Co się obecnie dzieje ze strategią Warner Bros. Games?


Warner Bros. Games przez ostatnie kilka tygodni omawiało swoją strategię biznesową, ale wydaje się ona pełna sprzeczności. Dziedzictwo Hogwartujej gra AAA dla jednego gracza o Harrym Potterze, była jedną z najlepiej sprzedających się gier w 2023 roku, ale zamiast tego firma zamierza w przyszłości skupić się na grach z usługą na żywo i grach darmowych, na przykład ze względu na słabsze wyniki Legion samobójców: Zabij Ligę Sprawiedliwości. WB Games jest ożywienie gry w zeszłym roku przeszło w tryb offline wycofywanie publikacji pakietu gier, w które gra się od lat. Nie należy zapominać, że odradzana gra, brawler przypominający Super Smash Bros. MultiVersus, przedstawia postacie z kilku Warner Bros. nieudane właściwości, takie jak Kosmiczny mecz ponowne uruchomienie, Czarnego Adamai całą kolekcję Looney Tunes w następstwa Kojot kontra Acme.

Minęło kilka tygodni, po których wiele osób pytało: Co się dzieje ze strategią WB Games?

Firma od jakiegoś czasu znajduje się w dziwnej sytuacji niepewności. Warner Bros. Games jest częścią globalnego działu streamingu i rozrywki interaktywnej Warner Bros. Discovery. Wcześniej była znana jako Warner Bros. Interactive Entertainment, zanim AT&T wydzieliła WarnerMedia i połączyła ją z Discovery, tworząc nową firmę Warner Bros. Discovery. (Rozumiesz to wszystko?) Przez jakiś czas po fuzji losy Warner Bros. podział gier był niejasny; AT&T pierwotnie powiedziało IGN że część jej studiów gier zostanie sprzedana, ale nie wszystkie. Na końcu, sprzedano tylko dewelopera mobilnego Playdemic. (Przed połączeniem, w 2020 r. Według doniesień AT&T próbowała sprzedać dział gier za kwotę do 4 miliardów dolarów, ale firma ostatecznie ją zatrzymała. To była ostatecznie dobra decyzja, ponieważ gry „w dużym stopniu przyczyniły się” do finansów Warner Bros. Discovery.) Ale, podobnie jak reszta branży, Warner Bros. podział gier istnieje w okresie zmienności.

Reklama

Zdjęcie: Rocksteady Studios/Warner Bros. Games

Ostatnio mamy coraz lepszy pogląd na to, co się dzieje. Prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery ds. transmisji strumieniowej i gier, Jean-Briac Perrette, przedstawił strategię dotyczącą gier wideo podczas wydarzenia Morgan Stanley na początku marca, gdzie potwierdził, że firma „zwiększa wykorzystanie gier” jako „szansy na rozwój” poprzez wykorzystanie szerokiego zakresu własności intelektualnej. (Warner Bros. ma obsesję na punkcie swojej własności intelektualnej; Variety podało w styczniu dyrektor generalny tej firmy, David Zaslav, „nie może ani razu porozmawiać o wynikach, nie chwaląc się potęgą bogatej własności intelektualnej firmy”). Perrette określił jednak także branżę gier wideo jako „niestabilną” – i stwierdził, że sukces wysokobudżetowych gier gry takie jak Dziedzictwo Hogwartu nie jest gwarantowana.

Chociaż gra o Harrym Potterze odniosła ogromny sukces — przerwało czteroletnią passę Call of Duty jako gry numer jeden w USA — 2024 rok Legion samobójców: Zabij Ligę Sprawiedliwościkolejna wysokobudżetowa gra wideo firmy, słabiej. W niewytłumaczalny sposób Perrette powiedział, że Warner Bros. chce więcej gier udostępnianych na żywo (gatunek Zabić Ligę Sprawiedliwości wpada), aby złagodzić część tej zmienności. „Zamiast wypuszczać jednorazową grę na konsolę, jak możemy opracować grę na przykład związaną z Dziedzictwem Hogwartu lub Harrym Potterem, czyli usługą na żywo, w której ludzie mogą żyć, pracować, budować i bawić się w tym świecie na bieżąco?” – powiedziała Perrette.

Mimo wszystko, MultiVersus Oczekuje się, że odegra główną rolę w tym planie świadczenia usług na żywo, wykorzystując zarówno uwagę, jaką Warner Bros. I wykorzystanie obszernej listy postaci. Rzecz z MultiVersusjest jednak to, że Warner Bros. i deweloper Player First Games wycofało grę ze sklepów cyfrowych w kwietniu po premierze w 2022 r. z planem wznowienia w 2024 r. Chociaż technicznie gra znajdowała się w fazie otwartej bety, nie było to do końca jasne dla wszystkich graczy. Ludzie byli wyraźnie rozczarowani, gdy gra przestała działać, zwłaszcza ci, którzy zainwestowali pieniądze w postacie i inne mikrotransakcje. Ale nawet przed przejściem w tryb offline gra miała problemy. MultiVersus stracił 99% swojej bazy graczy na komputerach z systemem Windows zaledwie sześć miesięcy po premierze, głównie z powodu niedostatku treści. Dla MultiVersus aby tym razem odnieść sukces, Warner Bros. musi być bardziej agresywny w tym, co wydaje; być może, z naciskiem na obsługę na żywo, tak się stanie.

Według większości obliczeń dwa ostatnie projekty Warner Bros. dotyczące usług na żywo zakończyły się niepowodzeniem, co pokrywa się ze stanem usług na żywo jako całości. To może po prostu nie być najmądrzejszym miejscem do inwestowania. Tak, oznacza to, że ludzie są zaangażowani przez długi czas – ale tylko wtedy, gdy czują się zmuszeni pozostać. Gry udostępniane na żywo niekoniecznie umierają (Fortnite pozostaje popularna m.in.), ale gatunek się zmienia. W zeszłym roku zamknięto kilka gier oferujących usługi na żywo, jak Epic Games Rumbleversektóry przestał działać zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu. Przeznaczenie 2który kiedyś odniósł ogromny sukces, ostatnio odnotował spadek liczby graczy, co doprowadziło do zwolnień w Bungie należącym do Sony. Konglomerat Warner Bros. Discovery zamierzający inwestować więcej w obszarze, który ostatnio okazał się mniej skuteczny, jest decyzją, która wydaje się błędna, ale nie jest całkowicie zaskakująca, biorąc pod uwagę niektóre inne posunięcia Warner Bros., w grach i gdzie indziej.

Taz, diabeł tasmański, ślini się w niekontrolowany sposób w animowanym zwiastunie MultiVersus

Zdjęcie: Gry typu Player First/Gry Warner Bros

Kojot kontra Acmeukończony, ale odłożony na półkę film, w którym jest wiele wspólnych postaci MultiVersus, to kolejny przykład tego rodzaju mylącej decyzji; Warner Bros. anulowało film ze względu na zmianę w kierunku „globalnej strategii skupiania się na premierach kinowych” według The Wrap. (Podobnie postąpił, usuwając swoje 90 milionów dolarów Dziewczyna nietoperz film.) Następnie źródło bliskie Kojot kontra Acme powiedział The Wrap, że przerwanie ukończonego filmu było wówczas postrzegane jako „akceptowalny sposób poradzenia sobie z problemem”. Wygląda na to, że podejmując decyzję dywizji, dyrektorzy gier Warner Bros. wyciągnęli wnioski z tej strategii aby usunąć listę gier pływackich dla dorosłych tytuły ze Steam i innych sklepów cyfrowych. Warner Bros. nie skomentowało jeszcze tego posunięcia, o czym poinformowano po tym, jak kilku deweloperów zostało powiadomionych, że ich gry przechodzą w tryb offline i nie mogą odzyskać nad nimi kontroli. Może to mieć wpływ na osiemnaście lub więcej gier, ale ostateczna liczba nie jest jeszcze jasna. Dla porównania, większość tych gier jest wydawana od lat, a niektóre od ponad dziesięciu lat. Zarówno deweloperzy, jak i gracze byli zdumieni, gdy usłyszeli tę wiadomość: po co wyłączać grę, która istnieje od lat?

Warner Bros. ponownie nie skomentował sytuacji, co pozostawiło jedynie spekulacje, że firma przedkłada krótkoterminowe zyski nad długoterminowy zrównoważony rozwój. Przełączenie tych gier w tryb offline może oznaczać krótkoterminowe korzyści, takie jak brak kosztów utrzymania – jeśli na początku było ich dużo – i brak odpowiedzialności za wypłacanie tantiem przez Warner Bros. Jednak Warner Bros. mogłoby to również postrzegać jako sposób na „usprawnienie” swojego katalogu gier wideo, aby dostosować go do nowego skupienia się na usługach na żywo i ofercie mobilnej.

Warner Bros. oczywiście nadal będzie tworzyć rozgrywki dla jednego gracza — ma grę Wonder Woman obecnie trwają prace, a także nad czymkolwiek innym, nad czym pracuje około 10 posiadanych przez nią studiów – w ramach „strategicznego planu inwestycyjnego”, o którym Perrette krótko wspomniał na początku marca. Perrette spodziewa się, że wizja urzeczywistni się w 2025 r. i później, gdy firma będzie kładła nowe podwaliny pod tę strategię. Jedno, co wiemy, to to, że IP Warner Bros. jest królem, a Harry Potter, Game of Thrones, DC i Mortal Kombat są wyceniane na 1 miliard dolarów każdy w branży gier wideo, Różnorodność przejęte. I nie ma wątpliwości, że Warner Bros. Oferta IP robi wrażenie, co może być dobrodziejstwem, na którym Warner Bros. całkowicie polega.

„Bardzo spójnym przesłaniem płynącym ze strony kierownictwa Warner Bros. Discovery jest znaczenie franczyz” – David Haddad, prezes Warner Bros. Interactive, powiedział „Variety” w styczniu. „Gry odgrywają wyjątkową i ważną rolę w utrzymywaniu aktualności, rezonansu i ekscytacji naszych franczyz, ponieważ jest mnóstwo fanów i mnóstwo ludzi konsumujących treści, których punktem wyjścia są gry”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment