Diablo 2 po raz pierwszy od dekady odzyskuje równowagę dzięki Diablo 2 Zmartwychwstały oraz łatkę 2.4, która pojawi się w publicznej sferze testowej gry wkrótce po nowym roku.
Deweloperzy Blizzarda, wyjaśniając łatkę, zauważyli, że oryginał Diablo 2 otrzymał łatkę 1.13c w 2010 roku i „oficjalnie była to ostatnia zmiana balansu, która została dodana do gry”. Tak więc pod względem rozgrywki Diablo 2 ZmartwychwstałyZajęcia rozpoczęły się tam, gdzie zakończyły się 11 lat temu, kiedy pod koniec września wystartował remaster.
„Po przywróceniu gry współczesnym widzom uważamy, że nadszedł właściwy czas na ewolucję Diablo 2 jeszcze dalej z łatką 2.4”, powiedzieli deweloperzy w komunikacie prasowym, „która wprowadzi ulepszenia w balansie, kilka ekscytujących zmian w przedmiotach i nie tylko”.
Burza śnieżna ma więcej na temat tego, co to oznacza dla klas, ale ogólnie rzecz biorąc, programiści zauważyli, że niektóre style gry stają się bardziej opłacalne w Diablo 2: Wskrzeszeni (lub odwrotnie, stając się większym wyzwaniem, niż zamierzali). Blizzard będzie więc szukał wzmocnienia niektórych umiejętności, aby zachęcić graczy do korzystania z różnych obszarów w ich drzewkach profitów. Deweloperzy przedstawili w środę bardziej szczegółowe wyjaśnienie, ale ogólnie rzecz biorąc, chcą ulepszyć i zachęcić bardziej, niż chcą osłabić.
Zmiany te wejdą w życie przed rozpoczęciem gry rankingowej. Będzie to obejmować cztery różne tryby drabinkowe, standardowy i hardcore, z zawartością rozszerzenia Lord of Destruction i bez niej. Gra rankingowa pozwoli graczom odblokować zupełnie nowe słowa runiczne, które nie pojawiły się w oryginale Diablo 2. Dodatkowo te słowa nie będą dostępne w grze bez drabinki, tak samo jak ich poprzednicy w oryginalnej grze.
Kierownik ds. projektowania Robert Gallerani i starszy producent Matthew Cederquist omówią te i inne zmiany podczas transmisji aktualizacji deweloperskiej, która odbędzie się w czwartek, 16 grudnia o godzinie 11:00 czasu polskiego (20:00 czasu EST). Dostroić przez kanał Gallerani na Twitchu.