Witam i witaj w specjalnym odcinku Dekoder! To jest David Pierce, redaktor-at-duży The Verge. Nilay jest w tym tygodniu na bardzo zasłużoną przerwę od tego, co mogę opisać tylko jako Całkiem ponury Cykl wiadomości. Więc wypełniam go i Dekoder Zespół pomyślał, że będzie to dobra okazja, aby nieco zmienić bieg Polityczna apokalipsa rytm I porozmawiaj o czymś zupełnie innym.
Tak więc dzisiaj nurkujemy w branży gier wideo i omawiamy określony zestaw ciernistych problemów, przed którymi stoi Microsoft i jego dział Xbox. Microsoft obchodzi w tym roku 50. rocznicę, a przez prawie połowę tej historii Xbox był centralnym filarem firmy konsumenckiej i oprogramowania. Pierwszy Xbox wystrzelił w 2001 roku i siedział obok PlayStation Sony i Nintendo jako wielka trójka konsoli w ostatnim ćwierć wieku.
Ale rzeczy na Xbox Land nie były ostatnio takie wspaniałe. W rzeczywistości Xbox był walcząc już od dłuższego czasu. I wiele problemów, przed którymi stoi, można prześledzić do podstawowych problemów w sercu dystrybucji oprogramowania: ponieważ gry wideo stają się droższe, a wymagania dotyczące ich zakresu, wielkości i jakości stają się większe, jak wyprodukujesz certyfikowane Hity, które sprawiają, że ludzie kupili Twój sprzęt? Jak sfinansujesz te trafienia, a kiedy się uruchamiają, jak wprowadzisz je w ręce większej liczby konsumentów – konsumentów, którzy mogą nie chcieć już kupować Xboxa i bałagan na pomysł, aby wyrzucić 70 USD za nową grę?
Wydaje się, że Nintendo i Sony to prawie się wymyślili, a obie firmy czerpały korzyści z dominacji na rynku do gry konsolowej, choć na różne sposoby, od co najmniej 2017 r. PS4 ugruntował PlayStation jako wyraźny zwycięzca 2010 roku. Ale rok 2017 jest również wtedy, gdy Microsoft uruchomił Xbox Game Pass, usługę subskrypcyjną zaprojektowaną jako Netflix do gier.
Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming, opracował główny plan przesunięcia modelu biznesowego Xbox. Po większej części 20 lat posiadania zastrzeżonego sprzętu w centrum swojej strategii, Microsoft się obrócił. Pomysł polegał na tym, że opierałby się na swojej wiedzy w zakresie przetwarzania w chmurze i znacznej skrzyni wojennej zysków oprogramowania z systemu Windows, aby spróbować czegoś nowego. Mieszałby grę subskrypcyjną, strumieniowanie w chmurze i chęć umieszczenia oprogramowania na konkurencyjnych platformach, aby spróbować uwolnić się od przegranego wyścigu z rywalami.
Przysłuchiwać się Dekoderprogram prowadzony przez The VergeNilay Patel o wielkich pomysłach – i innych problemach. Subskrybować Tutaj!
Osiem lat później… nie do końca działało tak, jak moglibyśmy pomyśleć. Xbox jest nadal na odległym trzecim miejscu w wyścigu konsoli, a niektóre szacunki stawiają sprzedaż sprzętu Xbox Mniej niż połowa liczby Sony Sony PS5. Dzieje się tak pomimo rekordowych przejęć studia gier, które kosztowały Microsoft prawie 100 miliardów dolarów.
Tymczasem Nintendo jest w swojej własnej lidze. Tak Sprzedano ponad 150 milionów jednostek przełączników Od momentu uruchomienia tej konsoli, a ostateczny Switch 2, który pojawi się jeszcze w tym roku, również będzie hitem.
Jasne, Gamepass odnosi dość sukcesu w tym, czym jest – ale zdecydowanie nie zmienił świata, tak jak Netflix w Hollywood. Ludzie nadal w większości kupują nowe gry, czasem nawet na dysku od Best Buy lub Walmart. Przesyłanie gry do telefonu lub telewizora przez chmurę pozostaje dość niszowe.
Więc co dokładnie się tu wydarzyło? Dlaczego główny plan Microsoft nie wygłosił? I czy nadal może odnieść sukces, jeśli odpowiednia kombinacja czynników łączy się w ciągu najbliższych kilku lat? Aby to wszystko rozbić, zaprosiłem Ash Parrish, The VergeReporterka gier wideo, w programie, aby porozmawiać o zmaganiach Xbox i Game Pass, a także o tym, gdzie pojawiła się przyszłość branży gier.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na tematy, które omówiliśmy w tym odcinku, sprawdź poniższe linki:
- Xbox kontynuuje swoje konsole z nową kampanią reklam | The Verge
- Dlaczego branża gier wideo jest takim bałaganem | The Verge
- Następny Xbox będzie bardzo inny | The Verge
- 2025 wygląda na świetny rok dla Xbox | The Verge
- Microsoft przygotowuje się do zabrania Xbox wszędzie | The Verge
- Microsoft i Google walczą o przyszłość Xbox | The Verge
- Microsoft był wydawcą nr 1 na świecie w grudniu zeszłego roku | VGC
- Xbox Games in Game Pass „może stracić 80% sprzedaży premium” | VGC
- Phil Spencer: Nie „czerwone linie” nad gier Xbox nadchodzących do Switch, PlayStation | Eurogamer
- Zamieszanie Xboxa Microsoft nie spowalnia | The Verge
- Microsoft twierdzi, że Game Pass jest opłacalny, ponieważ wzrost subskrypcji spowalnia | The Verge
Dekoder z Nilay Patel
Podcast z The Verge o dużych pomysłach i innych problemach.