Czy mogę Cię zainteresować aplikacją, która śledzi twoje zachowanie jazdy?


Aplikacje smartfonów, które śledzą nasze zachowanie jazdy, mogą być kluczem do bezpieczniejszych warunków drogowych.

Fundacja AAA dla bezpieczeństwa ruchu Właśnie opublikowałem badanie, które wykazało, że korzystanie z aplikacji na smartfony do monitorowania zachowania sterownika, a następnie zapewnienie streszczeń tego zachowania za pośrednictwem wiadomości tekstowej lub deski rozdzielczej danych prowadzi do bezpieczniejszej jazdy.

Badacze pożyczyli techniki od ubezpieczenie oparte na użytkowaniu (UBI) Programy, w których firmy ubezpieczeniowe używają aplikacji na smartfony do pomiaru niebezpiecznych zachowań jazdy, takich jak twarde hamowanie, nagłe przyspieszenie i przekroczenie prędkości. Zamiast polegać na danych aktuarialnych, takich jak rekordy jazdy i typ pojazdu, programy UBI wykorzystują dane w czasie rzeczywistym z urządzeń śledzących aplikacje do określenia składek. Są to zazwyczaj programy opt-in, sprzedawane jako sposób na obniżenie składek. Ale jeśli Twoja jazda nie jest tak bezpieczna, jak myślisz, może prowadzić do wyższych miesięcznych płatności.

Większość ludzi ma niechęć do śledzenia w czasie rzeczywistym przez firmę ubezpieczeniową. Ale grupa AAA była w stanie wykazać, że metody te mogą prowadzić do bezpieczniejszej jazdy – nawet po wyłączeniu aplikacji śledzących. Uczestnikom powiedziano, że ich dane były sprawdzane w ramach badania badawczego i nie są wykorzystywane przez firmy ubezpieczeniowe do obniżenia lub podnoszenia stawek.

Większość ludzi ma niechęć do śledzenia w czasie rzeczywistym przez firmę ubezpieczeniową.

Zespół badawczy pokorował 1400 uczestników i podzielił ich na cztery grupy: grupa kontrolna; standardowa grupa sprzężenia zwrotnego, której cotygodniowe informacje zwrotne otrzymywano za pośrednictwem tekstu na wszystkich monitorowanych zachowaniach; Przypisana grupa celów, która otrzymała cotygodniową informację zwrotną na temat jednego zachowania; oraz wybrana grupa celów, która wybrała własne zachowanie, na których można otrzymać informacje zwrotne.

Reklama

Spośród trzech grup zwrotnych 13 procent uczestników wykazało zmniejszenie prędkości, 21 procent wykazało zmniejszenie twardego hamowania, a o 25 procent miało mniejsze szybkie przyspieszenie.

Uczestnicy przekazali również własną opinię na temat taktyki zmiany ich zachowań: 67,4 procent stwierdziło, że zostanie przekonany przez potencjał zarabiania dodatkowych pieniędzy; 53,9 procent lubiło cotygodniowe informacje zwrotne za pośrednictwem wiadomości tekstowej; a 45,8 procent preferowało cotygodniowe pulpit nawigacyjny, który dostarczył szczegółowych informacji na temat jazdy na tydzień.

Zespół badawczy monitorował również korzystanie z smartfonów przez grupy podczas jazdy i był zaskoczony, że okropne zachowanie pozostało w większości niezmienione. Teoretyzowali, że zapewnienie wyjściowych wyników bezpieczeństwa na początku badania doprowadziło kierowców do przekonania, że ​​byli bezpieczniejsi niż w rzeczywistości – a zatem mniej potrzebującym do poprawy.

13 procent uczestników wykazało zmniejszenie prędkości

Po 12-tygodniowym badaniu uczestnicy byli monitorowani przez dodatkowe sześć tygodni bez żadnych informacji zwrotnych w celu ustalenia, czy ich ulepszona jazda utrzyma się. Badanie wykazało, że ogólnie nadal jeźdzą bezpieczniej.

„Zachęcające jest zobaczenie, że wiele osób utknęło z bezpieczniejszymi nawykami nawet po badaniu” – powiedział Jake Nelson, dyrektor ds. Bezpieczeństwa ruchu AAA w oświadczeniu. „To pokazuje, że pozytywne wzmocnienie, nie tylko środki karne, może prowadzić do bezpieczniejszych nawyków jazdy, które mogą uratować życie”.

W 2023 r. Ponad 40 000 osób zginęło w wypadkach pojazdów w USA. AAA twierdzi, że wyniki badań wskazują na potrzebę innowacyjnych podejść do edukacji ludzi o bezpieczniejszych zachowaniach.

Większość ludzi ma niechęć do śledzenia podczas jazdy – zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, że większość kierowców ma przepełnione poczucie własnego zachowania. Ale programy UBI rosną. W 2020 r. Zaoferowano 16 procent klientów ubezpieczeń samochodowych, a 12 procent z nich zapisało się, według USA Today. W 2024 r. 15 procent nabywców zaoferowano UBI, ale prawie jedna piąta z nich się zapisała.

Używamy już naszych telefonów do monitorowania wielu naszych zachowań, w tym naszych kroków, naszego snu i naszych nawyków żywieniowych. Dlaczego nie prowadzić?



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Sony PlayStation 5 Pro głównych projektantów wykonują oficjalne rozkładanie flagowej konsoli

PlayStation 5 Pro Konsola - jak dotąd najbardziej innowacyjna konsola PlayStation - podsyca wrażenia z gier na wyższy poziom z funkcjami takimi jak...

Old Guard 2 trafia Netflix w lipcu w lipcu

Zajęło to tylko pięć lat, ale Netflix w końcu zamknął swój plan, aby premiera Stary strażDługo oczekiwana kontynuacja.Dzisiaj Netflix ogłosił, że dyrektor Victoria...

Kutyczność jest skierowana

W zeszłym tygodniu Aravind Srinivas Aravind Srinivas unosił się Pomysł stworzenia lepszej wersji Siri dla użytkowników iPhone'a. Czy powinniśmy stworzyć wersję Siri, która działa...
Advertisment