Chrome mógłby ostatecznie być na sprzedaż, gdyby Departament Sprawiedliwości USA osiągnie swoją drogę w procesie środków zaradczych USA przeciwko Google. I już są kupujący w kolejce w drzwiach Google.
Każda potencjalna sprzedaż może nie nastąpić dla bardzo długo. Proces Remedies jest wciąż trwa, decyzja w tym procesie nie jest spodziewana przez jakiś czas, a Google już powiedział, że będzie się odwołał, co z pewnością zwiększy więcej czasu i ostatecznie może odwrócić orzeczenie, w którym Google mógł zostać zmuszony do sprzedaży przeglądarki.
Ale powiedzmy, że Google musi sprzedawać Chrome – kto tego chce? A dlaczego? Otrzymujemy niektóre z tych odpowiedzi z procesu środków zaradczych.
Zacznijmy od tego, dlaczego: przeglądarka to świetny sposób na promocję własnej wyszukiwarki. Zwłaszcza przeglądarka, która jest tak szeroko stosowana jak chrom. Google tworzy Chrome, więc oczywiście ma sens, że Google zapewnia również wyszukiwanie Google jako domyślny sposób wyszukiwania sieci. Chrom jest również najczęściej używaną przeglądarką z szerokim marginesem – ma szacunkową Dwie trzecie udziału w rynku przeglądarki – oznacza to, że wiele, wiele, wiele innych osób korzysta z wyszukiwarki Google zamiast innych wyszukiwarek tylko dlatego, że jest to domyślne.
Ale zainteresowanie to nie tylko naciskanie na wyszukiwanie – przeglądarka tak duża, jak Chrome daje firmom powierzchnię, aby popchnąć prawie wszystko. Posiadanie Chrome pozwoliłoby firmie nagle umieścić produkty przed cztery miliardy ludzi. Jeśli jesteś na górze, próbując uzyskać przyczepność, jest to nie do pobicia, zwłaszcza jeśli jesteś na górze, jak firma AI, która próbuje zastąpić domyślną – która teraz jest Google.
Oto chętny potencjalni nabywcy – przynajmniej o tym wiemy:
Yahoo nie jest jedyną firmą szacującą cenę w jedenastu cyfr; Gabriel Weinberg, dyrektor generalny DuckDuckGo, zeznał, że Chrome może być warty, w szacunku „z tyłu„ z tyłu ”, do 50 miliardów dolarów według Bloomberg. Czy więc firma powinna mieć możliwość zakupu Chrome, wydaje się prawdopodobne działka pieniężny.
Ale ta ogromna inwestycja może być tego warta. Ktokolwiek kupuje Chrome, natychmiast posiadałby platformę z miliardami użytkowników. A teraz, w chwili Google wygląda na wrażliweutrata przeglądarki z konkurencją byłoby prawdopodobnie znaczącym ciosem.