Currys wybrał firmy Microsoft i Accenture, aby umożliwić mu rozwój podstawowej infrastruktury technologii chmurowej w celu wspierania inicjatyw opartych na sztucznej inteligencji (AI).
Sprzedawca elektroniki planuje wykorzystać najnowsze technologie sztucznej inteligencji, aby usprawnić operacje, podnieść jakość zakupów i poprawić doświadczenie pracowników sprzedaży detalicznej.
Na mocy umowy Accenture i Microsoft wraz ze swoim wspólnym przedsięwzięciem Avanade będą współpracować z Currys nad modernizacją, zabezpieczeniem i uproszczeniem systemów informatycznych sprzedawcy detalicznego, torując drogę do wdrożenia Technologie sztucznej inteligencji Microsoftu takie jak usługa Azure OpenAI.
Wykorzystując technologie Microsoft AI, Currys ma nadzieję ułatwić konsumentom zakupy, oferując spersonalizowane, istotne informacje o produktach i sugestie dostosowane do ich potrzeb.
Oprogramowanie AI zostanie również wykorzystane do lepszego długoterminowego zrozumienia klientów, dzięki czemu Currys będzie mógł oferować lepsze doświadczenia posprzedażowe i usługi gwarancyjne.
Aby wesprzeć pracowników sprzedaży detalicznej, Currys ma nadzieję, że sztuczna inteligencja zapewni szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji, takich jak dostępność produktów, koszty dostawy i usługi dodatkowe, dzięki czemu będą mogli lepiej obsługiwać klientów, jednocześnie identyfikując potencjalne możliwości sprzedaży krzyżowej i dodatkowej.
Currys powiedział, że będzie również starał się wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawy doświadczeń wielokanałowych.
Aspekt kontraktu dotyczący modernizacji IT obejmuje migrację dziewięciu istniejących centrów danych z ponad 2000 serwerami i 200 aplikacjami na platformę Azure w celu stworzenia bardziej energooszczędnej infrastruktury, co według Currysa pomoże jej osiągnąć cel zerowej emisji netto do 2040 roku.
„Sztuczna inteligencja to największy skok technologiczny naszego życia” – powiedział Alex Baldock, dyrektor generalny grupy Currys. „Currys istnieje, aby pomóc każdemu cieszyć się niesamowitą technologią, więc nie tylko zapewniamy korzyści płynące ze sztucznej inteligencji milionom klientów, ale zrobimy to samo z naszą własną firmą.
„Nie moglibyśmy mieć do tego lepszych partnerów i wspólnie dążymy do tego, aby Currys znalazł się na czele transformacji cyfrowej w handlu detalicznym. Dopiero zaczynamy, ale możliwości są ogromne. Nie mogę się doczekać odblokowania dużych korzyści dla naszych współpracowników, klientów i akcjonariuszy.”
W ciągu ostatnich kilku lat sprzedawca detaliczny odświeżył technologię, która obejmowała wykorzystanie Salesforce do wspierania i ulepszania doświadczenie zakupów online.
Pod koniec ubiegłego roku Currys uruchomił Connected Mediaplatformę udostępniającą własne dane o klientach, które marki takie jak Acer, Hisense i Samsung mogą wykorzystać, aby lepiej zrozumieć, co i kiedy ludzie będą robić zakupy.
„Budowanie silnego cyfrowego rdzenia umożliwi Currys przeniesienie obsługi klienta i doświadczenia pracowników na wyższy poziom oraz szybsze wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji i generatywnej sztucznej inteligencji do ciągłego odkrywania firmy na nowo” – powiedziała Julie Sweet, prezes i dyrektor generalna Accenture. „Wspólnie z Microsoft pomagamy Currys podnieść poprzeczkę w branży handlu detalicznego, osiągnąć nowe granice wydajności i efektywności oraz stworzyć nową wartość i wzrost”.