Doom: The Dark Eges będzie wpisem miłości lub nienawiści do serii strzelanek. Do tej pory gram w grę dopiero przez kilka godzin, ale już ją uwielbiam. To powiedziawszy, bardzo różni się od Zagłada wieczny – i chyba że możesz dostosować się do gry, która wydaje się bardzo inna w grze, średniowiecze będzie trudnym zawieszeniem.
Ale jeśli jesteś sobą średniowiecze to dreszczyk emocji bez przerwy. Chwila Zagłada wieczny kładł ogromny nacisk na prędkość, motto średniowiecze Jest “Stań i walcz. ” To dlatego, że gra faktycznie obraca się wokół parowania i zwarcia, nie Bieganie i strzelanie. Tak więc, jeśli lubisz walczyć i walczyć w zwarciu, aka If You Are You Are You, to jest dla ciebie zagłada.
Gwiazda programu w średniowiecze to tarcza, nowy dodatek do arsenału Zagłady Slayera. Wkrótce po uzyskaniu tej okrągłej tarczy otrzymasz ulepszenie, które dodaje Buzz Saw Saw Blades wokół jego krawędzi. Oznacza to, że kiedy rzucasz tarczę w demona za pomocą frisbee przypominającego kapitana Ameryki, możesz zostawić ich oszołomione i drgnące na polu bitwy; To ich nie zabije, ale unieruchomie ich i możesz wykorzystać ten czas, aby je wyjąć lub wyczyścić małe frytki wokół nich. Daje to dużą kontrolę nad tym, jak rozgrywają się walki.
Rzucanie okrągłego szumu na polu bitwy wydaje się świetnie, a efekty dźwiękowe z chrupiącymi kości, chrupiące kości są wyjątkowo satysfakcjonujące, ale to nie jest nawet najlepsza część. Dużym punktem sprzedaży tarczy to ruch osłonowy, który jest nowym mechanikiem przejściowym; Dążysz do wroga i używasz osłony tarczy, aby natychmiast zamykać się w ich stronę, wbijając mniejsze demony do kawałków lub zadając ogromny cios większym facetom. Ten ruch sprawia, że gra wydaje się płynna i szybka, gdy poznasz jej rytm. Ponieważ osłona tarcza wiąże się z tym porywającym ruchem, który może zapinać cię na ogromne odległości, niekoniecznie potrzebujesz superbłębnej prędkości biegu, którą miałeś Zagłada wieczny.
Właśnie dlatego jest dla mnie interesujące, że „Stand and Fight” to marketingowy liner tej gry. Spędziłem tyle czasu na rozbijaniu pola bitwy z osłoną tarczy, że w żadnym momencie tak naprawdę nie czułem, że projekt walki z grę mnie spowolnił. Ale jest coś innego, co należy zwrócić uwagę na temat mechaniki, która jest nowa i inna: teraz koncentrujesz się na walce z blokadą i osobistą.
Zawsze byłem Parry Sicko i obręcz w zwarciu, który ma tendencję do wybierania ciężkiego napastnika w każdej grze, w której mam tę opcję, więc uwielbiam ten aspekt gry, ale to zrobi lub się zepsuje średniowiecze dla ciebie w zależności od tego, czy możesz to znieść. Większość ludzi prawdopodobnie uważa Doom jako grę, w której strzelasz do demonów. I nie martw się – nadal jest.
średniowiecze jest także grą, w której można sparować pewne przychodzące ataki, a tym samym zbudować opłaty za trzyczęściowy atak w zwarciu, który wyrządza poważne obrażenia. Czy to dziwne, że trzeba układać ładunki, aby wykonać atak w zwarciu, a nie tylko być nieskończoną maszyną do uderzenia? Tak, trochę. W końcu pistolety w tej grze często czują, że mają nieskończone pociski; AMMU jest zwykle obfite, chyba że grasz w najtrudniejszych ustawieniach trudności. I to nie jest jak gra w Dark Souls, w której musisz rozważyć każdy ruch, który wykonujesz, ponieważ wytrzymałość jest tak trudna do zdobycia. Może więc wydawać się dziwne mieć limit kluczowego mechanika gry.
Wepchnąć się średniowieczeatak w zwarciu jest tak potężny i tak satysfakcjonujący, że rozumiem, dlaczego projektanci gry nie chcieli, abyś mógł wykonywać go co sekundę. Gdyby pozwolili mi to zrobić, nigdy więcej nie narysowałbym karabinu i przebijałbym mnie przez piekło. Konieczność odbudowy opłat w zwarciu za pomocą mechaniki Parry jest dobrze, ponieważ i tak już parowuję z moją nową tarczą, więc ilekroć naprawdę muszę wylądować wielkim ciosami wielkim facetem, jestem gotowy.
Wszystko to powiedziawszy, mam tylko kilka godzin Doom: The Dark Eges. Nadal jestem na początku jej opowieści o tym, jak pogromca losu jest pod pchodem jakiejś dziwnej organizacji religijnej, która wykorzystuje go wbrew jego woli (chociaż przynajmniej zadaniem, do którego go zmusili, jest jego zwykłą taryfę, która ma być brutalnie zabijając szczupcie demonów). Nie wiem, jak reszta tej gry będzie się rozgrywać.
Wiem jedną rzecz: walka natychmiast dla mnie kliknęła. A jeśli kochasz jego dźwięk – i chcesz puścić wszystkie swoje Zagłada wieczny Pamięć mięśni – może po prostu kliknąć dla Ciebie.
Doom: The Dark Eges Zostanie wydane 15 maja na PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X. Gra została sprawdzona na PC za pomocą kodu pobierania prerolease dostarczonego przez Bethesda SoftWorks.