Czasy wiedzy o tym, jak duży jest film, najwyraźniej dobiegły końca


Zeszły tydzień, Billie Eilish: Świat trochę rozmazany zadebiutował na Apple TV Plus. Dokument stał się „największym hitem dla młodych dorosłych widzów, jaki Apple do tej pory miał na swoim koncie w filmach i serialach telewizyjnych”. według Ostateczny termin, przyciągając do usługi „rekordowe 33 procent nowych widzów”.

Brzmi imponująco, prawda? Byłoby tak, gdyby Apple podał jakiś kontekst dla deklaracji typu „największy hit” i „rekordowe” reklamy subskrybentów. Zamiast tego zastanawiamy się:

  • Ilu subskrybentów ma obecnie Apple TV Plus?
  • Ile osób faktycznie oglądało Billie Eilish: Świat trochę rozmazany?
  • Ilu z tych nowych subskrybentów korzysta z bezpłatnych planów próbnych Apple TV Plus?
  • Jak wypada porównanie tych wskaźników oglądalności i liczby nowych subskrybentów z każdym innym tytułem?

Bez tego kontekstu mogłoby to obejrzeć 10 milionów ludzi Billie Eilish: Świat trochę rozmazany lub 10 000 osób. Byłem jednym z nich! Ale jest wyraźna różnica między tymi dwiema postaciami. W świecie sprzed transmisji strumieniowej, gdyby dokument został wydany w kinach lub zadebiutował w sieci takiej jak MTV, istniałyby rzeczywiste statystyki. Cotygodniowe raporty kasowe i awarie Nielsena mają na celu zapewnienie publicznego wglądu w to, jak dobrze radzi sobie film lub program telewizyjny.

To nie tylko Apple – przy silniejszym nacisku na streaming, nie ma powodu, aby firmy ujawniały liczby. Ponieważ coraz więcej oryginalnych seriali i filmów ma premierę w serwisach streamingowych, a coraz więcej filmów jest usuwanych z kin wcześniej, aby przejść do usługi przesyłania strumieniowego, pomysł na to, co jest uważane za oficjalny hit, staje się znacznie trudniejszy do wyśledzenia. Oto kilka przykładów z ostatnich kilku miesięcy:

  • Hulu Najszczęśliwszy sezon był „najczęściej oglądanym filmem spośród wszystkich nabytych i Hulu Original” w weekend otwarcia.
  • Zaledwie kilka tygodni przed Najszczęśliwszy sezon, Hulu Biegać ustanowił rekord „najczęściej oglądanego filmu w historii w Hulu podczas weekendu otwarcia”.
  • HBO Max’s Małe rzeczy Według Andy’ego Forssella, dyrektora wykonawczego WarnerMedia, „szybko strzelił do pierwszego miejsca” w weekend otwarcia.

W tej chwili nie ma powodu, aby firmy publikowały numery. To strategia oparta na woli. Film lub program telewizyjny radzi sobie zdumiewająco dobrze, a to dobry powód, dla którego firma taka jak Disney czy Netflix ma się świetnie bawić. (Wydawcy gier wideo stosują podobną strategię przechwalania się liczbami). Netflix to zauważy 99 milionów kont gospodarstw domowych Obejrzane co najmniej dwie minuty z Ekstrakcja w ciągu pierwszych czterech tygodni od jego wydania. Brzmi naprawdę dobrze! Niestety, jest to również najważniejsza usługa przesyłania strumieniowego, która dotyczy oglądalności. Ale ile osób skończyło oglądać Ekstrakcja w porównaniu z tym, ile osób mogło to rzucić i po pięciu minutach zdecydowało się po prostu obejrzeć Wiedźmin znowu czy zrobić coś zupełnie innego?

Nie ma to znaczenia dla firm zajmujących się transmisją strumieniową. Netflix ma ponad 203 miliony subskrybentów i rośnie. Disney Plus, Hulu, HBO Max, i Paw rosną również w oparciu o kwartalne zarobki. Apple nigdy nie ogłosił, ilu abonentów ma Apple TV Plus, ale zewnętrzne firmy analityczne wielokrotnie wskazywały, że znaczna część jego bazy abonentów korzysta z bezpłatnych okresów próbnych.

Reklama

Kasa nie dyktuje jakości, ale śledzi globalne zjawiska kulturowe. Jako Todd Boyd, profesor kultury popularnej na Uniwersytecie Południowej Kalifornii powiedział NPR, „Są jak wielkie wydarzenie, które dla wielu osób jest opcją, w której mogą powiedzieć:„ Brałem udział w czymś, w czym uczestniczyło również wiele innych osób ”, a to pozwala na określenie ich jako części grupy. ” W przypadku Avengers: Endgameludzie starali się, aby był to najbardziej udany film wszechczasów, śledzenie codziennych numerów kas.

W zeszłym roku współzałożyciel Netflix, Ted Sarandos, powiedział analitykom, że firma jest co odpowiada filmom wartym miliardy dolarów. Film za miliard dolarów – nowy Gwiezdne Wojny, Szybcy i wściekli, Marvel czy DC – mówi o sile zjawiska kulturowego, o prawdziwym momencie popkultury. To znak, że coś jest celebrowane i doświadczane przez miliony innych ludzi na całym świecie – ludzi, którzy poszli do kina i prawdopodobnie obejrzeli całą sprawę. Tak jak Bilge Ebiri napisał o godz Sęp, mając publiczne dane o osobach, które obejrzały cały film w serwisie Netflix, Hulu lub HBO Max „mówi nam nie tylko, czy film lub program trafił do właściwych osób, ale także, czy ci ludzie utknęli w tym, czy nie – może nawet wstrzymują oddech , podobało mi się ”.

Ponieważ przyszłość kin jest tak niepewna, stanie się to tylko większym problemem, który zostanie przeniesiony na platformy streamingowe. Jeszcze mniej danych będzie dostępnych na temat tego, jakie pokosy ludzi oglądają. W rezultacie więcej wrażeń wizualnych będzie coraz bardziej izolujących. Ludzie lubią uczestniczyć w kulturze popularnej, oglądać hit, który oglądają wszyscy inni – ale ustalenie, co jest hitem, a co nie, jest znacznie trudniejsze do ustalenia.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wszystkie lokalizacje ukrytych twarzy w Hellblade 2

Znajdziesz ukryte kamienne twarze rozsiane po całym terenie Saga Senuy: Hellblade 2. Znalezienie tych przedmiotów kolekcjonerskich i skupienie się na...

23 maja 2024 r. — MacBooki ze wszystkimi ekranami, aktywności na żywo w Shazam i nie tylko

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...

Czy możesz umieścić gry Steam w swoim testamencie?

Pewnego dnia umrzesz. Wszyscy to zrobimy. Ale co stanie się z Twoją biblioteką gier cyfrowych, gdy to zrobisz? ...
Advertisment