Dlaczego twórcy gier nie mogą sobie poradzić z drzwiami


Najlepszym rodzajem drzwi w grze wideo są te, których nikt nie pamięta. Jasne, każdy może docenić duże, piękne drzwi ze świetnymi animacjami – mówi programista Owlchemy Labs, Pete Galbraith. Ale w grach wideo drzwi są często synonimem ogromnego bólu głowy związanego z projektowaniem. Niezapomniany oznacza, że ​​programista dobrze wykonał swoją pracę. „Jeśli pasuje do otoczenia, ma sens w kontekście i działa dokładnie tak, jak oczekuje tego gracz, to w tej chwili były to po prostu drzwi tak realne, jak inne w prawdziwym życiu gracza” – mówi Galbraith. „Nie mogę sobie wyobrazić większej pochwały dla drzwi w grze”.

W ciągu ostatniego tygodnia dziesiątki programistów z różnych dziedzin i zespołów podzieliło się swoimi frustracjami na Twitterze. Śmierć Śmieci twórca Stephan Hövelbrinks wyjaśnił, że drzwi „mają różne możliwe błędy”. The Last of Us Część II dyrektor gry Kurt Margenau nazwał to „rzeczą, której naprawienie zajęło najwięcej czasu”. Sposób działania drzwi jest inny podczas „napięcia bojowego”, kiedy gracze są w trakcie spotkania, a nie, na przykład: drzwi powoli zamykają się automatycznie podczas walki, ale pozostają otwarte podczas eksploracji. „Jeśli gracz ma zamiar otworzyć drzwi, nie mogą one po prostu magicznie otworzyć się, postać musi sięgnąć do klamki i pchnąć ją,” wyjaśniła Margenau w jednym tweecie. – Ale co z zamknięciem go za sobą? Jak to robisz podczas sprintu? ”

Drzwi nie są jedynymi, z którymi borykają się programiści zwykłych obiektów. Deweloperzy The Verge mówił, aby wskazać przedmioty, takie jak liny lub lustro. Po Okres półtrwania: AlyxW wydaniu jeden z programistów projektu długo mówił o tym, jak udało im się stworzyć butelki gorzałki wyglądają tak realistycznie. Projektant Liz England wskazuje również na drabiny, windy i ruchome platformy. „Myślę, że same drzwi mają zwykle znacznie większą reputację jako okropne, ponieważ są (1) o wiele bardziej powszechne w prawdziwym świecie (używam drzwi każdego dnia!), A (2) są więc znacznie bardziej powszechne. w grach, więc więcej osób może używać go jako kryterium „nieoczekiwanie trudnej interaktywności” ”- mówi Anglia The Verge. „Nigdy nie musiałem instalować lustra ani liny, ale miałem sporo drzwi”.

Drzwi nie są najlepszym, ani nawet najmądrzejszym wynalazkiem ludzkości w prawdziwym świecie. To komicznie prosta koncepcja – otwórz duży prostokąt do wejścia lub wyjścia – która w trakcie programowania staje się problemem dla całego zespołu. Jak powiedział dyrektor gry Crystal Dynamics Will Kerslake w wiadomości do The Verge, jest „tak wiele problemów z drzwiami”. W jednym przykładzie, odnosząc się konkretnie do animacji, Kerslake wyjaśnił, że drzwi mogą się otwierać w kierunku lub od Ciebie; uchwyty mogą znajdować się po obu stronach. „Jeśli możesz zająć się tymi drzwiami z różnych stanów, na przykład przykucnięciu lub sprincie, to jest to dodatkowy zestaw animacji” – mówi. „Drzwi, które otwierasz, wymagają cofnięcia się w prawdziwym świecie, aby usunąć się z drogi, to kolejny zestaw problemów. W grze pierwszoosobowej możesz animować drzwi, a nie gracza, a to jest łatwiejsze. W grze trzecioosobowej o wysokiej wierności oczekuje się, że ręka gracza przesunie się do rączki ”. A położenie i kąt nachylenia graczy, gdy wchodzą w kontakt z dowolnymi drzwiami, mogą i będą się różnić.

Inne problemy mogą obejmować kilku graczy szukających drzwi w tym samym czasie, a nawet postacie niezależne. Jeśli drzwi uderzą w NPC, czy drzwi się zatrzymują, czy też NPC się porusza? „Wybory tutaj mogą powodować różnego rodzaju błędy w zależności od Twojej gry” – mówi Kerslake.

Nie chodzi o to, że robienie drzwi w grze wideo jest zadaniem niemożliwym. Dla niektórych programistów po prostu nie jest to warte zachodu. „W rezultacie wiele gier unika drzwi podczas rozgrywki, zdziwiłbyś się, jak wiele gier w ogóle nie ma interaktywnych drzwi” – mówi Keslake. „Wiele drzwi, ale brakuje ważnych drzwi lub są one już otwarte. Następnym krokiem w złożoności są drzwi używane tylko jako bramy postępu, otwierają się tylko i nie można ich ponownie zamknąć. ”

Reklama

Pomijamy kwestie techniczne, których jest wiele, jak gracze przetwarzają cyfrową reprezentację drzwi. Każdy wie, jak działają drzwi i dlatego podświadomie rozumie i oczekuje, jak się poruszają, brzmią, wyglądają. Poziom dokładności potrzebny graczowi, aby uwierzył, że drzwi są drzwiami, jest wyższy w przypadku zwykłych obiektów niż fantazyjnych, mówi Galbraith.

„Nasze wyobrażenia na temat tego, w jaki sposób wchodzimy z nimi w interakcje, są niewiarygodnie jasne ze względu na wzmocnienie poznawcze, które otrzymaliśmy od tak częstych interakcji z nimi na wiele różnych sposobów. W przypadku drzwi takich jak te w naszych domach podświadomie uczymy się najdrobniejszych szczegółów ich działania, takich jak szybkość, z jaką się zamykają lub ile możemy je przesuwać, gdy są zamknięte. Kiedy więc zobaczymy drzwi w grze, które zamykają się zbyt szybko lub bez tarcia, albo gdy są zamknięte drzwi, w których klamka nie drga i nie wydaje dźwięku, zauważymy, że coś jest w nich nie tak. ”

Nadal możesz to trochę oszukać. Podczas gdy większość drzwi otwiera się tylko w jednym kierunku, na przykład drzwi do gier często wychylają się w obie strony. „Kiedy tego rodzaju wirtualne drzwi wyglądają, brzmią i zachowują się jak zwykłe drzwi, wtedy osiągają poziom akceptacji mentalnej u gracza, który pozwala mu kontynuować bez pytania, dlaczego tak się składa, że ​​każde drzwi w grze otwierają się od nich. – mówi Galbraith. „Dla nich to po prostu dziwny zbieg okoliczności, który mózg podświadomie ignoruje”.

Drzwi to nie tylko technika estetyczna czy zanurzenie w grach wideo; często służą jako część projektowania poziomów. To bramy, które powstrzymują graczy przed ukończeniem układanki lub pokonaniem bossa; mogą działać jako znaczniki postępów gracza, budować napięcie lub działać jako osłona. „Drzwi to tylko jedno z wielu narzędzi, z których programista może korzystać podczas projektowania poziomów” – mówi Galbraith. „Wiele gier wykorzystuje inne metody obok drzwi, aby uniknąć potencjalnych problemów, a nawet po to, aby pomóc w zróżnicowaniu treści”.

Z jednym wyjątkiem: „Chyba że drzwi były naprawdę małe i urocze, w takim przypadku można je tylko otworzyć!”





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Honkai: kody do transmisji na żywo Star Rail 2.2

Honkai: Kolej gwiezdna właśnie je zamknął wersja 2.2 transmisji na żywo, zapowiadając, co nadejdzie w następnej aktualizacji, która zostanie udostępniona...

13-calowy MacBook Air M3 kosztuje 989 dolarów, Apple Watch Series 9 od 299 dolarów, stacje dokujące CalDigit i więcej

Piątek kończy tydzień pracy świeżą porcją ofert Apple. Dzisiejsze oszczędności obejmują 110 dolarów zniżki 13-calowy MacBook Air M3 na nowym najniższym poziomie...

DJI grozi amerykański zakaz, jeśli ustawa o przeciwdziałaniu dronom CCP stanie się prawem

Jeśli zostanie zaliczony, Przeciwdziałanie ustawie o dronach KPCh dodałoby drony DJI do listy sprzętu FCC objętej przepisami Ustawa o bezpiecznych i zaufanych sieciach...
Advertisment