Dlaczego najgorsze przepisy, jakie można sobie wyobrazić, wysadzają się w powietrze na TikTok


Eli Betchik zawsze miał żołądek ze stali, ale dopiero gdy poszli do szkoły artystycznej, zdali sobie sprawę, że dzięki temu mogą stać się sławni.

„Byłem całkowicie chętny do jedzenia przypadkowych rzeczy dla rozrywki moich przyjaciół. Brałem paczkę keczupu z jadłodajni i wysysałem go lub zjadałem cały blok parmezanu” – wspomina Betchik, obecnie 23-letnia, która produkuje i sprzedaje biżuterię w swojej piwnicy w Ohio. „Im częściej to robiłem, tym bardziej zaczynałem zdawać sobie sprawę, że mogę to robić w Internecie. Myślałem, że będę w stanie zabawiać ludzi”.

W listopadzie 2020 roku niebinarny twórca biżuterii był w szkole artystycznej w Cleveland, gdzie zaprzyjaźnił się z grupą performerów. Wkrótce występy kulinarne Betchik stały się ich własnym rodzajem sztuki — szczególnie od czasu, gdy zaczęły pojawiać się na TikToku.

„Często porównuję mnie do wypadku samochodowego lub pociągu, gdzie ludzie nie mogą oderwać wzroku”.

Ich kilka pierwszych postów — takie jak smażony majonez, makaron ramen duszony w mleku czekoladowym lub polewa na bazie ciasteczek i mleka podgrzana w kuchence mikrofalowej, wszystkie oglądane przed kamerą — zostały rozesłane do niewielkiego kręgu przyjaciół. Miesiąc później klipy z jedzenia Betchika Bolonia glazurowana w syropie na bazie Jolly Rancher oraz rozpuszczalna gorąca czekolada parzona w wodzie z hot dogami zaczął zbierać tysiące wyświetleń od osób spoza ich kręgu społecznego. W 2021 roku nagrali swój pierwszy naprawdę wirusowy film stworzyli „tandetne tłuczone ziemniaki” z Lay’s frytki gotowane w wodzie i occie z wina ryżowego. Klip obejrzano ponad milion razy, generując ciąg naśladowców i relacje prasowe, które wahały się od lizusostwo do przerażony.

Wyglądało na to, że Betchik coś kombinował. Ludzie byli przerażeni, ale zachwyceni. Im większe oburzenie wywoływali, tym bardziej rosło ich poparcie. Ich konto, @elis_kuchnia — który nosi oficjalny slogan „najbardziej zły szef kuchni na TikTok” — przyciągnął ponad 100 000 obserwujących od czasu premiery.

Reklama

„To po prostu dużo obrzydzenia, naprawdę… obrzydliwej fascynacji” — mówi Betchik. „Często porównuję mnie do wypadku samochodowego lub wraku pociągu, kiedy ludzie nie mogą odwrócić wzroku, co bardzo lubię słyszeć”.

W komentarzach najczęściej pada pytanie, czy Betchik robi to wszystko tylko po to, by zwrócić na siebie uwagę. „Jestem”, potwierdza Betchik. „Staram się znaleźć czas w ciągu dnia, aby odpowiedzieć [to the commenters] i powiedz: „Tak. Tak, jestem.'”

Betchik jest jednym z czołowych szefów kuchni TikTok, którzy rzucają wściekłość: influencerzy, którzy kręcą filmy z makabrycznymi i często obrzydliwymi przepisami, które następnie konsumują przed kamerą. Większość twórców w kosmosie twierdzi, że kieruje się raczej ciekawością niż sławą, ale niezaprzeczalnie polegają na wzburzeniu, które napędza ich obecność w Internecie. Na TikToku i innych platformach algorytmy faworyzują zaangażowanie — a nic nie inspiruje zaangażowania tak niezawodnie, jak wstręt.

Podobnie jak koszmarna wersja Food Network, gatunek szefa kuchni z przynętą na wściekłość jest zarówno charakterystyczny, jak i różnorodny. Niektórzy członkowie — jak @joshandlisa, który wyprodukował wideo z makaronem i serem na blaciei @mchausfun, TikToker, który stworzył ciasto z nadzieniem bananowym z narzędziem przypominającym cewnik — są wyraźnie żartobliwymi kanałami i określają się jako satyra na platformach poza TikTok. Inni lubią Sylwia Ferreira oraz Kuchnia Shaba (Kto przyniósł przerażające lizaki z kurczaka oraz spaghetti z serem truskawkowo-czekoladowym do TikTok) wydają się robić wszystko, co w ich mocy, aby tworzyć innowacyjne jedzenie, nawet jeśli wyniki mogą być alarmujące. Istnieją oczywiście teorie spiskowe: ostatnio jeden TikToker stał się wirusowy dzięki twierdzeniom, że twórcy tacy jak Ferreira potajemnie tworzą treści fetyszowe, wsparte klipem, na którym Ferreria gotuje pierś z kurczaka w kształcie pochwy. (Ferreira i Kuchnia Shaba nie odpowiedział na The Verge’s prośby o rozmowę).

Niektórzy członkowie niszy twierdzą, że ich kulinarne intencje są czyste. „W Internecie zaczynasz widzieć wszystkie te szalone kanały kulinarne i przepisy i myślisz, jak by to było zrobić? Byłam więc bardzo zainteresowana wypróbowaniem ich i zobaczeniem na własne oczy” — wyjaśnia Jane Brain, 27-letnia pracownica technologii i szefowa kuchni z Ontario w Kanadzie, której konto TikTok obserwuje ponad 200 000 osób. @myjanebrain. (zapytał mózg Krawędź zataić swoje prawdziwe nazwisko ze względu na prywatność).

Najbardziej wirusowe filmy Brain obejmują lasagne z makaronem ramen i kurczak pieczony w dyni, który został opisany jako „Halloweenowa Salmonella” przez szefa kuchni i TikTokera Gordona Ramsaya. Widzowie często są zszokowani, widząc, jak Brain sampluje swoje kreacje na końcu każdego klipu. „Zawsze lubię dawać [the recipes] spróbuj”, kontynuuje Brain, która kręci i występuje w większości swoich TikToków ze swoją kreatywną partnerką i najlepszą przyjaciółką, Emmą. „Myślę, że sprawiedliwe jest ocenianie dla siebie”.

Inni twierdzą, że celowo szukają okropnych przepisów, aby rzucić sobie wyzwanie i sprawdzić, czy ich wiedza kulinarna może ulepszyć produkt końcowy. Liz i jej 30-letni partner Zach, który również o to zapytał Krawędź ukrywać swoje nazwiska ze względu na prywatność — mieć ponad 50 000 obserwujących na wspólnym koncie, @packagedfoodgourment; ich najbardziej wirusowe filmy obejmowały próby odtworzenia najgorzej oceniany makaron z serem na Yummly oraz najgorzej oceniane francuskie tosty na AllRecipies.com.

“Niektóre z [the recipes] są bardzo polaryzujące” – mówi Liz, która zauważyła, że ​​wiele z najgorzej ocenianych przepisów online ma mieszankę ocen jednogwiazdkowych i pięciogwiazdkowych. „Pomyślałem sobie:„ Gdzie jest prawda? Co tu się dzieje?’ Chciałem zobaczyć, czy naprawdę są aż tak źli”.

Według ekspertów tworzenie treści, które wywołują oburzenie u widzów, ma sens w gospodarce opartej na uwadze. „Kiedy przeglądamy posty w mediach społecznościowych, myślę, że jest coś w negatywności i bólu, co może lepiej przyciągnąć naszą uwagę” — wyjaśnia Steve Rathje, badacz z tytułem doktora psychologii na Uniwersytecie Nowojorskim, który koncentruje się na mediach społecznościowych, polaryzacji politycznej i dezinformacji. On ma wcześniej opublikowaną pracę po drodze silne emocje, takie jak oburzenie i nienawiść, przewidują i napędzają wirusowość postów w mediach społecznościowych.

„Media społecznościowe mogą tworzyć perwersyjne zachęty do tworzenia treści polaryzujących”, dodał Rathje, „ponieważ jest to rodzaj treści, które przyciągają uwagę w Internecie”.

Konsekwentne przyciąganie uwagi w czasie nie jest jednak łatwe, a sztuka utrzymywania zainteresowania widzów każdym przepisem może wymagać długiej i żmudnej pracy. Betchik spędził tak długo, jak pięć godzin nawlekania rodzynek na surowe nitki spaghetti lub nawet dni zamrażania arkuszy SpaghettiOs.

Czują, że odkryli receptę na wirusowy sukces: rujnowanie przepisów, które widzowie kochają. „Używanie jedzenia, które ludzie mogą kojarzyć z ich dzieciństwem i naprawdę je bękarty – ludzie będą się tym naprawdę denerwować” – wyjaśnia Betchik. Na przykład zamrożone SpaghettiO były używane jako „chleb” w wersji kanapki PB&J, w której galaretkę zastąpiono majonezem. Film, który zrobił Betchik, został obejrzany ponad dwa miliony razy. „Staram się nie robić rzeczy, których nie byłbym skłonny zjeść” — dodaje Betchik, który zjada około 60 procent ich dzieł, a resztę stara się kompostować lub ponownie wykorzystać. „Ale czasami przekraczam tę granicę”.

Brain jest również przeciwna marnowaniu żywności — często przekazuje swoje udane przepisy przyjaciołom i rodzinie, którzy teraz nie mogą się doczekać jej sesji wideo — choć niełatwo jest tego uniknąć. „Było kilka przepisów, z którymi zdecydowanie miałam problemy” — mówi. W niektórych filmach jak jej szeroko wyśmiewany klip z kurczakiem z dyni lub ona jednogarnkowa quesadilla, Miny Brain wydają się napięte, kiedy próbuje jedzenia. „Myślę, że widzowie mogą zobaczyć wyraz mojej twarzy, kiedy podnoszę widelec do ust”.

Takie momenty wydają się sprawiać wielką radość zwolennikom rage-bait. Zostawiają komentarze wyrażające radość z katastrofalnego jedzenia, oznaczają przyjaciół i innych influencerów lub krytykują i wyśmiewają samych influencerów. Zach i Liz wymienili wszystko, od kanadyjskiego akcentu po wygląd, jako powody oburzenia widzów. Ich sekcje komentarzy są zalewane witriolem na wszystko, od kulturowej hegemonii amerykańskiego naleśnika po krytykę ich wyborów w kuchni. „Chodzi o to, aby przetestować przepis taki, jaki jest” — mówi Zach, który często jest sfrustrowany takimi atakami. „Więc trochę nie rozumieją sensu tego filmu”.

Szefowie kuchni ustąpili nawet miejsca okropnej gospodarce żywnościowej na TikTok, w której inni influencerzy zszywają filmy szefów kuchni, aby przyciągnąć własne opinie. Filmy Betchik zostały zszyte przez TikTokers, takich jak @sashaandnate, @ethagoat._oraz @chubby_hoochie — twórcy, którzy zbudowali dużą liczbę obserwujących, reagując na szokujące filmy, w tym te z szefami kuchni, którzy rzucają wściekłość. „Ci ludzie potrzebują kogoś, do kogo mogliby zareagować” – mówią.

Eksperci tacy jak Rathje nie są jednak przekonani, że kulinarna zmiana klimatu TikTok to dobra rzecz. „Ludzie zatrzymują się i zwracają uwagę na negatywne treści, ponieważ to trochę jak zatrzymanie się, aby obejrzeć wypadek samochodowy – tak naprawdę nie można odwrócić wzroku” – dodał. „To może być dobre dla wpływowych osób, ale myślę, że jest to trochę złe dla świata”.

Tymczasem Betchick nie uważa, że ​​treści oparte na nienawiści są negatywne, o ile koncentrują się na czymś takim jak jedzenie. „Myślę, że ludzie, którzy po prostu oglądają moje filmy, są w stanie znaleźć radość w ilości nienawiści, którą czują” – mówią. „Równie dobrze mógłbym im świadczyć tę usługę”.

To uczucie, które Mózg może przeboleć. Chociaż nie uważa się za szefa kuchni, który rzuca wściekłość — twierdzi, że jej próby gotowania są poważne — widziała na własne oczy, ile treści można wyprodukować z jednego wątpliwego przepisu. W jej oczach wejście w trend zysku finansowego jest mądrym posunięciem – o ile ci, którzy ośmielają się źle gotować, są przygotowani na nienawistne komentarze.

„Jeśli Twoim celem jest wyłącznie zarobienie jak największej ilości pieniędzy – a sposobem na to jest nienawiść i gniew – to całkowicie rozumiem, dlaczego ma to sens” – mówi Brain. „Do każdego z tym jednym”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Cyberprzestępcy wykorzystują nagie „wyzwanie” TikTok

Dwóch badaczy bezpieczeństwa podniosło alarm w związku z osobistymi zagrożeniami związanymi z udziałem w wirusie TIK Tok wyzwań i dawania się wciągnąć w...

Obcy z Elite Dangerous ruszają do ofensywy wraz z aktualizacją 14, która jest zapowiedzią

Elita niebezpieczna' następna duża aktualizacja zostanie opublikowana we wtorek, przynosząc wojnę miliardom wirtualnych mieszkańców Galaktyka drogi mlecznej. Po miesiącach przygotowań...

YouTube Music rozpoczyna sezon podsumowań roku dzięki Podsumowaniu 2022 r

Koniec roku zbliża się wielkimi krokami, co oznacza, że ​​nadszedł czas, aby największe na świecie serwisy do strumieniowego przesyłania muzyki podsumowały Twoje nawyki...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!