Dlaczego mecze Olympic Esports Series są takie dziwne? Zapytaliśmy MKOl


1 marca Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił pierwsze szczegóły dot Olimpijska seria e-sportowa 2023, kolejny krok w niepewnym wejściu czcigodnego ciała sportowego na arenę e-sportową. (Wcześniej była gospodarzem Olympic Virtual Series w parze z igrzyskami Tokio 2020). Począwszy od kwalifikacji w tym miesiącu, a kończąc na finałach na żywo w Singapurze w czerwcu, otwarte zarówno dla amatorów, jak i zawodowców, Esports Series wydaje się umiarkowanie poważną ofertą. przez ruch olimpijski do angażowania się w konkurencyjne gry wideo — co podkreśla zmiana marki w kierunku używania ulubionego przez społeczność terminu „e-sport”.

Jest jednak tylko jeden problem: wybór gier jest… dziwne.

Nie znajdziesz tutaj żadnego z najpopularniejszych e-sportów. NIE Liga LegendNIE KontratakNIE Fortnite, Overwatch, uliczny wojownikLub Liga Rakietowa. Żaden z e-sportów, które ludzie faktycznie oglądają.

Zamiast tego dziewięć początkowo potwierdzonych gier to w mniejszym lub większym stopniu symulacje rzeczywistych sportów, gier i zajęć. Tylko kilka z nich jest natychmiast rozpoznawalnych jako marki gier wideo: Gran Turismo I Po prostu tańcz. (Wytrzymać… Po prostu tańcz?!) Reprezentowana jest również wybitna witryna szachowa Chess.com oraz trener kolarstwa halowego Zwift. Listę uzupełniają mało znane symulatory: Wirtualne Regaty (żeglarstwo), Wirtualne Taekwondo (zgadnij), Tenisowe starcie (to gra mobilna!), Konami WBSC eBaseball: Power Pros (które potykają się o język) i gra w łucznictwo Tic Tac łuk (kolejna gra mobilna). Co tu się dzieje?

Przeglądając listę, zastanawiałem się, dlaczego MKOl zdecydował się nie spotykać fanów e-sportu tam, gdzie się znajdują, czyli oglądają najpopularniejsze gry na świecie. To prawda, że ​​mocno promowany świat profesjonalnych lig e-sportowych z dużymi pieniędzmi jest przekleństwem dla ideałów ruchu olimpijskiego — ale to nie powstrzymało MKOl od objęcia boksu, powiedzmy, na końcu amatorskim.

Domyśliłem się dwóch możliwych odpowiedzi dla listy nieparzystej. Po pierwsze, że MKOl nie chciałby popierać brutalnych gier, nawet szerokiej, fantastycznej przemocy czegoś takiego Liga. A po drugie, że skupiał się na wirtualnych odpowiednikach sportów w świecie rzeczywistym. Ale to nadal nie wyjaśniało obecności szachów lub sportów motorowych — dwóch zajęć, które nigdy nie zostałyby uwzględnione w Igrzyskach Olimpijskich IRL — ani braku legalnie dużych e-sportów mających podstawy w świecie rzeczywistym, takich jak FIFA. Poprosiłem więc o wyjaśnienie.

Reklama

MKOl wrócił do mnie z obszernym oświadczeniem, które mniej więcej potwierdziło moje przypuszczenia. Tak, głównym celem inicjatywy jest promowanie rozwoju „wirtualnych i symulowanych gier sportowych”. I rzeczywiście, przemoc była nie do przyjęcia, co wykluczyłoby większość popularnych e-sportów — wraz z, co ciekawe, podziałem płci wśród graczy i „technicznymi barierami wejścia” (które odczytuję jako gry, w które można grać tylko w trybie rywalizacji na wysokich -końcowe komputery PC, a nie telefony komórkowe czy konsole). Słowami MKOl:

Rozważając te propozycje, ważne jest dla nas, aby prezentowane gry w Olympic Esports Series były zgodne z wartościami olimpijskimi. Obejmuje to włączenie uczestnictwa, takie jak techniczne bariery wejścia, podział bazy graczy ze względu na płeć i unikanie wszelkiej przemocy osobistej, na tle misji MKOl, jaką jest zjednoczenie świata w pokojowej rywalizacji.

W kontekście komentarzy MKOl nawet włączenie Just Dance da się wytłumaczyć. Szeroki zasięg demograficzny gry i łatwość użycia — nie musisz nawet być zręczny w posługiwaniu się kontrolerem — musiały być atrakcyjne z punktu widzenia integracji. Tymczasem skupienie się na grach konsolowych i mobilnych oraz wybór Gran Turismo zamiast, powiedzmy, iRacing, ma sens, gdy weźmie się pod uwagę wymóg niskiej technicznej bariery wejścia.

Kolejną zmarszczką jest decyzja MKOl o współpracy z międzynarodowymi federacjami sportowymi przy wyborze gier do pracy — tak więc Fédération Internationale de l’Automobile zasugerowała Gran Turismo jako reprezentację sportów motorowych, zasugerowała Światowa Federacja Łucznictwa Tic Tac łuk, i tak dalej. Celem niekoniecznie jest wybranie najsłynniejszych gier — wręcz przeciwnie. Jak mówi MKOl:

Igrzyska Olimpijskie zawsze oferowały różnorodny program, uwzględniający te sporty, których zawodnicy nie korzystają z platformy innych prestiżowych zawodów. Aby zbudować podobnie zróżnicowany program dla Olympic Esports Series 2023, nawiązaliśmy współpracę z międzynarodowymi federacjami (IF), które z kolei proponują partnerstwo z twórcami gier. Chociaż obecnie sporty te nie znajdują się w programie olimpijskim, zarówno szachy, jak i sporty motorowe są uznanymi federacjami międzynarodowymi, dlatego zostały zaproszone do składania wniosków o udział w zawodach.

Jeśli nic więcej, zaangażowanie federacji sportowych wyjaśnia, dlaczego gry FIFA nie reprezentują piłki nożnej, biorąc pod uwagę rozpad związku między organem zarządzającym piłką nożną a wydawcą gier, firmą Electronic Arts.

MKOl twierdzi, że skład nie jest kompletny i może jeszcze dodać nowe gry. „Odbyliśmy interesujące i zachęcające rozmowy z szerszym gronem odbiorców [international federations] i wydawców gier, i oczekujemy dodania kolejnych tytułów do oferty Olympic Esports Series w nadchodzących tygodniach” – czytamy. Wskazuje również na A filmy dokumentalne to działa, w którym występują niektórzy najlepsi gracze FIFA, wśród innych nazwisk e-sportowych.

Jakkolwiek dziwna i nieaktualna może się wydawać playlista Olympic Esports Series dla przeciętnego fana konkurencyjnych gier wideo, MKOl ma przekonujące uzasadnienie wyborów i partnerstw, których dokonał. To prawda, że ​​olimpijski e-sport powinien wyglądać zupełnie inaczej – i rzeczywiście być rajem – od szwindli i bezczelnego handlu, które otaczają ligi zawodowe. Ale to pozostawia dużą lukę do wypełnienia między olimpijskim ideałem e-sportu a popularną wyobraźnią.

Włączenie Gran Turismo i Chess.com to krok we właściwym kierunku. Gdyby MKOl mógł jakoś obejść FIFA i sprowadzić EA SportsFC na pokładzie — lub pozwolić na pozbawione przemocy, ale fantastyczne sporty, takie jak Liga Rakietowa do uwzględnienia — miałoby to ogromne znaczenie dla urzeczywistnienia marzenia o cyfrowym ruchu olimpijskim.

W międzyczasie, co powiesz na miejsce Przełącznik Nintendo Sporty kręgle? Wyobrażam sobie swoje szanse.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Elon Musk walczy z Australią o udostępnienie filmu z nożem w X

Elon Musk jest obecnie uwikłany w spór z władzami australijskimi w związku z żądaniami X usunięcia brutalnych treści dotyczących pchnięcia nożem, które miało...

Pytania do liderów IT i cybernetyków z raportu CSRB Microsoft

W styczniu tego roku zostałem sprowokowany przyznaniem się Microsoftu do udanego ataku przez wspieraną przez Rosję grupę hakerską Midnight Blizzard(znany również jako APT29...

Nowa usługa monitorowania kamerami zewnętrznymi SimpliSafe łączy sztuczną inteligencję z agentami na żywo

SimpliSafe zapewnia monitorowanie na żywo w swoich kamerach zewnętrznych, dodając do usługa monitorowania na żywo w pomieszczeniach wystartował w zeszłym roku. Nowa...
Advertisment