Dlaczego Concord się nie powiódł, od zaskakujących decyzji Sony po prostą rozgrywkę


Zgoda jest kompetentną, dobrze wykonaną grą. Albo raczej byłBędę mieć problemy z czasem, jeśli chodzi o pisanie o Zgodaponieważ od 6 września gra została zamknięta na czas nieokreślonyzaledwie dwa tygodnie po jej powstaniu. Czy kiedykolwiek powróci? Firewalk Studios, które opracowało grę dla Sony, twierdzi, że bierze Zgoda offline i zwrot pieniędzy kupującym, podczas gdy „określa[s] najlepsza droga przed nami”. Ale trudno wyobrazić sobie zdrowszą przyszłość dla gry, z którą niewielu ludzi zdawało się utożsamiać, a wielu aktywnie kibicowało jej porażce.

Tak wiele wyborów dokonanych podczas wdrażania Zgodaktóry według doniesień był rozwijany przez co najmniej sześć lat, wydawał się zagadkowy. Sony i Firewalk po raz pierwszy ujawniono grę na początku 2023 rokuw formie retro-futurystycznego, przesiąkniętego syntezatorami zwiastuna, który nie przekazywał prawie nic na temat gry poza jej poczuciem stylu. Dowiedzieliśmy się wtedy, że Zgoda miała być „nową strzelanką pierwszoosobową z trybem wieloosobowym PvP”, gdy zostanie wydana w 2024 r., ale nie obiecano żadnych unikalnych cech sprzedażowych.

Cały rok później, Zgoda ponownie się pojawił. Zręczny filmik przedstawił obcych dziwaków, głupie roboty i zatwardziałych najemników ze świata science fiction Firewalk. Wyglądało to całkiem zabawnie, choć niejasno znajomo. Otrzymaliśmy też pierwsze spojrzenie na Zgodarozgrywki, która krótko po tym przekazała pewną kombinację Destiny’s Crucible, dowcipnych dziwaków z Guardians of the Galaxy i mechaniki Overwatch skupionej na bohaterach. To trzy ukochane cechy (lub one był raz), jeszcze Zgoda początkowo spotkało się ze wzruszeniem ramion.

Podczas dwóch weekendów testów beta i premiery pod koniec sierpnia gracze nie pojawili się na Zgoda. Odbiór gry był na pierwszych stronach gazet ze względu na niską liczbę graczy — w wersji na PC grało około 700 graczy jednocześnie, według SteamDBgwóźdź do trumny dla gry. Nikt nie wydawał się być zainteresowany oglądaniem, jak inni grają Zgoda albo tylko z niewielka liczba streamerów Twitcha, którzy trzymają się gry dzień po premierze.

W teorii, Zgoda powinno przypaść do gustu odbiorcom, którzy chcieli czegoś oryginalnego (czytaj: nie sequela) i nie chcieli agresywnych, napędzanych karnetem bojowym taktyk monetyzacji, powszechnych w wielu współczesnych grach wieloosobowych. Firewalk spełniło oczekiwania na pewnym poziomie — gra działa wystarczająco dobrze — ale ZgodaGłówne idee po prostu nie pokrywały się ze sposobem, w jaki ludzie faktycznie grają w gry wideo, takie jak Zgoda.

Najbardziej przekonującą cechą formuły Firewalk jest mechanika zmiany bohaterów. Zgodagracze są zachęcani do zamiany postaci, znanych jako Freegunners, gdy się odradzają. Dzięki temu cała drużyna otrzymuje szereg profitów. Wybór postaci, takiej jak snajper Vale, na przykład, wzmocni każdą inną drużynę większym zasięgiem broni. Następnie wybór postaci, takiej jak fungal weirdo Lark, zwiększy prędkość przeładowania u wszystkich. Te profity dla załogi kumulują się, dzięki czemu twoja drużyna jest skuteczniejsza w trakcie meczu.

Reklama

Dlatego zachęca się do zmiany postaci, co widać również po fakcie, że niektórzy Freegunnerzy mają technologię do rozmieszczenia: Lark może upuścić wzmacniające Spore Seeds, Duchess może budować mury, a Daw może kłaść lecznicze podkładki. Te rozmieszczalne przedmioty utrzymują się (pod warunkiem, że drużyna wroga ich nie zniszczyła), nawet gdy zmienisz postać. Inteligentny zespół może szybko zgromadzić długą listę wzmocnień i wyposażyć swoją drużynę, taktycznie wybierając i zmieniając postacie, co prowadzi do intrygującej dynamiki.

Ale ta dynamika jest subtelna i nieco nudna, podobnie jak reszta Zgoda. Co gorsza, ten system wydawał się sprzeczny z tym, jak wiele osób gra w gry skupione na postaciach, gdzie skupiają się na głównej postaci lub niewielkiej grupie postaci i próbują je udoskonalić. Co najgorsze, nie są one zbyt dobrze wyjaśnione w mdłym samouczku gry.

Concord miał przynajmniej spójną estetykę projektu postaci, nawet jeśli nie była ona atrakcyjna
Zdjęcie: Firewalk Studios/Sony Interactive Entertainment

Mechanice gry brakowało osobowości, która mogłaby zrekompensować te niedociągnięcia. Strzelanie wydaje się solidne, ale nie ma żadnych efektownych ostatecznych ciosów ani ruchów kończących, wokół których można by zbudować emocjonujące momenty gry, a mecze mogą się kończyć w mało ekscytujący sposób. Rzadko w czasie, gdy grałem w tę grę w ciągu ostatnich dwóch tygodni, doświadczyłem dreszczyku emocji związanego ze zwycięstwem w walce na bliskim dystansie. Wiele gier było miażdżących. Większość z tych meczów nie zmusiła mnie do ponownego ustawienia się w kolejce na kolejną rundę ZgodaSystem progresji gry dał mi mnóstwo alternatywnych kolorów strojów i gadżetów, za pomocą których mogłem dostosować moją postać, zdobywając XP, ale niewiele z tych kosmetycznych rzeczy uznałem za wystarczająco interesujące, aby je odblokować.

Część mojej apatii wobec gry bierze się z jej postaci, z których większość jest dość nijaka. Wiele z nich nie przekazuje w sposób silny swoich mocy lub ról wykraczających poza ich sylwetkę lub broń, którą trzymają. Często łapałem się na tym, że przeglądałem wyposażenie postaci i umiejętności bohaterów, zdezorientowany ich niespójnymi kombinacjami broni i umiejętności. Nigdy tak naprawdę nie ciągnęło mnie do żadnej z nich ZgodaFreegunners: niektórzy mają nudne, nieatrakcyjne projekty, niektórzy odrzucili mnie swoim monotonnym, obślizgłym nastawieniem, a niektórzy po prostu nie wydają się zbyt interesujący, by nimi grać. Mają też złe, zapomniane imiona (Daw, Lennox, 1-OFF, Vale itd.), które nie dają żadnych wskazówek co do ich ról ani umiejętności.

Artyści Firewalk z pewnością włożyli wiele wysiłku i pieniędzy w stworzenie świata i postaci Zgoda interesujące. Obce planety wyglądają pięknie. Menu i elementy interfejsu użytkownika są ostro zaprojektowane. Studio wydało również wiele animowanych krótkich filmów o postaciach, a gra ma cotygodniowe przerywniki filmowe, które rozwijają historię nieudaczników Freegunners. W grę wpleciono również ogromną ilość pisemnej wiedzy; jeśli chcesz poświęcić czas na jej chłonięcie, jest interaktywna mapa wpisów tekstowych, która wyjaśnia planety, technologię, szlaki żeglugowe i źródła paliwa Zgodawszechświata. Nigdy nie uważałem żadnej z tych zbędnych historii za szczególnie wciągającą, mimo że było jej tak dużo. Sony i Firewalk zdawali się zakładać, że ludzie przyjdą i zainteresują się postaciami i historią, a nawet samą grą.

Zrzut ekranu wpisu o historii Talon z Galaktycznego Przewodnika Concorda

Klimat retro-science fiction Concordu, głęboka historia i projekty inspirowane twórczością Moebiusa po prostu nie przerodziły się w coś wielkiego
Zdjęcie: Firewalk Studios/Sony Interactive Entertainment

Wiedza, postacie i rozgrywka Zgoda nie znalazło oddźwięku u szerokiej publiczności. To przykre, że próba czegoś oryginalnego po prostu nie wychodzi, a jego krytycy rzucają się na nią, gdy stawką są tu środki do życia ludzi. Ale po zagraniu Zgoda od wersji beta do obecnego stanu, rozumiem zbiorowe wzruszenie ramion dla gry. Nie zrobiła wystarczająco dużo interesujących rzeczy, aby oderwać mnie od Ostrzeżenia 2gra, w którą gram niemal codziennie, i która nie wyróżnia się niczym szczególnym od typowych gier wieloosobowych, takich jak Walorant, Kontratak 2, Legendy Apexi kilkanaście innych. ZgodaKonkurenci mają tę przewagę, że są darmowi, czego gra Firewalk nie miała. Ale rywale gry wyróżnili się również z wielu innych powodów: sympatyczni bohaterowie bazujący na znanych archetypach heroicznych, dojrzałe i odrębne tryby rozgrywki, strzelanie i równowaga postaci dopracowane przez lata testów i opinii.

Zgoda nie mogła konkurować. Po prostu nie miała charyzmy ani wyjątkowości wielu gier, które pojawiły się przed nią. Nie miała wystarczająco odrębnej osobowości i jest zadziwiające myśleć, że były szef PlayStation, Jim Ryan, kiedyś chwalił się, że będzie to „solidny dodatek do portfolio PlayStation Studios”. Nie jestem pewien, co takiego zobaczył w grze, że przekonało Sony, że gra może się przebić, ani jakie złe zarządzanie miało miejsce za kulisami, co doprowadziło do ostatecznego nieudanego produktu.

Widać, że włożono w to mnóstwo pasji i wysiłku. Zgoda w celu stworzenia czegoś nowego. I miejmy nadzieję, że Firewalk i Sony znajdą sposób, aby wydobyć grę z jej wczesnego grobu. Przynajmniej, ZgodaLepsze pomysły firmy mogą zainspirować innych producentów gier do wdrożenia kilku jej innowacji — i być nauczką dla innych deweloperów, aby nie powtarzali błędnych obliczeń, jakie popełniły tutaj Sony i Firewalk.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple otwiera ogromne laboratorium badawcze w Chinach w obliczu ostrej konkurencji dotyczącej iPhone’a

Apple otworzyło nowe, ogromne laboratorium badawcze w Shenzhen w Chinach. Laboratorium zostało ogłoszone po raz pierwszy w marcuAle the Południowochińska poczta poranna raporty...

LIAN LI i PCMR wprowadzają na rynek kompaktową obudowę PC O11 Vision

LIAN LI Industrial Co. Ltd., wiodący producent obudów i akcesoriów do komputerów PC, wprowadził najnowszy model do swojej serii obudów PC O11 z...

ENERMAX ogłasza obsługę chłodnic procesora dla gniazda Intel LGA1851 nowej generacji

ENERMAX, wiodąca w branży jednostka zajmująca się projektowaniem wysokowydajnego sprzętu komputerowego i rozwiązań chłodzących, ogłosiła, że ​​jej linia produktów do chłodzenia procesorów obsługuje...
Advertisment