Jeśli zalogowałeś się na Twitterze w ten poniedziałek, być może zdziwiłeś się, widząc, jak popularne są słowa „fajka do spermy” na pasku bocznym serwisu społecznościowego. Nie wiesz, co oznacza taki układ słów? Dobra wiadomość: rozgryzłem to i mogę ci to wyjaśnić.
Wszystko zaczęło się dziś rano, kiedy strona z memami zatytułowana Everything Out of Context opublikował na Twitterze żart mem z Peachem, Luigim i Mario stojącymi przy trzech rurach warp, z których każda ma inny schemat kolorów: złoty, biały i tęczowy. Tekst na tym obrazku brzmi: „Nadszedł czas, abyś wybrał fajkę gejowską, fajkę do sików lub fajkę do spermy”. Większość repostów Super Mario 3D World meme mają tylko statyczny obraz, ale oryginał zawiera wideo, w którym głos podobny do Luigi prosi cię o te fatalne słowa.
Chociaż ten plakat nie stworzył oryginalnego mema, który od jakiegoś czasu krąży po Internecie, to konkretne konto dostało go przed wieloma oczami w marcu. Puyi, użytkownik stojący za postem, powiedział firmie Polygon, że znalazł plik Świat 3D meme i pomyślałem, że „zabawnie” byłoby promować post i pozwolić ludziom „wybrać jedną z trzech opcji”. Oznacza to, że ktoś zapłacił za przeczytanie słów „fajka do spermy”.
Godne uwagi jest to, że tweet z rurką cum nie był prostą ankietą. Zamiast tego wybranie opcji spowoduje automatyczne wypełnienie tweeta deklarującego wybór. Na przykład wybranie żółtej fajki zakończyłoby się tweetem z napisem „Wybieram #ThePissPipe” – chociaż nadal musiałbyś go wysłać. Promowany w poniedziałek tweet doprowadził do ponad 6300 tweetów z hashtagiem #TheCumPipe, co oznacza, że ludzie zdecydowanie woleli czystą rurkę warp spośród wszystkich trzech opcji.
Możesz rozpoznać ten wzór z poprzedniego, podobnie spontanicznego trendu: wizerunek karpia. W grudniu student college’u skorzystał z tej samej funkcji na Twitterze, aby zrobić zdjęcie karpia przejmującego internet na jasną, choć krótką chwilę. To jest to samo, ale dużo mniej zdrowe. (Użytkownicy Twittera na całym świecie nie byli zadowoleni z dzisiejszego trendu #TheCumPipe).
Gdy mem zyskał dostateczną widoczność, samo głosowanie zachęciło ludzi do konkurowania między sobą. Ale im więcej ludzi walczyło o najlepszą fajkę, tym częściej wszyscy inni widzieli mem w kółko.
Zapytany, czy kiedykolwiek rozważyłby karierę w marketingu, Puyi powiedział: „Po dzisiejszym dniu moje zainteresowanie marketingiem jest większe, ale nie mogę powiedzieć na pewno, czy chcę iść tą drogą”.