Ćwiczenia praktyczne Elden Ring: wrażenia z podglądu testu zamkniętej sieci


Pierścień Eldena, nowa gra z Mroczne dusze oraz Krwiopochodne programista FromSoftware, czuje się jak ponowne połączenie ze starym przyjacielem. Rozegranie kilkugodzinnego nadchodzącego testu sieciowego gry — wersji beta gry, która oferuje odcięty fragment Pierścień Eldenawielki otwarty świat — czułem się, jakbym wrócił do gry w Dark Souls 3, tylko większe, szersze i z mnóstwem nowych rzeczy do zobaczenia, zebrania i walki.

Ale z pewnością będzie to znajome, zwłaszcza jeśli grałeś w nową odmianę gry FromSoftware, której pionierem był Dusze demonów ponad dekadę temu.

W obszarze otwierającym wersję beta znajduje się sekcja o nazwie Jaskinia Wiedzy, strefa samouczków, która uczy graczy podstaw Pierścień Eldena. Długoletni gracze Dark Souls będą potrzebować niewiele tej edukacji poza odświeżeniem nowego żargonu. Zamiast szukać ulgi przy ogniskach Dark Souls, gracze odpoczywają i odzyskują siły w Sites of Grace. Zamiast zbierać dusze jako uniwersalną walutę, gracze zbierają runy. Znajdziesz tam przedmioty niezbędne do przywołania innych graczy do twojego świata, kolorowe kamienie, które możesz zostawić jako bułkę tartą oraz parę butelek, które uzupełnią punkty zdrowia i magii. Sama walka jest prawie identyczna jak w najnowszej fantasy RPG akcji FromSoft z 2016 roku Dark Souls 3. (W porządku. Te gry mają doskonałą walkę.)

Innymi słowy, weterani FromSoftware powinni poczuć się jak w domu po nauczeniu się lokalnego dialektu.

Reklama

Zdjęcie: z oprogramowania/Bandai Namco

Wyjście na zewnątrz do świata Pierścień Eldena, rozległa, otwarta równina zwana Lands Between, to inne doświadczenie. W przeciwieństwie do większości odgrodzonych obszarów gier, takich jak Mroczne duszeKrainy Pomiędzy są przestrzenią dorównującą Hyrule of Legenda Zeldy: Oddech Dziczy lub Stare zwoje ziemia Skyrim. W rzeczywistości otrzymasz konia, którego można przywołać, zwanego Duchowym Rudem, który pomoże ci odkrywać Pierścień EldenaMapa szybko i (o dziwo) bezpiecznie.

Lands Between jest łatwe do przejścia z innych powodów. Witryny Grace będą oferować wizualne wskazówki dotyczące tego, gdzie się udać. Istnieją trasy do potajemnego podróżowania na wypadek, gdyby między tobą a miejscem docelowym pojawiło się poważne zagrożenie. I, przynajmniej w części beta testów gry, moja postać mogła teleportować się z miejsca na miejsce z dowolnego miejsca na mapie. Miejsc łaski jest mnóstwo i w pewnym momencie mojej pracy nad wersją beta krótko narzekałem na długą podróż powrotną w inne miejsce, tylko po to, by zdać sobie sprawę: „O tak, mogę po prostu natychmiast się stamtąd teleportować. Skądkolwiek.” Gracze mają nawet możliwość ożywienia się w innych świętych miejscach, zwanych Stakes of Marika, jeśli je napotkają.

Ten nowy poziom wygody nie jest niespotykany w grach FromSoftware. Deweloper przez lata dawał graczom coraz bardziej hojne możliwości podróżowania po jego światach. Ale zastanawiam się, ile odblokowanych, połączonych światów Krwiopochodne oraz Mroczne dusze będzie poświęcona za Pierścień Eldenaambicje otwartego świata.

Zdjęcie: z oprogramowania/Bandai Namco

W kawałku Pierścień Eldena które mogłem zbadać, zobaczyłem kilka ciekawych rzeczy. Od samego początku konny leśny wojownik w złotej zbroi uświadomił sobie, że niektórych zagrożeń należy unikać. Dwa razy próbowałem z nim walczyć, zanim zdałem sobie sprawę, że nie mam siły i umiejętności, by się z nim zmierzyć. Gdzie indziej natknąłem się na płytkie jezioro pełne krabów – wiele dużych, kilka gigantycznych, niektóre ukryte pod ziemią, dopóki nie podszedłem blisko nich. Na zewnątrz twierdzy znajdowały się grupy ludzkich strażników, grupy goblinów pilnujących własnych spraw, a po pobliskiej plaży krążyły oślizgłe stworzenia. Z pewnością istnieje wiele innych dziwnych i niebezpiecznych rzeczy, które można napotkać, które tylko zarysowały powierzchnię.

Inna sekcja gry, „Legacy Dungeon” o nazwie Stormveil Castle, wydaje się wyrwana z gry Souls i wrzucona do Pierścień Eldena otwarty świat. U bram zamku pomocna (ale podejrzliwa) postać powiedziała mi, że zamek ma dwie trasy: jedną bardzo trudną, drugą bardzo łatwą. Miał rację. Łatwa trasa miała na końcu okropną, wieloręki obrzydliwość, ale poza tym była zaludniona przez łatwe do zabicia pomruki. Trudna trasa rzuciła we mnie ponad tuzin strażników uzbrojonych w kusze – plus jakąś bestię w kształcie lwa, która rzuciła się na mnie, gdy podeszłam zbyt blisko. (Beta ogranicza to, jak głęboko gracze mogą zapuszczać się do Zamku Stormveil, więc spodziewaj się komunikatu „Kontynuuj…”, jeśli grasz w wersję beta.)

Trudność w rodowodzie FromSoftware jest z pewnością tutaj w Pierścień Eldena. Demo gry oferuje jej posmak w walce z Margit, gigantycznym, władającym młotem człowiekiem ze zbyt wieloma ramionami, który naprawdę nie powinien poruszać się tak szybko, jak on. Jest twardy. Zajęło mi co najmniej kilkanaście prób, by w końcu pokonać go cierpliwością, studiując jego ruchy i pamiętając o utrzymaniu tarczy w górze. Innymi słowy, jest szefem w stylu FromSoftware: trudny headbanging, ale tylko wtedy, gdy jesteś nieostrożny.

Zdjęcie: z oprogramowania/Bandai Namco

Więc nie oczekuj Pierścień Eldena, pomimo dobrze nagłośnionego zaangażowania pisarza fantasy George’a RR Martina, być znacznie bardziej przystępnym niż Dark Souls, Bloodborne czy Sekiro: Shadows Die Twice. To jest trudna gra. Gracze umrą i umrą ponownie. Doświadczą w większości wyświechtanej narracji opowiedzianej za pomocą wiedzy i okazjonalnych interakcji z innymi postaciami, które wydają się wiedzieć o tym świecie znacznie więcej niż ty. Niektórych to zniechęci, podczas gdy inni będą rozkoszować się wyzwaniem i pośpiechem, by stłumić dawniej przerażające zagrożenie.

Pierścień Eldena przyjmuje nowe podejście w innych obszarach rozgrywki. Duży nacisk kładzie się na wytwarzanie. Zamiast polegać na losowych łupach lub kupcach, którzy sprzedają ci towary konsumpcyjne, można je wytwarzać przy użyciu receptur i naturalnie występujących zasobów. Spodziewaj się zbierać kwiaty, polować na dzikie zwierzęta i kupować kamionkę, w której upieczesz balsamy i bomby. Gracze mają również pomoc w postaci nowych przyzywanych stworzeń; prochy można kupić od kupców, którzy pozwolą ci przyzywać wilki, szkielety uzbrojone w miecze i nieumarłych magów do pomocy w walce. Oczywiście gracze mogą również przyzywać innych graczy przez Internet lub pomagać im w ich światach. Albo najechać ich jak zły duch.

FromSoftware smakuje Pierścień Eldena jest kusząca. Chociaż wiele z tego wydaje się niesamowicie znajomy, otwarty świat Lands Between już oferuje zupełnie nowe możliwości eksploracji, niezapomniane chwile i odkrywania w zaledwie małym kwadrancie gry. Gracze będą mieli więcej do odkrycia w lutym, kiedy Pierścień Eldena trafia na PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pathfinder’s War of Immortals wprowadzi nowe klasy postaci

Paizo, świeżo wyczekiwane odświeżenie Pathfindera Regulamin drugiej edycjiogłosił we wtorek kilka dużych posunięć w toczącej się narracji gry. Meta-wydarzenie War...

Wreszcie możesz grać w warcaby na Apple Vision Pro

Game Room to jedno z najlepszych doświadczeń w Apple Vision Pro, zwłaszcza z nowo wprowadzonymi funkcjami Persony przestrzenne. Najnowsza aktualizacja gry Apple...

Przyszłość Xboksa bardzo przypomina PC

Kiedy ja zrecenzował Xbox Series X prawie cztery lata temu nazwałem tę konsolę „komputerem nowej generacji”. Xbox nie tylko wyglądał jak komputer...
Advertisment