Dlaczego obsadzono Adama Sandlera w „Spacemanie”? Reżyser ma barwną odpowiedź


Oglądanie filmu o kosmicznej filozofii na platformie Netflix Astronautanajbardziej oczywiste pytanie dotyczy fabuły: Czy ten gigantyczny kosmiczny pająk jest prawdziwy, czy to halucynacja? Ale drugim najbardziej oczywistym pytaniem może być Dlaczego Adam Sandler występuje w tym filmie? Sandler podjął się wielu coraz głośniejsze role dramatyczne odkąd po raz pierwszy zaskoczył swoich fanów i uniknął typowania swojej kariery komediowej z Paulem Thomasem Andersonem Miłość po uderzeniu w 2002 roku. Ale jego role zawsze miały zabarwienie komediowe, nawet jeśli była to komedia mroczna, ironiczna lub rozpaczliwa. Astronauta to coś nowego: ponura historia, która nie wywołuje uśmiechu, wysyłając Sandlera w kosmos jako czeskiego astronautę Jakuba, człowieka, którego życie, związek, a może i psychika rozpadają się podczas długiej samotnej podróży.

Dlaczego więc reżyser Johan Renck widział Sandlera w tej roli? „Są dwie odpowiedzi na to pytanie” – powiedział firmie Polygon przed premierą filmu. „Po pierwsze, kilka lat temu odbyłem walne zgromadzenie z Adamem w Los Angeles i zaczęliśmy rozmawiać o różnych rzeczach, jak to zwykle bywa. Pojawił się ten film – słyszał o nim i był go ciekaw. A kiedy mu o tym powiedziałem, powiedział: „Chcę to zrobić”. To ja, ten próżny, narcystyczny facet, który goni za własnymi marzeniami i ambicjami, zapominając o ludziach, którzy są dla niego ważni. To coś, przez co przechodziłem wiele razy. Więc tak, zróbmy to.”

Reklama

Zdjęcie: Jon Pack/Netflix

Sandler widząc siebie w tej roli był bonusem, ale Renck go ubiegł: dla niego Astronauta jest otwartą refleksją nad własnymi niepowodzeniami, co jest drugim powodem, dla którego obsadził Sandlera. „Dla mnie zrobienie filmu, który jest kwintesencją autobiografii, jest w dużej mierze o mnie” – mówi. „Gdyby mnie zapytano: «Jeśli ktoś ma nakręcić film o twoim życiu, kto cię zagra?». odpowiedzią byłby Adam Sandler. To idealny facet, żeby mnie zagrać. Było więc całkiem prosto.”

Dlaczego obsadzać Sandlera jako metaforyczną wersję samego siebie? „Wiesz, jest cholernie przystojny” – mówi Renck. „Oczywiście, że chcesz, żeby ktoś cię bawił, żeby być przystojnym jak skurwiel”.

Ale poważniejsza odpowiedź jest taka, że ​​Renck w przeszłości podziwiał twórczość Sandlera i utożsamiał się z postaciami z innych filmów. Sandler często powracał do mniej więcej podobnej postaci — szczegóły są różne, ale bohaterowie jego filmów, zarówno w dramatach, jak i komediach, często zmagają się z arogancją i ego, trudnościami w nawiązywaniu kontaktu z innymi ludźmi oraz temperamentem, który odpycha innych ludzi. Często mają też trudności, gdy próbują opuścić swoją gardę i pozwolić innym ludziom zbliżyć się do siebie.

„Myślę, że ten sam rodzaj niepewności, w którym tak dobrze radzi sobie z występami, tkwi we mnie” – mówi Renck. „Zawsze czuję, że nikt mnie nie rozumie, i szczerze mówiąc, wszystko, co robię w życiu, to szukanie sposobów, aby zostać zrozumianym. W pewnym stopniu mam to samo zdanie na temat procesów Adama. Kiedy zobaczyłem Miłość po uderzeniu po raz pierwszy poczułem, że To dosłownie ja chodzę po tym świecie i próbuję, kurwa, zrozumieć całe gówno.”

Reżyser Johan Renck, ubrany w biały T-shirt, stoi na planie swojego filmu Spaceman, w czarnej przestrzeni otoczonej nagimi drewnianymi belkami i punktami światła przypominającymi gwiazdy

Zdjęcie: Larry Horricks/Netflix

Wyzwanie wyreżyserowania Sandlera Astronauta namawiało go do porzucenia swojej zwykłej energii i głośności i zagrania szczególnie cichej, wewnętrznej wersji tej charakterystycznej postaci. „Zawsze szukam subtelnych kreacji” – mówi Renck. „Początkowo jestem Europejczykiem. Jeśli chodzi o występy na ekranie, podoba mi się, że jest trochę bardziej powściągliwy niż duży i teatralny. A dla Adama stało się to jeszcze ważniejsze, ze względu na wszystkie postacie, przez które przeszedł wcześniej”.

Mówi, że wymyślenie, jak powinien wyglądać spektakl, było po części kwestią tego, na co Jakub „zasłużył”, aby obnażyć swoje wady. „Jest arogancki, ponury, a nawet jest w nim pewna gorycz” – mówi Renck. „I jest dziecinnie naiwny, jeśli chodzi o własną próżność i narcyzm. Wszystkie te rzeczy, znowu, są rzeczami, którymi w jakiś sposób się czułam. I wymagają, aby przedstawienie było przeciwieństwem ekstrawagancji, przeciwieństwem teatralności. Jest na misji solo, jest zmęczony, ma gorączkę kabinową i tak dalej. Dla mnie chodzi po prostu o próbę sprowadzenia wszystkiego do czegoś, co ma intymność i subtelność. Adam natychmiast na to zareagował”.

Kolejnym wyzwaniem było to Astronauta to dramat postaci, w którym bohaterowie rzadko znajdują się w tej samej przestrzeni – i główni bohaterowie też nie. Gigantyczny kosmiczny pająk Hanuš, któremu podkłada głos Paul Dano, jest w całości dziełem CG, co według Rencka dało mu dużą swobodę w przebudowie postaci nawet po zakończeniu produkcji.

„Z postacią CGI wiąże się zarówno przekleństwo, jak i błogosławieństwo, polegające na tym, że można ją przepisać na zawsze, co jest piękne” – mówi. „Co się dzieje, gdy kręcisz film z aktorami – jeśli coś ci się nie podoba, wycinasz to lub pomijasz w filmie. Ale dzięki postaci CGI możesz ją ciągle przerabiać.

Postać w skafandrze kosmicznym jest niczym w porównaniu z dźwigami, kamerami i sprzętem w jasnozielono-fioletowej przestrzeni z wysokimi sufitami na planie serialu „Spaceman” serwisu Netflix

Zdjęcie: Jon Pack/Netflix

To powiedziawszy, ponieważ rozmowy Dano i Sandlera nie były nagrywane podczas produkcji, Dano rzadko pojawiał się na planie, aby wchodzić w interakcję w swojej roli. „To po prostu nie wyszło” – mówi Renck. „Nie można mieć takiej gwiazdy filmowej jak Paul Dano, która się kręci [set] przebywać za kurtyną i robić takie rzeczy. […] Jednak ze względu na skuteczność filmu i aby był wystarczająco wykonalny, nie mogliśmy go tam mieć”.

Sandler spędził więc większość filmu rozmowa z piłką tenisową i udawanie, że to obca potworność, z Renckiem lub zastępcą czytającym wersety Hanuša. „Naprawdę się tym martwiłem, ale wszystko poszło znakomicie” – mówi Renck.

I ostatecznie uważa, że ​​ta metoda sprawdziła się w przypadku filmu lepiej niż współpraca obu aktorów: „Myślę, że teraz, kiedy poznałem Adama i jego bardzo pokorną osobowość, jego osobowość pełną szacunku – co również Widziałem, kiedy występował przeciwko Careyowi [Mulligan]na przykład — myślę, że skorzystał na tym, że nie musiał okazywać uprzejmości ani szacunku innemu aktorowi” – ​​mówi Renck. „Mógł po prostu mieć całkowitą swobodę i być, kim chce, przeciwko tej piłce tenisowej.

„Nigdy nie mówiłam tego Adamowi, ale naprawdę sądzę, że odniósł z tego korzyść ze względu na swoją piękną ludzką duszę. To było dla niego dobre, być równie aroganckim, co nieprzyjemnym [as he had to be for this role]. Myślę, że miałby z tym problemy, gdyby był tam Paul, ponieważ to niezwykle piękny i miły facet”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Spy x Family Code: Biała recenzja: Nieudana misja służenia każdemu fanowi

Kocham kiedy Szpieg x Rodzina zmienia się w dramat życia. Lubię patrzeć, jak zdolny szpieg Loid Forger i zabójczy...

Taylor Swift nawiązuje niestandardową współpracę z TikTok, gdy bitwa UMG trwa

TikTok uruchomił nowe centrum promujące nowy album Taylor Swift, w którym możesz zdobywać nagrody w aplikacji za wykonanie określonych zadań, np. śledzenie konta...

24-calowy iMac M3 zaczyna się od 1199 USD, a do tego sprzęt Anker MagSafe i akcesoria Satechi Mac

Najlepsze oferty z piątku pojawiają się na pierwszych stronach gazet Nowy 24-calowy iMac M3 firmy Applektóry się zaczyna z 1199 dolarów. Dołącza...
Advertisment