Dlaczego Remedy Connected Universe napawa mnie ekscytacją na myśl o przyszłości?


Od tego czasu minęły dwa tygodnie Alana Wake’a 2, kontynuacja kultowego horroru akcji studia Remedy Entertainment z 2010 roku, została wydana i nie mogę przestać o niej myśleć. Pomiędzy wprowadzeniem głównej bohaterki i specjalistki FBI, Sagi Anderson, a mechaniką opowiadania historii za pomocą tajemniczej tablicy w systemie Mind Place w grze (nie wspominając o nadchodzącej nowej grze z funkcjami i DLC zaplanowanymi na przyszły rok), mam obsesję na punkcie najnowszej gry Remedy Entertainment — podobnie jak w przypadku jego ostatniej nowej wersji z 2019 roku Kontrola.

Ta obsesja wzrosła dopiero po zastanowieniu się jak wydarzenia Alana Wake’a 2 może mieć związek z nadchodzącym Kontrola 2. Zacząłem nawet nową grę z oryginałem Kontrola szukając wskazówek, które mogłem przeoczyć. Remedy Connected Universe ekscytuje mnie możliwość intertekstualnego opowiadania historii w grach wideo w czasach, gdy w przeciwnym razie odczuwałbym zmęczenie w przypadku crossoverów obejmujących wiele marek. Niezależnie od tego, czy jest to MCU, DCULub Gwiezdne WojnyJa tylko nad jak labiryntowa stała się większość tych fikcyjnych, wzajemnie połączonych wszechświatów. Nie mam jednak takiego zdania w stosunku do Remedy Connected Universe.

Reklama

Zdjęcie: wydawnictwo Remedy Entertainment/Epic Games

Chyba wiem dlaczego: tak naprawdę nigdy wcześniej nie próbowano stworzyć połączonego wszechświata na taką skalę w grach wideo. Co więcej, gry studia Remedy były jak dotąd na tyle samodzielne, że zapewniały zabawę jako własne doświadczenia. Wreszcie, ponieważ są to gry wideo, których tworzenie jest niezwykle czasochłonne i trudne, nie trzeba grać w nową co kilka miesięcy.

Opowiadanie historii o wspólnym świecie, choć fascynujące, jeśli zrobione właściwie, zbliża się do czegoś w rodzaju najniższego poziomu w kulturze popularnej. Niedawny raport Variety dot wewnętrzne zamieszanie w Marvel Studios w 2023 roku maluje obraz studia, które w wyniku połączenia kilku rozczarowań kasowych i przesycenia premierami w telewizji strumieniowej znalazło się na rozdrożu na swojej skądinąd niezakłóconej ścieżce komercyjnego sukcesu. W chwili pisania tego tekstu istnieją 33 filmy w Marvel Cinematic Universe i dziewięć seriali streamingowych uznany za kanon.

Jesse Faden płynie fioletowym korytarzem w kształcie pięciokąta w Kontroli

Zdjęcie: Remedy Entertainment/505 Games za pośrednictwem Polygon

To mnóstwo „pracy domowej” dla każdego, kto chce być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami Marvela. Wspólny wszechświat Remedy Entertainment nie cierpi z powodu takiej skali wywołującej zmęczenie — w tej chwili istnieją tylko trzy gry (Alana Wake’a, KontrolaI Alana Wake’a 2) do zabawy, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje (pomijając wiele subtelnych powiązań z pisankami z Max Payne, Max Payne 2I Przerwa kwantowa). I dla tych, którym naprawdę nie przeszkadzały powiązane ze sobą wątki fabularne Kontrolabędącej częścią Remedy Connected Universe i Alana Wake’a, te dwie serie są wciąż na tyle odmienne, że z łatwością można cieszyć się jedną lub drugą z osobna.

Na przykład: Czy wiesz, że Freya Anderson, matka Alana Wake’a 2 główna bohaterka Saga Anderson i córka członka Starych Bogów Asgardu, Tora Andersona, została porzucona w a kolekcjonerski dokument FBC w DLC AWE dla Kontrolatrzy lata przed premierą Alana Wake’a 2? Albo to Szeryf Tim Breaker I Jessego Fadenagranych przez Shawna Ashmore’a i Courtney Hope, uważa się za wersje z alternatywnej rzeczywistości Jacka Joyce’a I Beth Wilderbohaterowie 2016 roku Przerwa kwantowa, którego grają także Ashmore i Hope? Prawdopodobnie nie. Czy może to mieć znaczenie dla przyszłości historii któregokolwiek z nich? Kontrola Lub Alana Wake’a? Jasne, może — ale tylko dla tych, którym zależy. Chodzi o to, aby nagrodzić tych graczy, którzy lubią nurkować nieco głębiej, aby wydobyć te mniej znane powiązania. A co najlepsze, tego rodzaju pisanki nie powstają kosztem tego, co wyjątkowe lub przyjemne w każdym z nich Kontrola Lub Alana Wake’a.

Alan Wake celuje latarką i pistoletem w grupę cienistych postaci na dachu w Alan Wake 2.

Zdjęcie: wydawnictwo Remedy Entertainment/Epic Games

Na początku tego roku firma Remedy Entertainment ogłosiła przejście na studio wieloprojektowew którym obecnie znajduje się ponad pięć gier, w tym m.in kontynuacja Kontrola, czteroosobowa gra kooperacyjna typu gracz kontra środowisko, osadzona w świecie Kontrolai połączone przeróbka Max Payne I Max Payne 2, każdy z nich mniej więcej ma ukazać się w odstępie roku. Nawet jeśli każde z tych wydawnictw miałoby być kamieniem probierczym w przyszłości Remedy Connected Universe, widzowie musieliby grać najwyżej w jedną grę rocznie, aby nadążać za ewoluującą narracją któregokolwiek z nich. Kontrola Lub Alana Wake’a.

Całkowicie ogarnia mnie niepokój na myśl o kontynuowaniu kolejnej narracji o wspólnym wszechświecie, zwłaszcza gdy na tym wczesnym etapie uniwersum Remedy Connected nie ma jasno określonego celu końcowego. Czy ścieżki Sagi Anderson spotkają się kiedyś w przyszłości z Jessem Fadenem? Może! Będzie Przerwa kwantowa w pewnym momencie zostać z mocą wsteczną uznane za kanoniczną część tego wspólnego fikcyjnego wszechświata? Kto wie? Na razie jestem gotowy na przejażdżkę — i dopóki Remedy będzie kontynuować swoje dotychczasowe sukcesy i tworzyć specyficzne gry z ciekawymi postaciami i fascynującą fabułą, z przyjemnością będę śledzić twórcę, niezależnie od tego, co się stanie narracyjna królicza nora, potem idzie w dół.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Najlepsza podklasa Barbarzyńców BG3, atuty i przewodnik po budowie

Baldurs Gate 3 ma 12 klas do wyboru podczas tworzenia swojej postaci. The Barbarzyńca to klasa walcząca w zwarciu,...

Plotka: nowy przycisk akcji pojawi się w całej ofercie iPhone’a 16

Przycisk Akcja po raz pierwszy zaprezentowany w iPhonie 15 Pro może stać się potężniejszy i rozszerzyć się na nowe urządzenia w przyszłym roku....

Pierwszy zwiastun Furiosy zapowiada początek szalonej odysei

Mad Max: Na drodze gniewu działo się w nim wiele fantastycznych rzeczy, ale niewiele z nich zabłysnęło tak olśniewająco, jak twarda jak skała...
Advertisment