Przeznaczenie 2 deweloper Bungie zwalnia 220 osób, CEO Pete Parsons ogłoszono w środę w poście na stronie internetowej Bungie. Bungie wcześniej zatrudniało ponad 1000 osób do obsługi trwającego projektu Przeznaczenie 2jego następna gra Maratoni „kilka projektów inkubacyjnych”. Firma ogranicza tę liczbę do 850: 220 osób zostało zwolnionych, 155 osób zostanie przeniesionych do Sony Interactive Entertainment, a około 75 do nowego studia, według reportera Bloomberga Jasona Schreiera.
„Te działania wpłyną na każdy szczebel firmy, w tym na większość naszych stanowisk kierowniczych i starszych liderów” — napisał Parsons. „Dzisiaj jest trudny i bolesny dzień, szczególnie dla naszych odchodzących kolegów, którzy wnieśli ważny i cenny wkład w Bungie. Naszym celem jest wspieranie ich z najwyższą starannością i szacunkiem. Dla wszystkich dotkniętych tą redukcją etatów zaoferujemy hojny pakiet odejścia, w tym odprawę, premię i ubezpieczenie zdrowotne”.
Parsons wymienił kilka powodów zwolnień — „rosnące koszty rozwoju i zmiany w branży, a także utrzymujące się warunki ekonomiczne”, a na koniec to, co Parsons opisał jako „niedobór jakości” Przeznaczenie 2 ekspansja Spadek światłaDodał, że Bungie podjęło „wyczerpujące wysiłki”, aby złagodzić liczbę zwolnień.
Oprócz zwolnień Parsons powiedział, że Sony Interactive Entertainment zatrudni pracowników, aby zbudować nowe studio, które opracuje jeden z wyżej wymienionych projektów inkubacyjnych — „grę akcji osadzoną w zupełnie nowym uniwersum science-fantasy”. Parsons dodał później, że program inkubacyjny „rozciągnął nasz talent zbyt cienko, zbyt szybko”. Kontynuował: „Zmusił również nasze struktury wsparcia studia do skalowania na większym poziomie, niż moglibyśmy realistycznie obsłużyć, biorąc pod uwagę nasze dwa główne produkty w fazie rozwoju — Destiny i Maraton.”
Najnowsze od Bungie Przeznaczenie 2 ekspansja, Ostateczny kształtukazał się 4 czerwca i odniósł sukces wśród krytyków. Spadek światła przychód Bungie nie osiągnął oczekiwanych 45%, a Parsons obwinił rozszerzenie o spadek retencji graczy, zgodnie z raportem Bloomberga z października 2023 r.. Spadek światła został wydany w lutym 2023 r., po czym Bungie zwolniło około 100 pracowników. Niedługo potem Parsons zwrócił się bezpośrednio do graczy w wiadomości opublikowanej na stronie internetowej Bungie: „Wiemy, że straciliśmy wiele z waszego zaufania. Destiny musi zaskakiwać i zachwycać. Nie robiliśmy tego wystarczająco często i to się zmieni”.
Spadek światłachoć Parsons opisał to jako „niedoskonałość jakościową”, nadal pomogła Przeznaczenie 2 osiągnąć najwyższą liczbę graczy grających jednocześnie na platformie Steam podczas premiery — liczbę, która niemal dorównała premierze Ostateczny kształt.