Nowo wydany Austin Walker Realis to gra stołowa o wysokiej koncepcji o tym, jak język, którego używamy, wpływa na naszą rzeczywistość. Były redaktor i gospodarz Przyjaciele przy stole -długotrwały faktyczna gra To wpłynęło na programy takie jak Strefa przygodowa – Zaprojektował tę nierówną RPG, aby wykorzystać konstrukcję zdań do eksploracji tysięcy księżyców i przekształcenia archetypowych bohaterów w złożone, wadliwe osoby. Od czasu ogłoszenia gry na początku tego tygodnia kątów tabletopa w Internecie eksplodowały z podniecenia. Ale haczyk polega na tym, że nie jest to jeszcze pełna gra. To wersja Ashcan. Ale co to jest Ashcan?
W grach stołowych Ashcan to niedokończona wersja gry, wraz z grywalnymi zasadami, ale bez polskiego zwykle można znaleźć online lub na półkach przyjaznego lokalnego sklepu z gier. To amorficzne słowo parasolowe, reprezentujące wszystko, od szybkiego 10-stronicowego opisu reguł w dokumencie Google do (jak Walker Realis Ashcan) 125-stronicowy behemot z 20 odtwarzanymi klasami, 40 klasami NPC, frakcjami i oryginalną sztuką. Jak więc objąć tak szeroki zakres? To samo co każdy stuletni termin medialny: poprzez pożyczenie i ewolucję.
Termin „Ashcan” pochodzi z branży komiksowej. Według wydania z 1994 roku Wizard: The Guide to Comics Magazinetermin ten nastąpił w latach 30. i 40. (Złoty wiek komiksów). Kopie Ashcan były szybkimi, niekompletnymi wersjami komiksów, często wykonywanymi bez liter lub kolorowania lub czasami tylko okładką z pustymi stronami. Zostały one wydawcy, aby wysłali do amerykańskiego biura patentowego, aby domagać się ochrony praw autorskich nad tytułami i znakami z początkową datą publikacji. Nazwano ich „Ashcans”, ponieważ nie były przeznaczone na dystrybucję publiczną, ale dla Ashcana, współczesnego terminu na śmieci.
Termin ten był w dużej mierze nie stosowany ze zmianą praw autorskich w 1946 roku, ale powrócił do krążenia, gdy kolekcjoner komiksów i wydawca Bob Burden używali go w 1984 roku, aby opisać czarno -białe prototypowe edycje z Flaming Comics Wysłane do przyjaciół i współpracowników. Termin przekształcił się w publikację przed publikacją, masowy szum-budowniczy w latach 90. Komiksy obrazuktóry użył rzadkości Ashcans z Złotego wieku, aby promować Youngblood.
Termin ten był również używany w filmie z podobnych powodów, w tym samym duchu, co UNEAIRED telewizyjni piloci lub dowody koncepcji lub do celów licencjonowania prawnego. W RPG Tabletop, w dużej mierze opartym na twórcy medium, które dzieli pewne DNA z branżą komiksową, termin ten przyjął bardziej współczesną definicję jako krok między publicznym testem beta a produktem końcowym. Zasady są mniej lub bardziej solidne, choć poprawki mogą nadal odbywać się na podstawie informacji zwrotnych i opinii publicznej.
Spacerowiczów Realis jest jednym z bardziej rozwiniętych Ashcans, głównie dlatego, że pracuje nad tym od czterech lat, z układem Możliwe gry na świecie (The RPG’s Publisher), Art autorstwa Sama Becka i Oddesque, Design autorstwa Jacka de Quidta, dodatkowe pisanie Janine Hawkins i arkusze postaci przez Takuma Okada i Brendan McLeod.
Z obecnie dostępną Ashcan 15 USD na stronie swędzenia Walkerawydaje się to więcej niż wartość, nawet jeśli jeszcze coś lepszego ma jeszcze nadejść.