Trendy w grach przychodzą i odchodzą, ale niektóre pomysły są tak popularne, że stają się odrębnymi gatunkami. Dobrym przykładem jest gra w spadanie, w której wyzwaniem jest dostać się jak najwyżej, nie spadając z powrotem na dół. Te notorycznie głupie gry często pojawiają się w serwisach streamingowych lub mediach społecznościowych — prawdopodobnie dlatego, że jest coś nieodpartego w oglądaniu, jak ktoś się męczy, zanim ostatecznie spadnie z powrotem w otchłań.
Jesienny facet to radosna bitwa królewska który stawia graczy przeciwko sobie i śmiesznym torom przeszkód, które są pełne komicznych zagrożeń. Ostatniego lata, chińska gra Tylko w górę! wystartował wśród twórców treści i wspiął się na szczyt list przebojów Twitcha. Tylko w górę!gra o wspinaniu się po niemożliwym i absurdalnym torze przeszkód, miała szczątkową fabułę, proste zasoby i niewielką wartość powtórki. Jej sukces opierał się na tych samych zawrotnych wysokościach i brutalnych upadkach, co Przezwyciężanie tego.
W tym roku gry komediowe Połączone łańcuchem (wspinaczka po torze przeszkód, będąc dosłownie przykutym łańcuchami do partnerów z drużyny) i Nosze męskie (dwóch graczy niosących pacjenta na noszach pod górę) obaj na chwilę znaleźli się w centrum uwagi.
Pierwszym i najbardziej oczywistym powodem popularności tych gier jest to, że bardzo zabawnie jest widzieć ludzi upadających. Jest powód, dla którego poślizgnięcie się na skórce od banana jest tak klasycznym żartem, a puentę można podkręcić za pomocą fizyki ragdoll ze smakiem. Obserwowanie, jak ktoś ginie w grze FPS lub walczy o wygranie taktycznej bitwy RPG, nie jest szczególnie zabawne, ale oglądanie, jak ktoś się ślizga i upada, jest świetne.
Stawki są również niezwykle jasne. Kiedy ktoś ustanawia nowy rekord w swoim osobistym postępie lub pokonuje szczególnie zniechęcającą przeszkodę, jest to powód do dumy. Przejście przez trudną platformę może wymagać dziesiątek prób, ale wystarczy jeden błąd i kilka sekund, aby stracić cały postęp. Dla niektórych graczy tego rodzaju wyzwanie jest szczególnie satysfakcjonujące, tak samo jak ktoś byłby dumny ze wspinaczki na Everest.
Nawet jeśli sam nie jesteś zainteresowany graniem w te gry, może być zabawnie obserwować, jak inni próbują wykonać zadanie. Podobnie jak w przypadku gier grozy, gry o spadaniu dają twórcom treści mnóstwo materiału do dramatycznych reakcji. Porażka jest oczekiwana i często nieunikniona; nie chodzi o to, czy ktoś może dotrzeć na szczyt, ale czy ktoś może zainwestować czas, wysiłek i próby, które będą potrzebne, aby ostatecznie osiągnąć ten sukces. Spadanie to sposób na posypanie rany solą i drwiny z gracza za podjęcie wysiłku, co sprawia, że ostateczne dotarcie na szczyt jest tym bardziej satysfakcjonujące.
W miarę jak te spadające gry nadal się rozwijają, ciekawie jest obserwować, jak deweloperzy bawią się formułą. Na przykład, z The Game Bakers o wspinaczce na górę. Wspinaczka jest zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej realistyczna, a to obejmuje wbudowane ryzyko potencjalnego upadku.
Grawitacja jest okrutną panią, a wiele gier będzie zawierać kilka zagrożeń upadku. Ale niektórzy twórcy idą na całość i budują zagrożenie upadku w każdym elemencie swojej gry. Ciekawie jest widzieć, jak te tytuły regularnie wyskakują. To prosta radość patrzeć, jak ktoś się męczy, wspina i ostatecznie upada — ale taka, która wydaje się nigdy nie starzeć.