Ogromna liczba informacji uczniów jest zbierana w ramach środków ochronnych w szkołach średnich i uczelniach, ale uczniowie nie zawsze są świadomi tego, co jest gromadzone i jak są przechowywane i przetwarzane.
Dzieci mogą być narażone na różne szkody onlinez Cyberprzestępstwo Do Doxing i pielęgnacja, z którą mogą nie wiedzieć, jak sobie radzić. Szkoły mają obowiązek zapewnienia, że ich uczniowie będą chronione przed szkodą, ale często starają się uzyskać dostęp do zasobów wymaganych do odpowiedniej ochrony.
Pojawił się nowy przemysł, aby pomóc szkołom lepiej chronić ich uczniów: dostosowanie technologii organów ścigania i wdrażanie ich w sektorze edukacji. Monitorowanie Internetu (w tym śledzenie adresów IP), CCTV i biometryczny skanery (odciski palców, głos i rozpoznawanie twarzyitp.) Są oferowane szkołom i uczelni.
„Monitorowanie urządzeń zostało wywołane przez potrzebę kontrolowania bezpieczeństwa i tego, co przychodzi do środowiska sieci szkolnej”, mówi Colin Tankard, dyrektor zarządzający ds. Cyfrowe ścieżki. „Wydziały IT w szkole są rozciągnięte i nie mają zasobów. Czasami umieszczają coś, co naprawdę kontroluje, lub idą w przeciwną drogę i nic nie robią”.
Ukryty nadzór
Niektóre szkoły monitorują teraz, co robią uczniowie i dokąd idą, a także witryny, które odwiedzają, co piszą i otrzymywane wiadomości, które mogą obejmować informacje finansowe i medyczne.
„Ta technologia skutecznie siedzi w ziemi niczyich – nie jest to Edtech, w tym sensie, że nie jest wykorzystywana do nauczania i uczenia się, i nie jest używana przez same dzieci”, mówi Jen Persson, dyrektor ds. Dyrektora Bronić cyfrowego mnie. „Zazwyczaj jest to niewidoczne na maszynach i za tym, czego używają. Nie jest to coś, o czym dzieci są świadomi”.
Reklama
Informacje o nadzorze są ogólnie przetwarzane i przechowywane przez firmy zewnętrzne, a nie szkoły. Informacje mogą być sprawdzone przez firmę nadzoru pod kątem wskazań niebezpiecznych zachowań. Jeśli znaleziono jakiekolwiek dowody potencjalnego ryzyka lub szkody, do szkoły wysyłane jest ostrzeżenie.
W tej nowej erze etyczne wdrożenie narzędzi monitorowania, oparte na przejrzystości i opiece, jest niezbędne do ochrony uczniów przy jednoczesnym zachowaniu prawa do prywatności
Katherine Howard, Smoothwall
„Aby chronić dane, wszystkie informacje powinny być również szyfrowane w tranzycie i w spoczynku, a szkoły muszą zapewnić, że przechowywanie jest zgodne z lokalnymi przepisami dotyczącymi suwerenności w Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii i USA, z danymi automatycznie wymazującymi po 15 miesiącach, aby zminimalizować ekspozycję”, mówi Katherine Howard, szef edukacji i dobrego samopoczucia. Smoothwall. „W tej nowej erze etyczne wdrożenie narzędzi monitorowania, oparte na przejrzystości i opiece, jest niezbędne do ochrony uczniów przy jednoczesnym zachowaniu ich prawa do prywatności”.
Zakładanie szkoły istnieje niebezpieczeństwo, że jeśli szkoła nie ma przetwarzania danych, wówczas ochrona danych nie ma zastosowania. Jednak według Ustawa o ochronie danych 2018ponieważ szkoły bezpośrednio zbierają dane, szkoła jest uważana za „kontroler danych” i jest odpowiedzialny za odpowiednie przetwarzanie i przechowywanie danych przez wszystkie firmy zewnętrzne.
„Przeraża mnie myślenie, że ustanowiliśmy te narzędzia, które tworzą bardzo poważne i merytoryczne ryzyko, ale ponieważ są pod parasolem zabezpieczenia dzieci, nikt nie chce być małym chłopcem i wskazywać na ubrania cesarza, aby powiedzieć:„ mamy tutaj poważny problem ””, mówi Persson.
Nastolatki są na ogół piśmienne i mogą być technicznie bardziej bystre niż ich nauczyciele i rodzice. Na przykład jedna szkoła wprowadziła drapieżną politykę nadzoru internetowego w sieci studenckiej w celu ochrony uczniów, ale wielu z Uczniowie natychmiast przeszli na używanie danych mobilnych na swoich telefonachtym samym omijając wszystkie środki ochronne, które szkoła wprowadziła.
Normalizacja Panopticon
Pomimo prób obejścia tego monitorowania, stopień technologii nadzoru skupionych na szkołach wciąż normalizuje ideologię, że nadzór władz jest dopuszczalny w imię bezpieczeństwa.
Można argumentować, że powszechna akceptacja nadzoru jest tym, co niektóre firmy zachęcają. Powtarzano próby Wdrażanie technologii nadzoru w sieciach korporacyjnychale takie próby zazwyczaj nie powiod się z powodu negatywnego wpływu na morale w organizacji.
„Tego właśnie chcą pracodawcy w przyszłości od pracowników, wyjaśnili jedną wiodącą brytyjską firmę zajmującą się szkołą bezpieczeństwa na wydarzeniu marketingowym EDTech”, mówi Persson. „W rozmowie na temat zabezpieczenia powiedzieli bardzo wyraźnie, że pracodawcy chcą, aby dzieci były„ na punkcie, zaangażowane i oczekiwane w przyszłości ”.
„Punktem sprzedaży ich technologii bezpieczeństwa było to, że przyzwyczajenie się do tego w szkole pracowników uczyli ich, jak zaakceptować nadzór, którego pracodawcy będą żądać w przyszłym miejscu pracy. Pomysł, że normalizujemy to u naszych dzieci, jest bardzo wyraźny w niektórych firmach”.
Dzieci powinny być chronione przed szkodami online, ale wykonanie wielu z tych zasad koncentruje się na zapobieganiu im dostępu do nieodpowiednich materiałów lub zapobieganiu cyberprzestępczościom w sieci szkolnej, zamiast rozwiązania pierwotnej przyczyny problemu. Zespoły kierownicze mogą myśleć, że rozwiązały wyzwanie związane z szkodą online, jeśli nie jest już związana z siecią szkolną, ale problem może się utrzymywać.
„Szkoły muszą zrobić coś, aby chronić dzieci pod ich opieką, co może oznaczać, że bezpieczeństwo musi być bardziej solidne”, mówi Tankard. „Nie sądzę, żeby to zaczął monitorować to, co mówi się w wiadomościach, ponieważ jest to inwazja na prywatność”.
Ograniczona regulacja
W przypadku tych technologii było również ograniczone nadzór regulacyjny. Technologie nadzoru, które byłyby w inny sposób ściśle kontrolowane i regulowane, gdy wdrażane w przestrzeniach publicznych są rozmieszczane w szkołach i uczelniach.
. UK Ogólne rozporządzenie w zakresie ochrony danych (RODO) Zawiera przepisy mające na celu zwiększenie ochrony danych osobowych należących do każdego w wieku poniżej 18 lat. Przejrzystość i odpowiedzialność są tego częścią: co, w jaki sposób i tam, gdzie przechowywane dane muszą być wyraźnie przekazane uczniom i ich rodzicom/opiekunom. We wszystkich okolicznościach istnieje potrzeba dokładnego rozważenia poziomu ochrony nadanej tym danym.
Dane biometryczne, takie jak odciski palców, są regularnie wykorzystywane do zapłaty za posiłki szkolne. To potwierdza tożsamość bez polegania na gotówce, która może zostać utracona lub skradziona.
Informacje biometryczne mają dodatkową warstwę ochrony regulacyjnej w ramach Ustawa o ochronie wolności 2012przy czym opcje rezygnacji muszą być wyraźnie dostępne, z alternatywnymi rentownymi metodami.
Ilość gromadzonych danych i potencjalna szkoda, jaką może wynosić dzieci, muszą być badane przez rząd i regulowane. Badania wykazał, że nadzór może mieć mrożący czas wpływ na wolność słowa i edukację.
Uczenie maszynowe A narzędzia sztucznej inteligencji (AI) są wykorzystywane do automatyzacji procesu przeglądu danych, ale ponieważ zasadniczo działają jako „czarna skrzynka”, nie ma zrozumienia ich procesów decyzyjnych. Ponadto rozumowanie AI może być wadliwe z powodu stronniczość w danych historycznych i może generować fałszywe pozytywy.
Problem kulturowy
Cybernetyczne zastraszanie i szkody online są nie tylko problemem technologicznym, ale kwestią kulturową wpływającą na wszystkich. Dzieci i rodzice powinni być właściwie wykształcone i informowani o zagrożeniach przedstawionych online oraz o tym, jak mogą bezpiecznie poruszać się po Internecie. Jednak wymaga to czasu i zasobów, których wiele szkół może nie mieć.
Brak edukacji to polityka na poziomie rządowym [for a] Jednolity poziom połączenia [to provide] jasne wskazówki w uznanym standardzie
Colin Tankard, cyfrowe ścieżki
Dostępnych jest wiele zasobów online do zwiększania świadomości zagrożeń online. Wiele szkół wspomina o nich w komunikacji z rodzinami, ale trudno jest wiedzieć, czy takie zasoby są wykorzystywane.
Dzieci powinny być chronione, ale ochrona ta wymaga zrównoważonego podejścia do monitorowania danych, a nie drapieżnego monitorowania Internetu w szkołach, które normalizują ideę ciągłego nadzoru.
„Tym, czego brakuje edukacji, to polityka na poziomie rządowym [for a] Jednolity poziom połączenia ”, mówi Tankard.„ To zabrałoby niektóre z tych problemów, ponieważ byłoby to jasne wskazówki w uznanym standardzie, a wszyscy dostawcy musieliby upewnić się, że są ich częścią. Edukacja nie ma nic takiego. ”
Departament Edukacji zwrócił się o komentarz, ale nie odpowiedział.
Długo zajęło mi docenienie Śmierć. Nie jestem nawet pewien, czy w pełni go dostałem po pierwotnej rozgrywce, która była równa części hipnotyzujące i...
W kwietniu Apple zostało ukarane grzywną w wysokości 500 milionów euro za naruszenie ustawy o rynkach cyfrowych w Unii Europejskiej. Jednak od ogłoszenia...