McAfee, jedna z najdłużej działających firm w sektorze cyberbezpieczeństwa, chce sprzedać swoje przedsiębiorstwo prywatnemu funduszowi kapitałowemu Symphony Technology Group (STG) w transakcji gotówkowej o wartości 4 miliardów dolarów, ponieważ firma stara się odzyskać pozycję organizacji skoncentrowanej na konsumentach.
Transakcja, która ma zostać sfinalizowana do końca roku, z zastrzeżeniem spełnienia zwykłych warunków, obejmie jednostkę przedsiębiorstwa, która w pewnym zakresie współpracuje z 86% z listy Fortune 100 i osiągnęła sprzedaż na poziomie 1,3 mld USD w 2020 r., Częściowo od biznes konsumencki prawie pięć lat po ponownym pojawieniu się marki McAfee po wyrzuceniu z Intela. Pojawia się zaledwie sześć miesięcy po McAfee przeprowadził pierwszą ofertę publiczną, która pozyskała ponad 600 mln USD.
Peter Leav, prezes i dyrektor generalny McAfee, powiedział, że STG jest właściwym partnerem do wzmocnienia biznesu. „Ten wynik jest świadectwem wiodących w branży rozwiązań firmy, a przede wszystkim wyjątkowego wkładu naszych pracowników” – powiedział.
„Ta transakcja pozwoli firmie McAfee skupić się wyłącznie na naszej działalności konsumenckiej i przyspieszy naszą strategię bycia liderem w dziedzinie bezpieczeństwa osobistego konsumentów” – dodał Leav.
„McAfee to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w dziedzinie zabezpieczeń korporacyjnych, która słynie z innowacji, jakości i przywództwa” – powiedział partner zarządzający STG, William Chisholm.
„Jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację strategii firmy, która ma być wiodącą firmą zajmującą się bezpieczeństwem cybernetycznym typu urządzenie-chmura, współpracując z istniejącym światowej klasy zespołem McAfee, aby nadal zapewniać wyjątkową wydajność przedsiębiorstwom i klientom rządowym na całym świecie”.
Od teraz do daty zamknięcia jednostka korporacyjna będzie nadal w pełni działać jako część McAfee, podczas gdy zespoły kierownicze firmy będą współpracować z STG nad planowaniem przejścia. Następnie firma McAfee zachowa swoją nazwę, a nazwa przedsiębiorstwa zostanie zmieniona.
Firma stwierdziła, że „będzie nadal skupiać się wyłącznie na dostarczaniu wiodących rozwiązań w celu ochrony konsumentów i byciu liderem w dziedzinie bezpieczeństwa osobistego konsumentów”.
Eric Parizo, an Omdia analityk, powiedział tytuł naszej siostry SearchSecurity że transakcja wydawała się nieco nieunikniona, biorąc pod uwagę doniesienia o zwolnieniach i zamknięciach biur w roku, odkąd Leav wszedł na pokład, i powiedział, że prawdopodobnie jego celem było zorganizowanie szybkiego wyjścia dla poprzednich sponsorów McAfee, TPG i Thomy Bravo.
W komentarzach przesłanych e-mailem Parizo powiedział, że biorąc pod uwagę obecny stan konsumenckiego rynku cyberbezpieczeństwa, nie ocenia potencjału McAfee jako firmy konsumenckiej czystej gry konkurującej z takimi firmami jak Norton LifeLock, i możliwe, że firma może również zostaje zerwany, a jego myśl biznesowa dotycząca chmury Mvision jest szczególnie pożądana.