Cruise, będąca w większości własnością General Motors spółka zależna, przejmie samodzielny start-up Voyage w ramach kolejnej dużej fuzji autonomicznych pojazdów. Ogłoszenie pojawiło się niecały tydzień po tym, jak po raz pierwszy pojawiły się wiadomości, że obie firmy prowadzą rozmowy na temat przejęcia. Warunki umowy nie zostały ujawnione.
Cruise obsługuje swoje autonomiczne pojazdy głównie w gęstych, miejskich miejscach, takich jak centrum San Francisco, podczas gdy Voyage nadzoruje flotę autonomicznych pojazdów o niskiej prędkości, zapewniając wycieczki mieszkańcom kilku wspólnoty emerytów. Obie firmy przetestowały swoje pojazdy bez kierowcy bezpieczeństwa za kierownicą i aspirują do uruchomienia pełnoprawnych komercyjnych usług taksówek robotów.
„Przemysł samojezdnych konsoliduje się, a liderzy rynku wartego biliony dolarów szybko się rozwijają” – powiedział Oliver Cameron, dyrektor generalny Voyage. w oświadczeniu. „Po intensywnym zaangażowaniu w branżę AV przez ostatnie pięć lat, mogę z całą pewnością powiedzieć, że Cruise – dzięki zaawansowanej technologii autonomicznej jazdy, unikalnym partnerstwom producentów samochodów i całkowicie elektrycznemu pojazdowi bez kontroli człowieka – jest gotowy the wyraźny lider ”.
Voyage jest pochodną Udacity, usługi edukacyjnej online, która oferuje kursy z technologii bez sterowników. Cameron kierował samodzielnym projektem startupu o otwartym kodzie źródłowym, zanim rozpoczął własne przedsięwzięcie. Sebastian Thrun, prezes Udacity i jeden z założycieli projektu samochodu samojezdnego Google, był krótko prezesem Voyage, zanim konflikt zmusił go do ustąpienia. Firma zarządza flotą samojezdnych samochodów w dwóch społecznościach emerytów, jednej w pobliżu San Jose w Kalifornii, a drugiej na północ od Orlando na Florydzie, zwanych The Villages. Ale Voyage nie chce być postrzegany jako ekskluzywna usługa AV dla seniorów.
„Myślę, że czasami ludzie myślą, że Voyage to tylko mała prędkość, autonomia od zera do 25 mil na godzinę” – powiedział Cameron w wywiad z The Verge w 2019 roku. “Nie były. Z czasem będziemy poszerzać nasze możliwości, od zera do 35 [mph], od zera do 55 [mph]od zera do 65 [mph]. I pewnego dnia połączymy wszystkie drogi w USA autonomicznym samochodem poziomu 4. Ale nie powiemy, że zostanie dostarczony w przyszłym roku. I nie będziemy czekać z budowaniem firmy, zanim będzie gotowa ”.
Cruise to z pewnością jedna z najlepiej skapitalizowanych firm zajmujących się pojazdami autonomicznymi na świecie. W 2018 roku zapewnił zarówno plik 2,25 miliarda dolarów inwestycji od SoftBank Vision Fund i inwestycja firmy Honda o wartości 2 miliardów dolarów. W 2019 roku Rejs wylądował inwestycją o wartości 1,15 miliarda dolarów od GM, SoftBank, Hondy i T. Rowe Price Group, które wyceniają firmę na 19 miliardów dolarów.
W ciągu ostatnich kilku lat w świecie pojazdów autonomicznych dochodziło do wielu fuzji: Amazon przejął Zoox; Aurora wchłonęła dywizję pojazdów autonomicznych Ubera; Apple kupiło zagrożony startup Drive.ai i rozważał (w pewnym momencie) powiązanie z Hyundaiem; Intel kupił Mobileye; a Delphi przejęła nuTonomy i przekształciła się w Aptiv, która następnie dołączyła do Hyundaia stać się Motional. Branża AV skurczyła się w miarę oddalania się docelowych dat masowego wdrażania pojazdów autonomicznych.
Cruise niedawno rozpoczął testowanie swojego całkowicie bezzałogowe pojazdy w San Francisco po raz pierwszy, ale firma nadal nie zezwala osobom niebędącym pracownikami na jazdę swoimi pojazdami. Cruise planował uruchomienie komercyjnej usługi taksówkarskiej w 2019 roku ale tego nie zrobił, i jeszcze nie zobowiązała się publicznie do nowej daty.
Ostatni rok, Cruise ujawnił pochodzenie rejsu, całkowicie pozbawiony kierowcy prototyp pojazdu bez kierownicy, pedałów i innych elementów sterujących typowo związanych z kierowaniem przez człowieka. Pojazd, który wejdzie do produkcji o godz Fabryka GM w Detroit-Hamtramck, jest zbudowany tak, aby mógł je dzielić wielu pasażerów – choć dopiero okaże się, jak duży jest apetyt na współdzielone pojazdy w świecie po COVID. Firma Cruise niedawno zaprezentowała nowy zestaw protokołów bezpieczeństwa, których celem jest utrzymywanie ludzi z dala od ludzi podczas podróży i odkażanie pojazdu między taryfami.