Minął prawie rok od przerażającego wypadku, w którym jeden z autonomicznych pojazdów przejechał i przeciągnął kobietę 20 stópCruise planuje powrót do Bay Area. Firma powiedziała w poście na X że wdraża „kilka” ręcznie sterowanych pojazdów mapujących w Sunnyvale i Mountain View, mając na celu przejście do „nadzorowanych testów” z udziałem pięciu pojazdów autonomicznych pod koniec tej jesieni.
„Wznowienie testów w Bay Area to ważny krok naprzód, ponieważ nadal ściśle współpracujemy z kalifornijskimi organami regulacyjnymi i lokalnymi interesariuszami” – czytamy w poście. „Umożliwi to naszym lokalnym pracownikom bezpośredni kontakt z naszym produktem podczas udoskonalania i ulepszania naszej technologii poprzez prace badawczo-rozwojowe”.
Pojazdy autonomiczne były kiedyś powszechnym widokiem na ulicach San Francisco, ale po pewnym czasie wszystkie zniknęły. incydent z 2 października ubiegłego rokuw którym kierowca, który uciekł z miejsca wypadku, uderzył w kobietę, posyłając ją prosto na ścieżkę jednej z robotaksówek firmy. Pojazd Cruise również zderzył się z kobietą, ale zamiast pozostać nieruchomo do przyjazdu służb ratunkowych, zjechał na pobocze drogi, a ofiara utknęła pod spodem.
Bezpośrednio po tym kalifornijski wydział komunikacji oskarżył Cruise’a o ukrywanie kluczowych informacjiw tym fakt, że pojazd ciągnął ofiarę, i zawieszono mu pozwolenie na przewóz pasażerów.
Cruise uziemił swoją flotę w całym kraju i rozpoczął długi proces rozliczania się ze swoich błędów. Obejmowało to całkowitą przebudowę zespołu kierowniczego, w tym odsunięcie dyrektora generalnego Kyle’a VogtaOkoło 20 procent pracowników firmy zostało zwolnionych, a Cruise został później zobowiązany do zapłaty 112 500 dolarów na rzecz California Public Utilities Commission.
Od tego czasu Cruise wznowił testy w wielu miastach, w tym FeniksHouston, i Dallas. Porzuciła również plany dotyczące specjalnie zbudowanego autonomicznego wahadłowca o nazwie Origin. GM, spółka macierzysta Cruise’a, ponownie zaangażowała się w projekt, porzucając 850 milionów dolarów w Cruise.
Wracając do miasta, w którym doszło do incydentu, Cruise podejmuje duże ryzyko. Ale jeśli zamierza konkurować ze swoim głównym rywalem Waymo, musi wrócić na swój własny teren, gdzie obie firmy mają wiele do stracenia.