Jesteśmy świadomi nazewnictwa doniesień medialnych 5CA jako przyczynę naruszenia bezpieczeństwa danych u jednego z naszych klientów. Wbrew tym doniesieniom możemy potwierdzić, że żaden z nich Systemy 5CA byli zaangażowani, a firma 5CA nie zajmowała się żadnymi dokumentami tożsamości wydanymi przez rząd dla tego klienta. Wszystkie nasze platformy i systemy pozostają bezpieczne, a dane klientów są nadal chronione w ramach ścisłej ochrony danych i kontroli bezpieczeństwa.
Prowadzimy w tej sprawie śledztwo kryminalistyczne i ściśle współpracujemy z naszym klientem, a także doradcami zewnętrznymi, w tym ekspertami ds. cyberbezpieczeństwa i hakerami etycznymi. Na podstawie tymczasowych ustaleń możemy potwierdzić, że do zdarzenia doszło poza naszymi systemami i to 5CA nie zostało zhakowane. Nie ma dowodów na jakikolwiek wpływ na innych klientów, systemy lub dane 5CA. Systemy kontroli dostępu, szyfrowania i monitorowania są w pełni sprawne i, jako środek zapobiegawczy, są poddawane wnikliwemu przeglądowi.
Ze wstępnych informacji wynika, że przyczyną zdarzenia mogło być m.in błąd ludzkiktórego zakres jest nadal badany. Pozostajemy w bliskim kontakcie ze wszystkimi właściwymi stronami i po potwierdzeniu podzielimy się zweryfikowanymi ustaleniami.