Czy tęsknisz za seks-sztuką smoków z serialu „House of the Dragon” w sezonie 2?


Milly Alcock powróciła do roli Rhaenyry Targaryen (przez wizja wywołana przez Harrenhala) w ostatnie kilka odcinków Dom Smoka. I tak też się stało, że australijska aktorka kiedyś nazwała to najbardziej zaskakującym elementem Dom Smoka scenografia: pornograficzne freski w Czerwonej Twierdzy.

„Chodzimy dookoła. My [Alcock and co-star Emily Carey] patrzymy w górę i myślimy: No cóż… to ciekawe”, powiedział Alcock podczas okrągłego stołu w 2022 r. przed pierwszym sezonem. „Gobeliny mężczyzn i kobiet uprawiających miłość; kobiet i kobiet uprawiających miłość — smoków uprawiających miłość, w tym także ludzi. Ale jak wszędzie.”

Jeśli oglądasz sezon 2 (lub nawet sezon 1) Dom Smoka nie czułem się jak nieprzerwana parada fresków seksu smoka, nie martw się; zaskakująco, skanują się jako dość subtelne w serialu, gdy się pojawiają, co jest coraz rzadsze. Scenograf Jim Clay powiedział, że był to celowy wybór, w celu sprawienia, aby wyglądało, jakby blask opuścił Red Keep w okresie urzędowania Aegona (i Alicent).

„Targaryenowie to rodzina o ogromnej władzy, kontroli i kazirodztwie” – powiedział Clay portalowi Polygon. „Czerwona Twierdza — to było coś w rodzaju dekadenckiego miejsca pod rządami [Viserys]. A potem umarła mu żona i […] Wpływ Alicent był nieco bardziej purytański i monastyczny (pomimo jej własnych działań).

Reklama

Obraz: HBO

Król Viserys (Paddy Considine) siedzi w swoim pokoju, z modelem King's Landing przed sobą. W tle za nim na ścianie jego sypialni widać freski seksu

Ujęcie pornograficznego fresku w komnatach królowej Aemmy z odcinka pilotażowego (po lewej) oraz sztuki seksualnej w komnacie króla Viserysa w odcinku 4 pierwszego sezonu (po prawej).
Obraz: HBO

Styl był taki sam jak reszta Dom Smoka‘s art, który Clay nazywa „zasadniczo średniowiecznym”. (Choć zauważa, że ​​„próbuje wprowadzić elementy, które nie są czysto renesansowe, po prostu trochę to zmieniamy, aby nie były to znane brytyjskie lub europejskie budynki renesansowe”). Przypisuje showrunnerom sezonu 1 Ryanowi Condalowi i Miguelowi Sapochnikowi pomysł na sztukę pornograficzną jako środek do pokazania, jak rozpieszczające, a nawet miękkie było życie pod rządami Viserysa. Ale to Clay zaangażował artystę Steve’a Mitchella do stworzenia grafiki do serialu.

„Steve potrafi zrobić wszystko, od małego fresku po ogromne, 200-stopowe tło” – mówi Clay o pracy Mitchella (która jest również eksponowana za okrągłym stołem Harrenhal). Co jest dobre, ponieważ mieli wiele do zrobienia, aby King’s Landing sprawiało wrażenie bujnego. „Dość trudno sprawić, aby taki budynek wydawał się dekadencki, ponieważ nie mamy sztuki, którą moglibyśmy umieścić wokół, poza pornograficznymi freskami”.

Mimo to nawet tego rodzaju tło „miękkiego umeblowania” ma znaczenie — a jego brak przyczynił się do tego, że zamek wydaje się bardziej tym, czym jest, a czego Clay i jego zespół początkowo starali się uniknąć: „zimnym, kamiennym zamkiem”. Jest znamienne, że większość pomieszczeń w Keep zaczyna przypominać bardziej surowe kwatery mieszkalne Otto Hightowera, w tym Siedmioramienną Gwiazdę Siedmiu na ścianach, bardziej widoczną niż wcześniej. To jego gust w dużej mierze dyktował wygląd Czerwonej Twierdzyczy jest Ręką Króla, czy nie, a Aegon jest na tronie tylko dzięki manipulacjom. Nawet własny pustelniczy styl Alicent jest produktem manipulacji i wpływu jej ojca, a nastrój zamku podąża za tym, pozostawiając zamek bardziej uproszczonym i ponurym. W rezultacie rzeczy wydają się o wiele chłodniejsze w Królewskiej Przystani — od sztuki na ścianach, do łapaczy szczurów zawieszonych na zewnątrzi światło wpadające przez okna.

Aegon (Tom Glynn-Carney) stoi i patrzy na swoją matkę (Olivia Cooke). Za nią widać ścianę z gobelinami seksu człowieka/smoka

Kadr z 4. odcinka 2. sezonu, w którym nadal można zobaczyć trochę Dom Smoka energia pornograficznej tkaniny.
Obraz: HBO

Takie szczegóły można uznać za drobnostkę w kontekście Dom Smokawiększy spisek wojenny. Ale ich utrata mówi wiele o tym, jak Hightowersowie prowadzą ten reżim i jak chcą, aby rodzina się rozwijała. To usunięcie linii, wymazanie zawiłości (dziwacznych, władczych i innych) linia Targaryenów w ten sam sposób co król Robert w Gra o tron ukrył wszystkie czaszki smoków, gdy zdobył Królewską Przystań.

Dlatego ma sens, że widzimy sztukę w jednym godnym uwagi miejscu w najnowszych odcinkach sezonu 2, jakkolwiek zagnieżdżona jest za pustymi półkami: w komnatach Aegona, dawniej Viserysa. W Królewskiej Przystani wciąż jest trochę starych zwyczajów — ale niestety, jak pokazuje bitwa w odcinku 4to nie wystarczy, żeby wygrać wojnę.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pokémon Go Jangmo-O Guide Day Day

Pokémon Go ma Dzień społeczności Jangmo-O wydarzenie na 21 czerwca od 14 do 17 w czasie lokalnym.Zgodnie z oczekiwaniami podczas wydarzenia z...

iPhone’y i iPady są teraz wyposażone w etykiety energetyczne UE

Jeśli mieszkasz w Unii Europejskiej i odwiedzasz dziś stronę Apple, zauważysz nowy fragment informacyjny obok iPhone'ów i iPadów: kolorowe etykiety energetyczne oceniające wydajność...

Meta rozmawiała z zakupem maszyn myślących, zakłopotania i bezpiecznej superinteligencji

W tym momencie łatwiej jest powiedzieć, które startupy AI Mark Zuckerberg nie spojrzał na pozyskanie.Oprócz Ilya Sutskever Bezpieczna nadintegencja (SSI), źródła mówią mi,...
Advertisment