest Slime, w tym czapkę Slime i rękawiczki Slime

Zdjęcie: Square Enix

Zdjęcie czajniczka Dragon Quest Slime z filiżankami

Zdjęcie: Square Enix

Spód kontrolera Hori's Slime dla PlayStation 4 trzymany w męskich rękach

Zdjęcie: Hori/Square Enix

Zdjęcie stolika kawowego Slime z herbatą

Zdjęcie: Square Enix

Twórczość Toriyamy, szczególnie te z Smocza kula I Doktor Slumpbędę to kontynuować inspirować fanów i innych artystów dla pokoleń. Dziedzictwo artysty mangi będzie również trwać spokojniej w Slime, doskonale zrealizowanym projekcie postaci, który na zawsze będzie służyć jako wizualny skrót i najsilniejsza ikona serii Dragon Quest, którą pomógł stworzyć.

Aby poznać więcej prac Toriyamy dla serii Dragon Quest, zajrzyj na stronę Ilustracje Dragon Quest: wydanie z okazji 30. rocznicykolekcja na rok 2018 zlokalizowana przez Viz Media.





Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NVIDIA DLSS pojawia się w Manor Lords i dwóch kolejnych grach

Ponad 500 gier i aplikacji wykorzystuje technologie RTX, a zaledwie tydzień nie ma nowej, niesamowitej gry integrującej technologię NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex i...

Ghost of Tsushima: Director’s Cut otrzymuje oficjalne wymagania sprzętowe na PC

Nixxes Software opublikowało oficjalne wymagania systemowe gry Ghost of Tsushima: Director's Cut, której oficjalna premiera odbędzie się 16 maja. Ponadto gra będzie...

Linia Razer Huntsman V3 Pro z analogowymi przełącznikami optycznymi Gen-2 uwalnia precyzję

W konkurencyjnym świecie gier, gdzie liczy się każda milisekunda, narzędzia, którymi posługujesz się, mogą zadecydować o porażce lub zwycięstwie. Każde naciśnięcie klawisza...
Advertisment