Czego dowiedzieliśmy się z wczorajszych komentarzy Tima Cooka?


W środku nie było niespodzianek Wczorajszy raport o wynikach Appleprzy czym spółka odnotowała spadek przychodów w ujęciu rok do roku o blisko 5 miliardów dolarów ostrzegał nas, że możemy się spodziewać.

Bezpośrednio po ogłoszeniu analitycy mieli jak zwykle okazję do zadawania pytań dyrektorowi generalnemu Timowi Cookowi i dyrektorowi finansowemu Luca Maestri. Para zawsze milczy, jeśli chodzi o konkretne plany, ale jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę…

iPhone’y premium sprzedają się dobrze

Apple oczywiście nie podał szczegółowego zestawienia, ale zapytany o podział na modele iPhone’a standardowego i Pro, Maestri zasugerował, że popyt na modele premium jest wysoki – dzięki programom finansowym firmy.

W dalszym ciągu obserwujemy duże zainteresowanie najwyższą gamą naszych produktów i myślę, że jest to połączenie konsumentów chcących kupić najlepszy produkt, który oferujemy w różnych kategoriach, oraz naszej zdolności do zapewnienia, że ​​te zakupy będą bardziej przystępne w ciągu czas. Wprowadziliśmy kilka rozwiązań finansowych – od planów ratalnych po programy handlowe, które obniżają próg przystępności cenowej i dlatego klienci zazwyczaj chcą kupować z najwyższej półki […]

Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich kilku lat – co znajduje również odzwierciedlenie w naszych marżach brutto – zaobserwowaliśmy ten trend, który naszym zdaniem jest dość trwały.

Vision Pro używany w firmach z listy Fortune 100

Zgodnie z oczekiwaniami Apple nie ujawniło nic na temat sprzedaży Vision Pro. Cook rzeczywiście powiedział, że jest on używany w sektorze przedsiębiorstw.

Wspaniale jest także widzieć entuzjazm na rynku przedsiębiorstw. Na przykład ponad połowa firm z listy Fortune 100 kupiła już urządzenia Apple Vision Pro i bada innowacyjne sposoby wykorzystania ich do robienia rzeczy, które wcześniej nie były możliwe, a to dopiero początek.

Szczerze mówiąc, dziwię się, że to tylko połowa: pomyślałbym, że każda większa firma będzie chciała się chociaż pobawić i sprawdzić, czy da się na tym urządzeniu zarobić.

Reklama

Za wcześnie, aby ocenić wpływ DMA w Europie

Bank of America poprosił Apple o komentarz na temat finansowych konsekwencji zmian wymaganych w celu zapewnienia zgodności z przepisami antymonopolowymi europejskiej ustawy o rynkach cyfrowych (DMA). Cook powiedział, że jest za wcześnie, aby to stwierdzić.

Naprawdę jest za wcześnie, żeby odpowiedzieć na to pytanie. Jak zapewne wiecie, w marcu wdrożyliśmy w Unii Europejskiej alternatywne sklepy z aplikacjami i alternatywne metody rozliczeń i tak dalej. Więc, wiesz, skupiamy się na przestrzeganiu zasad, jednocześnie łagodząc wpływ na prywatność i bezpieczeństwo użytkowników, o którym wspomniałeś, i na tym się skupiamy.

Ekscytujące możliwości na rynkach wschodzących

Apple w dalszym ciągu stoi przed wyzwaniami w Chinach, choć twierdzi, że pozostaje optymistą co do tego kraju i wpływu rosnącej tam klasy średniej. Dodatkowo firma zaliczyła rekordowy kwartał w Indiach. Maestri twierdzi jednak, że Apple jest podekscytowany także innymi rynkami wschodzącymi.

Oczywiście Chiny są zdecydowanie największym rynkiem wschodzącym, jaki mamy. Kiedy jednak zaczniemy patrzeć na takie miejsca jak Indie, Arabia Saudyjska, Meksyk, Turcja, oczywiście Brazylia, Meksyk i Indonezja, liczby stają się coraz większe i jesteśmy bardzo szczęśliwi, ponieważ są to rynki, na których nasz udział w rynku jest niski, populacja jest duża i rośnie, a nasze produkty naprawdę robią ogromny postęp na tych rynkach. Poziom zainteresowania marką jest bardzo wysoki.

Kolejny rekordowy kwartał w usługach

Wreszcie, nie jest niespodzianką, że firma ogłosiła kolejny rekordowy kwartał w zakresie usług, wzrost o 14% rok do roku. Baza zainstalowanych użytkowników urządzeń Apple stale rośnie, co pociąga za sobą wzrost zapotrzebowania na wszystko, od pamięci masowej iCloud, przez Apple Music, po nowe Apple Sports.

Poza tym firma zarabia coraz większe kwoty z lukratywnej transakcji utrzymanie Google jako domyślnej wyszukiwarki na urządzeniach Apple – wymyślanie około 15% całkowitych zysków producenta iPhone’a. Ponownie, im więcej tych urządzeń jest w użyciu, tym wyższą kwotę Google jest skłonny zapłacić.

zdjęcie zrobione przez Projekt rzeczywistości klimatycznej NA Usuń rozpryski. Transkrypcja: Sześć kolorów.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Raport ujawnia szczegóły, w jaki sposób Apple Intelligence będzie działać w Chinach

Jak donosi wcześniej, dzisiaj, Apple oficjalnie współpracuje z Alibaba, aby umożliwić Apple Intelligence dla użytkowników iPhone'a w Chinach. Kraj ma ścisłe wymagania regulacyjne...

Anya Taylor-Yoy i Miles Teller gwiazda w nowym filmie The Gorge, strumieniowy teraz na Apple TV+

Apple Today uruchamia kolejny oryginalny film, wąwóz, streaming teraz wyłącznie na Apple TV+. Wąwóz Gwiazdy Anya-Taylor Joy i Miles Teller jako agenci, których zadaniem...

AMD do budowy I/O nowej generacji umiera na Samsung 4NM, a nie TSMC N4P

W styczniu omówiliśmy raport O AMD projektowaniu CCD „Zen 6” nowej generacji na węźle klasy 3 nm przez TSMC oraz opracowanie nowej linii...
Advertisment