DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni jest teraz dostępny w NVIDIA Omniverse



Długo oczekiwana aktualizacja NVIDIA DLSS 3.5, zawierająca Ray Reconstruction dla NVIDIA Omniverse – platformy do łączenia i tworzenia niestandardowych narzędzi i aplikacji 3D – jest już dostępna. RTX Video Super Rozdzielczość (VSR) będzie dostępna w jutrzejszej wersji sterownika NVIDIA Studio, który obsługuje także aktualizację DLSS 3.5 w Omniverse i jest bezpłatny dla posiadaczy procesorów graficznych RTX. Aktualizacja do wersji 1.5 zapewnia większą ogólną jakość grafiki, skalowanie w górę dla natywnych filmów i obsługę procesorów graficznych GeForce RTX z serii 20. Dyrektor kreatywny firmy NVIDIA i producent efektów wizualnych, Sabour Amirazodi, powraca do studia NVIDIA, aby podzielić się swoim projektem o tematyce Halloween: pokazem mapowania w pełnej projekcji w jego domu, zawierającym zapadające w pamięć piosenki, przerażające animacje, upiorne rekwizyty i nie tylko.

Twórcy mogą dołączyć do #SeasonalArtChallenge, przesyłając do listopada prace o tematyce żniwnej i jesiennej. Najnowszy film Studio Standouts o tematyce Halloween przedstawia ghule, przerażające potwory, nawiedzone szpitale, słabo oświetlone domy i nie jest przeznaczony dla osób o słabych nerwach.

Niezwykła rekonstrukcja promieni

NVIDIA DLSS 3.5 — z funkcją Ray Reconstruction — poprawia jakość obrazu opartego na ray tracingu na procesorach graficznych GeForce RTX, zastępując ręcznie dostrajane denoisery siecią sztucznej inteligencji wytrenowaną przez superkomputer NVIDIA, która generuje piksele wyższej jakości pomiędzy próbkowanymi promieniami. Podgląd treści w rzutni, nawet na sprzęcie z najwyższej półki, może czasami oferować jakość obrazu odbiegającą od idealnej, ponieważ tradycyjne systemy usuwania szumów wymagają ręcznego dostrojenia każdej sceny.

Dzięki DLSS 3.5 sieć neuronowa AI rozpoznaje szeroką gamę scen, tworząc wysokiej jakości obrazy podglądu i drastycznie skracając czas renderowania scen.

NVIDIA Omniverse i aplikacja USD Composer — zawierająca moduł renderujący Omniverse RTX — specjalizują się w trybach podglądu w czasie rzeczywistym, oferując wnioskowanie związane ze śledzeniem promieni oraz podgląd o wyższej jakości podczas budowania i iteracji.

Tę funkcję można włączyć, otwierając „Ustawienia renderowania” w „Śledzeniu promieni”, otwierając zakładkę „Oświetlenie bezpośrednie” i upewniając się, że jest włączona opcja „Nowy Denoiser (eksperymentalny)”.

Reklama

„Nawiedzone Sanktuarium” powraca
„Własnoręcznie wykonana” instalacja Sabura Amirazodiego „Nawiedzone Sanktuarium” stała się coroczną tradycją, ku uciesze jego sąsiadów.

Amirazodi zaczyna od umieszczenia w swoim domu rekwizytów, takich jak dynie i szkielety.

Następnie ostrożnie ustawia swoje projektory, budując obudowy ochronne, aby zapewnić im bezpieczeństwo i wtopić się w scenę.

Budowanie wirtualnej sceny na obiekcie fizycznym wymaga mapowania projekcji, dlatego Amirazodi użył oprogramowania MadMapper akcelerowanego przez procesor graficzny NVIDIA i jego funkcji skanowania światłem strukturalnym, aby odwzorować niestandardowe wizualizacje na swoim domu. Osiągnął to poprzez podłączenie lustrzanki cyfrowej do swojej mobilnej stacji roboczej, która była napędzana procesorem graficznym NVIDIA RTX A5000.

Używał aparatu do wykonania serii linii i zrobienia zdjęć. Następnie przełożył na punkt widzenia projektora obraz, na którym można było oprzeć model 3D. Podstawowe narzędzia dopasowujące kamery dostępne w programie Cinema 4D pomogły w odtworzeniu sceny. Następnie Amirazodi zastosował różne zmiany w mapowaniu i korekcie perspektywy.

Następnie Amirazodi animował i sfałszował postacie. Przyspieszenie GPU w rzutni umożliwiło płynną interakcję ze złożonymi modelami 3D.

„Lubię mieć wybór pomiędzy kilkoma rendererami 3D akcelerowanymi przez GPU firmy NVIDIA, takimi jak V-Ray, OctaneRender i Redshift w Cinema 4D” – zauważył Amirazodi.

„W 2017 roku przerzuciłem się na karty graficzne NVIDIA. Procesory graficzne to jedyny wybór dla poważnych twórców”. – Sabour Amirazodi

Następnie Amirazodi spędził godziny na swojej stacji roboczej RTX 6000, tworząc i renderując wszystkie animacje, składając je w Adobe After Effects i komponując na zeskanowanym płótnie w MadMapper. Tam stworzył poszczególne sceny, które renderował jako fragmenty i zmontował je w programie Adobe Premiere Pro. Co ciekawe, powtórzył ten przepływ pracy dla każdego projektora.

Gdy sekwencje były już usatysfakcjonowane, Amirazodi zakodowała wszystko za pomocą programu Adobe Media Encoder i załadowała je do cyfrowych odtwarzaczy BrightSign – wszystkie połączone w sieć w celu synchronicznego odtwarzania programu.

Amirazodi wykorzystał zalety akceleracji GPU, aby usprawnić swój przepływ pracy, oszczędzając niezliczone godziny. „After Effects ma wiele wtyczek akcelerowanych przez procesor graficzny, a ponadto programy Adobe Premiere Pro i Media Encoder korzystają z nowych podwójnych koderów dostępnych w generacji Ada procesorów graficznych NVIDIA RTX 6000, skracając czas eksportu o połowę” – powiedział.

Wszystkie wysiłki Amirazodiego są utrzymane w duchu Halloween – tworząc niezapomniane przeżycie dla jego społeczności.

„Ciężka praca i długie noce stają się tego warte, gdy widzę uśmiech na twarzach moich dzieci i radość, jaką przynosi to całej okolicy” – pomyślał.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dell współpracuje z Imbue w zakresie nowego klastra obliczeniowego AI wykorzystującego prawie 10 000 procesorów graficznych NVIDIA H100

Dell Technologies i Imbue, niezależna firma badawcza zajmująca się badaniami nad sztuczną inteligencją, zawarły umowę o wartości 150 milionów dolarów na budowę nowego,...

Renesas przedstawia pierwszą generację własnego 32-bitowego rdzenia procesora RISC-V przed konkurencją

Renesas Electronics Corporation, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań półprzewodnikowych, ogłosiła dzisiaj, że zaprojektowała i przetestowała 32-bitowy rdzeń procesora oparty na otwartym standardzie architektury zestawu...

Apple ujawnia zwycięzców nagrody App Store Award 2023; nazywa generatywną sztuczną inteligencję „trendem roku”

Po dokuczanie finalistom na początku tego miesiąca Apple ujawniło pełną listę zwycięzców nagród App Store Award w roku 2023. AllTrails zdobyła koronę aplikacji...
Advertisment