Ogłoszone podczas prezentacji Microsoft Xbox Games Showcase, Doom: Mroczne wieki to kolejny powrót id Software do piekła. Doom: Mroczne wieki to średniowieczna odsłona serii Doom, przenosząca Doom Slayera z powrotem na początek. Gra pojawi się w Xbox Game Pass pierwszego dnia, gdzieś w 2025 roku.
Pierwszy zwiastun Microsoftu Doom: Mroczne wieki pokazuje szaloną i precyzyjną rozgrywkę, jakiej oczekujemy od serii — jest dużo strzelania i strzelania I piła łańcuchowa. Aha, a Doom Slayer może dosiadać smoka?
Niedzielny komunikat to pierwsza oficjalna wiadomość nt Doom: Mroczne Wieki, po raporcie Insider Gaming z maja. Wydano Bethesda Softworks i id Software Wieczny Zagłada w 2020 r. Uruchomienie obok Przejście dla zwierząt: nowe horyzonty, Wieczny Zagłada był wielkim hitem. Gra sprzedała się w trzech milionach cyfrowych kopii w miesiącu premiery, według danych sprzedaży Superdata. To trzykrotnie więcej egzemplarzy niż w 2016 roku Los sprzedany w pierwszym miesiącu, według GamesIndustry.biz. id Software wydało dwa dodatki DLC dla Wieczny Zagłada: Starożytni bogowie: część pierwsza I Starożytni bogowie: część druga.
W 2021 r., przed Starożytni bogowie: część druga, Wieczny Zagłada reżyser gry Hugo Martin rozmawiał z Polygonem o przyszłości serii — być może nawiązując do średniowiecznej scenerii: „Czy moglibyśmy opowiedzieć historię o tym, kiedy [the Doom Slayer] po raz pierwszy przybyłeś do tego miejsca ze Strażnikami, prawie jak w bardziej średniowiecznej scenerii, w fantastycznej scenerii? powiedział Martin. „Myślę, że grając w DLC, zobaczysz wiele wskazówek na temat tego, co możemy zrobić w przyszłości. Może nawet w przyszłości. Ponownie, nasz bohater jest w pewnym sensie ponadczasowy – mam na myśli, dosłownie, jest nieśmiertelny. Moglibyśmy więc opowiadać różne historie.